Comeniuse projekt Tartu Veeriku Koolis
Tartu Veeriku Kool osaleb alates eelmisest õppeaastast Comeniuse koolidevahelises koostööprojektis. Projekti partnerkoolideks on kuus kooli:
- Sehit Millis Nuri Ilkogretim Okulu – Türgi
- Fichtenberg Oberschule – Saksamaa
- Gimnazjum im. Jana Matejki – Poola
- La Mirandole Primary School – Prantsusmaa
- Hawes Side Primary School – Inglismaa
- Tartu Veeriku kool – Eesti
Tegemist on projektiga, kus otsustajateks ei ole mitte ainult õpetajad, vaid kõigisse tegemistesse on kaasatud õpilased.
Sellises projektis osaleb meie kool esmakordselt. Projekt on kaheaastane ja selle eesmärgiks on eri maade kultuuri- ja hariduseluga tutvumine, keelekümblus, õpilaste ja õpetajate kohtumised projekti kuuluvate maade koolides.
Lähtuvalt projekti teemadest on tulnud õpilastel uurida ja teha esitlusi projektis osalevate maade ajaloost, traditsioonidest, kommetest, rahvustoitudest ja spordist.
Mullu kevadel toimunud kokkusaamisel Tartu Veeriku Koolis praktiseerisime rahvustoitude valmistamist. Ürituse tulemusena valmis väike kokaraamat „Cooking is fun“, mis sisaldab kõigi partnermaade rahvustoitude retsepte, pilte toitude valmistamisest, toitumistavasid, nalju ja muudki huvitavat.
Novembris käisid meie kooli õpilased ja õpetajad Saksamaal Berliinis. Selle külaskäigu eesmärgiks oli osalemine töötubades, kus kõik tutvustasid oma maa rahvakunsti. Lisaks praktiliselt valminud töödele esinesime ka kooli 100. aastapäeva kontserdil laulude, tantsude ja meie kooli tutvustava videoga.
Selle aasta kevadsuvel ootavad meie kooli õpilasi ja õpetajaid ees külaskäigud Krakovi lähistel asuvasse partnerkooli ja seejärel Prantsusmaale Villeresti. Poolas toimuvad Comeniuse olümpiamängud, millest osavõtmiseks on ettevalmistused juba alanud. Loomisel on ühine olümpialaul, käivitunud on olümpiamängude logo konkurss. Kõik ootavad saabuvat üritust põnevusega.
Mida annab koolile osalemine sellises projektis? Õpetajatele väärtusliku kogemuste vahetamise, kooli igapäevaprobleemide ja õppekavade võrdluse võimaluse. Õpilastele palju isetegemise rõõmu, usku endasse ning võimaluse ise otsustada ja teha ära midagi, mida tavaliselt tundides ei tehta. Suhtlemisoskuse arendamisele tuleb kasuks, et õpilased elavad külaskäigu ajal võõrustava pere igapäevarütmis, kus suhtluskeeleks on inglise keel.
Kindlasti aitab see lähendada kodu ja kooli, suunab õpetajaid ja õpilasi uutele väljakutsetele.
Mõni mõte meie kooli õpilastelt pärast ühiselt veedetud nädalat ja külaliste lahkumist:
….. „Kui kõik said ilusti (pisarad silmis) ära saadetud, jäi maja kuidagi väga tühjaks ja naljakas oli tavaellu tagasi pöörduda. Mida andis meile see nädal? – uusi sõpru Euroopa erinevatest piirkondadest, suhtluskogemust, keelepraktikat, põnevust tavaellu, julgust uuteks väljakutseteks. Ootame põnevusega oma eesseisvaid vastukülaskäike sügisel Saksamaale ja järgmisel kevadel Poolasse.“
Julgust ja pealehakkamist kõigile sellistes projektides osalemiseks!