Kehvades oludes parimad tulemused

9. veebr. 2013 Karel Zova Tiigrihüppe sihtasutus - Kommenteeri artiklit

Tänu direktori usule on ühest Londoni vaese linnaosa koolist saanud üks kogu linna parimate õpitulemustega koole.

Hoolimata sellest, et Tollgate’i algkool asub Inglismaal Ida-Londonis ühes vaeses, peamiselt varjupaigataotlejatest elanikkonnaga ning suurte sotsiaalsete probleemidega linnaosas, on see üks Londoni parimate õpitulemustega koole. Seda eelkõige tänu direktor Tom Canningi sügavale usule, et ka kehvadest oludest õpilased peavad saama parima ettevalmistuse eluks ning rahapuudus pole vabandus. Kooliga on nähtud palju vaeva, et kujundada sellest turvaline saareke, mis innustaks õpilasi elus edasi pürgima.

Heade õpitulemuste kõrval peetakse oluliseks ka üldist heaolu. Nii toetab kooli sisustus ja ruumide paigutus omavahelist suhtlemist ja on mugav nii lastele kui ka töötajatele. Suurt rõhku pannakse igakülgsele koostööle vanematega, vajadusel neid ka haritakse. Näiteks oli veebruaris vanematele töötuba tervislikust hommikusöögist ning märtsis tulevad vanemate õhtud. Vt lisaks www.tollgate.newham.sch.uk .

Juhtum pole erandlik, Suur­britannias pööratakse viimasel ajal suurt tähelepanu hariduslike erivajadustega õpilastele, võttes kasutusele mitmeid just neile suunatud tegevusi. Praegu ettevalmistamisel olevates ja järk-järgult rakendatavates uutes ainekavades tuuakse see lausa eraldi eesmärgina välja. Hinnatakse, et lähiaastatel kasvab selliste erivajadustega õpilaste osatähtsus 25 protsendile õpilaste koguarvust. Suurbritannia hariduspoliitika leiab, et kuna hariduslike erivajadustega õpilasi on nii palju, peab ka neid aktiivselt õppetöösse kaasama. Koolidele luuakse spetsiaalsete tegevuste arendamiseks eraldi finantseerimisskeem.

Teemat käsitleti eraldi Londoni haridustehnoloogia messil BETT, kus oli spetsiaalne ala hariduslike erivajadustega õpilaste õpetamiseks ja kaasamiseks mõeldud õpikeskkondade ning -materjalide tutvustamiseks. Olulisim selle valdkonnaga tegelev organisatsioon Suurbritannias on NASEN (National Association for Special Educational Needs), kelle kohta saab infot veebilehelt www.nasen.org.uk .


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!