Jolly Roger saab paremaks inimeseks

26. mai 2013 Kaia Beres Tallinna Lepatriinu lasteaia vanemõpetaja - Kommenteeri artiklit

Tallinna Lepatriinu lasteaial on taas rõõm osaleda koolide rahvusvahelises koostööprojektis „Comenius”. Esimene projekt lõppes edukalt 2010. aastal. Õpetajate ja perede huvi selle vastu oli aga nii suur, et otsisime kohe uusi kontakte ja koostööpartnereid.

Eelmise aasta oktoobrist tuleva aasta juunini osaleb meie lasteaed Euroopa elukestva õppe programmi „Comenius 1” partnerkoolide koostööprojektis „Who is Jolly Roger?”. Projekti kuuluvad Inglismaa, Belgia, Norra, Saksamaa, Hispaania, Taani ja Eesti haridusasutused.

Lapsed tutvuvad teiste maadega

3–13-aastastele mõeldud põnev projekt aitab arendada loovust omapärase kirjandustegelase Rogeri abiga. Roger on sattunud üksikule saarele. Ta ei söö ega joo tervislikult, ei tee sporti, on ebaviisakas ja laisk. Rogeri kehva iseloomu toel õpivad lapsed empaatiat ja kaastunnet, sallivust ja enesekindlust. Nad õpivad hindama tervislikku eluviisi ja tegema tervislikke valikuid. Oma tegevusega üritavad lapsed muuta Rogerit paremaks inimeseks.

Rogeri ja laste kirju vahendab kajakas Emmeliine, kelle tulek lasteaeda lapsi rõõmustab – siis ootab ees mõni tore üritus. Esimesel kohtumisel lastega tõi Emmeliine kirja, milles palus aidata oma sõpra Rogerit. Lapsed arutlesid, kuidas Roger saarele sattus ja mil moel teda aidata. Teine kohtumine kajakaga oli sõbrapidu, kus kuus rühma tutvustasid Rogerit aitavaid partnermaid. Mängides said lapsed nende riikidega tuttavamaks. Peo lõpus palus kajakas lastel hakata meisterdama Rogerile paati. Kolmas kohtumine oligi paadipidu, kus valiti laste valmistatud paatidest üks, mis saadeti Rogerile, et ta saaks reisida ja leida uusi sõpru. Mais peetakse lasteaia õuealal Rogeri olümpiamängud uhke rongkäigu ja partnerriikidega vahetatud liikumismängudega. Lapsed saavad teada, milliseid mänge mängitakse mujal.

Lapsed tutvuvad teiste maade, kultuuride ja keeltega ning võrdlevad neid. Projekti on lõimitud enamik õppekava teemavaldkondi, nagu muusika, võimlemine, kunst, keel ja kõne ning matemaatika, kuid põhirõhk on tervisekasvatusel. Lapsed õpivad andma tagasisidet, väljendama oma arvamust, esitama küsimusi ja leidma vastuseid ning lahendusi probleemidele, millega seisab silmitsi Roger. Nad kogevad, et on hea, kui sul on sõbrad, ning et igaüks võib leida endale uusi sõpru kogu maailmast, kui olla eelarvamustest vaba.

Rahvusvaheline meeskond

Õpetajad teavitavad lapsevanemaid kõigist projektiga seotud ettevõtmistest ning õhutavad kaasa lööma. Rühmades ja lasteaia fuajees on Comeniuse nurk, mis tutvustab meie põnevat projekti vanematele ja külalistele.

Õpetajatele palub projekt koostööd ja häid praktikakogemusi väljaspool kodumaad. Nad tutvuvad eri lähenemisviisidega laste õpetamisel ja võrdlevad neid enda omadega. Projekti ühine blogi www.whoisjollyroger.com on keskne kogemuste vahetamise koht ning aitab parandada õpetajate IKT-oskusi. Õpetajatel on hea võimalus arendada ka oma võõrkeelteoskust.

Meie õpetajate esimene projektikohtumine toimus 5.–10. veebruarini Belgias Brugge linnas erivajadustega laste koolis Gemeetelijke Lagere School. Meid ootas soe vastuvõtt. Peale töökoosolekute osalesime matemaatika-, usuõpetuse, kehalise kasvatuse ja emakeeletundides. Kooli direktor Rita Danneels tutvustas lühidalt Belgia haridussüsteemi ja kooli eripära. Sõime koolitoitu, katsetasime Dijeve kanali ääres paatide vettpidavust, osalesime kostümeeritult karnevalirongkäigus läbi Brugge linna.

See hariv projekt on hea rahvusvahelise meeskonnana töötamise kogemus kõigile partnerkoolidele.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!