Kuus nõuannet parima hispaania keele kursuse leidmiseks

7. jaan. 2015 Neftalí Peral Hispaania Maja - Kommenteeri artiklit

1. Kas õpetaja päritolu on tähtis?

Võõrkeele õppimisel tasub alati eelistada õpetajaid, kes seda keelt emakeelena räägivad, kuna keele õpetamiseks ei piisa vaid keele valdamisest. Õpetaja peab tundma keeleruumi tausta ning parim moodus selle omandamiseks on isiklik kogemus. Oma emakeeles õpetav inimene annab õpilasele edasi korrektse häälduse, intonatsiooni ja loomuliku keelekasutuse, misläbi õpilane õpib lisaks keele oskamisele seda ka õigesti kasutama.

2. Kas õpetaja kvalifikatsioon on tähtis?

Keele õpetamiseks ei piisa vaid sellest, et õpetaja keelt emakeelena räägib. Lisaks keele valdamisele peab õpetaja tundma meetodeid, mis aitavad õpilasel sõnu meelde jätta, keelt harjutada, hääldust parandada ning kas või tuju ja motivatsiooni hoida.

Hispaanlastele pakuvad kvaliteetset rahvusvahelist õpetajaõpet näiteks International House Spain ja Instituto Cervantes. Lisaks on Hispaanias väga põhjalikke magistrikursuseid õpetajatele, kellele on hispaania keel võõrkeeleks.

Sellise kvalifikatsiooniga õpetajad oskavad välja selgitada oma õpilaste vajadused, valmistada ette sobivaid õppematerjale, vältida igavaid ja ebaefektiivseid õppemeetodeid ning kohandada oma õppemeetodeid tudengite profiilile.

3. Kas tunnid peaksid olema inglise, eesti, vene või hispaania keeles?

Loomulikult hispaania keeles! Parim viis keele õppimiseks on selle pidev kasutamine.

Näited, seletused, mängud, soovid, küsimused, ettepanekud jne – kogu suhtlus, mis klassis toimub, võiks olla alati eelistatult hispaania keeles, kuna siis pole keel ainult subjekt, vaid töötab ise õppevahendina. Keele kasutamine õppevahendina peaks olema eelistatud ka seetõttu, et tavapäraselt on õpilastel nädalas vaid paar tundi, mil nad saavad keelega kontaktis olla ning seetõttu on mõistlik hoida seda kontakti võimalikult tugevana. Õpilase emakeelt või inglise keelt oleks mõistlik kasutada tunnis vaid juhul, kui hispaaniakeelsed seletused, etlemine, joonistused, sünonüümid ja muu tegevus enam ei aita ning rühma edasiminek on takistatud.

4. Kas valida grupi- või eratunnid?

Grupiõppe eeliseks on õpilaste omavaheline koostöö ning kaasõpilaste motiveerimine, ühiste õnnestumiste jagamine ning raskustest ülesaamine. Ühtsustunne ja meeskonnatöö on õppeprotsessi üks võtmetest. Keelekursuse rühmas ei tohiks olla üle 12 inimese – suuremate kursuste puhul on õpilaste tähelepanu häiritud ning õpetaja ei suuda kontrollida seda, et õpilased saavad keelt piisavalt harjutada ja kasutada.

Eratunnid on väga kasulikud, kuna õppeprotsess on paindlikum ning kiirem – kui mõlemad osapooled on motiveeritud. Eratundide puhul on oluline, et mõlemad osapooled saavad aru, millised on õpilase vajadused, nõrkused ja tugevused. Sellised tunnid on eriti kasulikud neile, kes:

  1. Õpivad keelt kindla eesmärgi nimel.
  2. Soovivad keelt õppida selgeks kiirkorras.
  3. Vajavad keeleõppel vabamat graafikut.
  4. Vajavad seda, et õpetaja arvestaks enam nende vajadusega.

Loomulikult on selline õpe kallim, kuid teisalt säästab õpilane aega.

5. Kas valida intensiivsed või pikaajalised kursused?

Intensiivkursused sobivad inimestele, kel on soov või vajadus omandada keelt kiirkorras. Intensiivkursustel on õpilased tihti motiveeritumad, kuna õppeprotsessist tulenevat arengut on näha päev päevalt. Intensiivkursuste õpe ei tohiks kesta nädalas rohkem kui 30 akadeemilist tundi – eelistatud koormus on 20 akadeemilist tundi.

Pikaajalised kursused sobivad ideaalselt õpilastele, kel pole keele õppimisega kiiret. Sellised kursused toimuvad tavaliselt kaks korda nädalas, kokku 4 akadeemilist tundi, ning annavad õpilastele võimaluse kodus õppida ning keelest paremini aru saada. Selline kursus on ideaalne nii kooliealistele lastele kui ka põhikohaga tööl käivatele täiskasvanutele.

6. Kas õppida keelt internetis või klassiruumis?

Veebikursused küll hea vahend teadmiste kinnistamiseks, ent eraldiseisvana pole nad enamikele inimestele keeleõppeks sobivad – kas kujutaksite ette jalgrattaga sõitma õppimist vaid Youtube’i videosid vaadates?

Rääkimine on inimestevaheline koostöö ühtse eesmärgi nimel: informatsiooni vahetamine kahe või rohkema osapoole vahel. Seetõttu on keele õppimisel ja sellest aru saamisel väga oluline ka suhtlemine ning koostöö, mis tekib klassiruumis osalejate vahel. Inimene peab keelest aru saamiseks õppeprotsessi kasutama kõiki oma meeli ning lisaks kuulamisele ja kordamisele ka suhtlema, väljendama ja tundma. Klassiruumis toimuvates tundides õpetab seeläbi keelt lisaks õpetajale ka kogu ülejäänud ruum – kaasõpilased, mööbel, raamatud, riided, mobiilid, süle- või tahvelarvutid, sõnaraamatud, vaade aknast jne. Nii et kuigi interneti vahendusel õppimine võib aidata õpilasel omandada sõnavara ning mõista mõningaid grammatilisi struktuure, ei saa see olla keele selgeks õppimisel ainuke õppeviis.

Tekst põhineb artiklil: „5 consejos básicos para elegir un buen curso de ingles” Frederic Parrilla, CLIC International House


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!