Koolis tuleb õpetada rahaasju

26. veebr. 2016 Sirje Pärismaa - Kommenteeri artiklit

Pelgulinna gümnaasiumi majanduse ja inglise keele õpetaja Kristi Saare teeb ja jõuab palju – ta peab ka investeerimisblogi ja veab 3000 naisele koolitusi pakkuvat MTÜ-d Naisinvestorite Klubi.

Kuidas hindate meie õpetajate valmisolekut süstida õpilastesse ettevõtluspisikut?

Üldplaanis on tore, et ettevõtlusõppele on hakatud suuremas mahus tähelepanu pöörama, ent ma ei mõista, miks on jäänud tagaplaanile üldine eraisiku rahaasjade õpetamine. Jah, riigile on oluline, et meil on ettevõtlikud õpilased, aga selle kõrval on tähtis, et inimesed tuleksid omaenda rahaasjadega toime, alles siis saavad nad suuremaid finantsriske võtma hakata (peab meeles pidama, et ettevõtlus on riskantne!).

Ma arvan, et praegu ongi ettevõtlusõpet seetõttu keeruline õppekavadesse integreerida, et keskmisel õpetajal on rahaasjadega pigem vähe kogemusi ja seetõttu ka vähe kindlust, mille baasilt hakata ettevõtlikkust õpetama. Eelkõige vajavad õpetajad ise projektide korraldamise kogemust, et seda õpilastele edasi anda.

Milline on õpilaste huvi ettevõtlikkuse arendamise vastu?

Õpilastel on küll üldine ettevõtlikkuse huvi, kuid sageli puudub suurem vaade majandusele ja selle toimimismehhanismidele, mis hirmutab nad ettevõtluse juurest ära. Seega tuleks ettevõtlusõppe õpetamist võtta suurema paketina, mis haarab endas nii üldmajanduse aluseid kui ka eraisiku rahaasju, millest tuleks kindlus ja julgus oma tegevusega katsetada.

Olete üsna ebatavaline õpetaja, pidades investeerimisblogi. Kas räägite õpilastega ka neist teemadest?

Õpetan Pelgulinna gümnaasiumis pragmaatilise suuna õpilastele majandust kolm kursust. Peale üldmajanduse ja ettevõtlusõpetuse keskendume ca kolmandiku mahus just eraisiku rahaasjadele ning selles räägin õpilastega ka veidi oma investeerimisteekonnast ning jagan oma kogemusi ja mõtteid.

Õpilased on sellest alati väga huvitatud, sest rahateemad on meil nii ühiskondlikult kui ka koolihariduses tagaplaanile jäänud. Ehk kokkuvõttes: algatus on hea, ent asju tuleks parandama hakata vundamendist. Kui õpilastel pole põhilisi eluks vajalikke finantsteadmisi, on sinna peale keeruline ettevõtlusõpet üles ehitada.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!