Saab ka alpinismita
Spetsiifilisemate huvidega maalapsed eeldavad suguvõsalt teatavat logistilist võimekust, aga maal elamisel ongi oma hind, leiab lapsevanem Rainer Kerge.
Kas väike maakool pakub lapsele huvihariduseks piisavalt võimalusi?
Kogu spekter akvalangistika ja alpinismi ning robootika ja floristika vahel pole Maarja-Magdaleena põhikoolis tõesti kaetud. Huvi korral eesmärgipärast sebimist aga leiab.
Lapsevanemad organiseerisid mullu FC Heliose kaudu kooli staadionile jalgpallitrenni. Kehalise kasvatuse õpetaja Kaija Vahtra (Vancouveri olümpiamängude suusaatleet, muide) veab kergejõustikutrenni.
Ajalooõpetaja, kõrgelt pärjatud mälu- ja bridžimängur Lauri Naber õpetab mõttemänge. Lisaks käib koolimaja seinte vahel veel line-tants ja laulustuudio, näitering, käsitööring (õmblemine-kudumine ja muu säärane näputöö), jalgrattakool (lubade saamiseks) ning arvutiring, kus ehitatakse kodulehekülgi ja arvutimänge.
Kui rahul huviringide valikuga olete?
Mis siin ikka hädaldada! Seda enam, et Tartu on mõnekümne minuti autosõidu kaugusel. Ehk siis: spetsiifilisemate huvidega või süvendatult sporti tegevad lapsed saavad üsna lähedal ringis käia. Tõsi, see eeldab kogu suguvõsalt teatavat logistilist võimekust, aga maal elamisel ongi oma hind.
Ah jaa, 15 kilomeetri kaugusel Tabiveres töötab muusikakool. Mul esmasündinu õpib seal klaverit ja teine laps akordionit.
Kui palju huviringide teemat lapsega arutanud olete? Kelle tahtmine seejuures rohkem määrab – lapse või lapsevanema oma?
Referendumi tulemus sõltub küsimuse sõnastusest. Ptui-ptui-ptui, aga suuri kaklusi teemal „Klaver ja akordion” pole ette tulnud. Küll aga olla olemas distsipliin nimega solfedžo, millest rääkimist üritatakse vältida. Või siis võetakse see jutuks valjuhäälse meelehärmiga.
Kas laps leidis huviringide seast meelepärase?
Ammu enne „Vehkleja” filmi avaldas tütar soovi seda majesteetlikku spordiala harrastada. Paraku pole see trenn veel nädalaplaani mahtunud. Äkki järgmisel aastal.
Mis saab siis, kui laps teatab, et ei taha enam huviringis käia?
Nooruki mitmekülgse arengu aluseks on distsipliin ja kohusetunne.