Kiusamisvaba haridustee kontseptsioonis esitatakse tervikvaade kiusamisennetusest

10. veebr. 2017 Tarmu Kurm HTM-i kommunikatsiooniosakonna ­asejuhataja - Kommenteeri artiklit

Kiusamisvaba haridustee kontseptsiooni elluviimiseks on planeeritud senisest ligi neli korda enam raha. Foto: Helena Tamm

 

Minister Mailis Reps kohtus 6. veebruaril haridus- ja teadusministeeriumi Tallinna esinduses kiusamisvaba haridustee liikumise liikmetega, et tänada kõiki koostöö eest äsjavalminud kontseptsiooni koostamisel ja arutada edasise tegevuse üle.

Igal lapsel on õigus kiusamisvabale lapsepõlvele ja haridusteele. Laps, kes ei tunne ennast turvaliselt, ei saa õppida,” sõnas minister. „Kiusamise ennetamine algab mõistmisest ja märkamisest: koolikultuuris peab olema tauniv suhtumine igasugusesse kiusamisse,” lisas ta.

Kontseptsiooni eesmärk on ennetada ja vähendada kiusamist

Kontseptsioonis esitatakse esmakordselt tervikvisioon programmipõhisest kiusamisennetusest, et tegevused oleksid koolidele kättesaadavad. Kirjeldatud on kiusamisvastaseid programme, alates lasteaiast kuni gümnaasiumi või kutsekooli lõpuni. Koolid saavad kontseptsioonist kiusamisvastaste tegevuste kirjelduste hulgast valida endale sobivad.

Kontseptsioonis seatakse edasised suunad

Kontseptsiooni elluviimiseks on planeeritud senisest ligi neli korda enam raha. Samuti on kokku lepitud arendussuunad: laiendada kiusamisvastaseid tegevusi eesti keelest erineva õppekeelega koolidesse, kutseõppeasutustesse, lastevanematele; pöörata õpetajate taseme- ja täienduskoolituses senisest suuremat tähelepanu suhtlemis- ja konfliktilahendusoskustele; töötada välja kiusamisprogrammide rahastamise mudel; suurendada küberkiusamise sekkumisvõimekust, kasvatada kiusamisvaba haridustee liikumise võrgustikku jne.

Kontseptsiooni koostamisse olid kaasatud kiusamisvaba haridustee liikumise liikmed: TÜ eetikakeskus, lastekaitse liit, SA Kiusamisvaba Kool, noorteühendus TORE, MTÜ Vaikuseminutid, tervise arengu instituut, õpilasesinduste liit. Kiusamisvaba haridustee liikmed veavad sekkumisprogramme, nagu KiVa, sõber Karu, käitumisoskuste mäng VEPA, meelerahuharjutused; rõhutatakse väärtuskasvatuse põhimõtteid, kaasatakse õpilasi turvalise õppekeskkonna saavutamisse (tugiõpilasliikumine TORE, Salliv Kool).


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!