OPL MANG

Haridusuudiseid välismaalt

29. apr. 2017 - Kommenteeri artiklit

Karistus lõppes surmaga

Malaisias süüdistatakse kooli korravalvurit lapse surnuks peksmises. 11-aastane Mohamed Thaqif Amin Mohd Gaddafi käis islamistlikus erakoolis Kota Tinggis. 24. märtsil arvas korravalvur, et poisid käituvad koolis liiga kärarikkalt, ja otsustas 15 poissi karistada. Peksmise tagajärjel paistetasid Mohamedi jalad üles ning mõni nädal hiljem suri poiss haiglas. Poisi päevikus on kirjas, et koolis karistatakse ühe inimese teo eest kogu gruppi ning kehalisi karistusi on varemgi kasutatud, vahendab BBC.

Facebook ülikooli õppekavva

India ülikoolide paremikku kuuluv Delhi ülikool kaalub Facebooki-kursuse lisamist ingliskeelsesse õppekavasse. Kursus keskenduks Facebooki-postituste kirjutamisele. Lisaks õpitakse kirjutama haaravaid logisid ja kaaskirju. Kursust õpetataks kutseoskuste arendamise moodulis.

Indias võib andeka kirjaniku hüppelavaks olla just sotsiaalmeedia. Delhi ülikooli juhtkonna arvates ei tähenda loov kirjutamine tingimata ainult paksude raamatute avaldamist, vaid ka tähtsatel teemadel blogimist, vahendab BBC.

Raamatu abil kirjutama

Suurbritannias avaldas hariduse rahastamise sihtasutus EEF nipid, kuidas efektiivsemalt 7−11-aastaseid lapsi kirjutama õpetada. Üks võimalus on julgustada lapsi raamatuid kõva häälega ette lugema ja sõpradega loetu üle vestlema. Kirjutamisel peab olema täpne, sama oluline on sõna veerimise kiirus ja ladusus. Kirjutamine peaks toimuma automaatselt, nii et laps saab keskenduda kirjutatu sisule. Kirjutamist tuleb pidevalt harjutada, samal ajal peab säilima motivatsioon, vahendab tes.com.

Kodutute koolilaste arv suureneb

New York Times kirjutab suurenevast kodutute koolilaste hulgast New Yorgis. Viimastel andmetel oli eelmisel õppeaastal kodututuid, tavaliselt varjupaikades ööbivaid koolilapsi 33 000. Võrreldes eelneva aastaga kasvas kodutute laste hulk 15% ehk 4000 lapse võrra. Kõige rohkem õpib kodutuid lapsi Bronxi linnaosas – 40%.

Linn üritab kodutuid aidata. Eelmisel aastal võeti kasutusele koolibusside süsteem varjupaikades elavate laste jaoks. Probleem tundub aga kasvavat, varjupaikades napib endiselt kohti.

Igaüks teeb oma sõnastiku

Ann Dieckmann kirjutab veebilehel tes.com, kuidas vahel osutuvad parimaks just sellised ideed, mis võivad algul tunduda üsna lihtsad. Ta õpetab Zanzibaris inglise keelt lastele, kelle emakeel on suahiili keel. Ressursside vähesuse tõttu saavad õpilased sõnastikke kasutada ainult tunnis ja keeleõpikud on vigu täis. Nii tekkis õpetajal nutikas idee lasta igal õpilasel koostada jupi kaupa enda jaoks isiklik sõnastik, mis jääks elu lõpuni lapsele. Õpilastele idee meeldib. Autonoomset õppimist praktiseeritakse juba nädalaid, tüdimuse märke ei ole.

Õppemaksu saab tasuda elusloomadega

Zimbabwes võivad lapsevanemad, kes õppemaksuks raha kokku ei saa, tasuda maksu elusloomadega, näiteks kitsede või lammastega, teatas riigi haridusminister Lazarus Dokora. Lisaks võib tasuda oskustega, nii võib ehitaja maksmise asemel teatud aja ehitada.

Naturaalmaksed on jätk riigis süvenevale sularahakriisile, inimesed seisavad tunde pangajärjekorras, et raha välja võtta. Ka pangad on lubanud laenutagatisena kasutada liikuvat vara. Esimesed kitse- ja lambamaksed koolidele on juba toimunud, vahendab BBC.

Vana klaver peitis endas varandust

1983. aastal ostsid inglased Graham ja Meg Hemmings lastele 1906. aastal valmistatud klaveri, mille nad pensionieas Shropshire’i kooli muusikaosakonnale annetasid. Klaveritehnik leidis aga klaverist aarde − üle 900 kuldmündi, mis olid käibel ajavahemikul 1847−1915.

Müntide esialgseid omanikke ei ole suudetud tuvastada. Mündikotikesed olid peidetud hommikusöögihelveste pakendisse, mis pärineb ajavahemikust 1926−1946. Tol ajal oleks saanud nende müntide eest osta vähemalt nelja magamistoaga maja, vahendab The Guardian.

Pea viiendik noori kogeb kiusamist

2015. aastal läbi viidud PISA uuringu põhjal võib öelda, et kõige õnnelikumad teismelised elavad Mehhikos, Soomes, Hollandis, Islandil ja Šveitsis, vahendab The Local. Uuringust võttis osa 35 OECD riiki.

Näiteks viienda koha omanike šveitslaste eluga rahulolu tase kümne palli süsteemis oli 7,72. OECD riikide keskmised näitajad on järgmised: väga õnnelikud on 12% noortest, 60% soovib olla klassi parimate seas, 55,5% närvitseb enne kontrolltöid palju, 19% kogeb kiusamist ja 70% tegeleb spordiga.

Koolikohustus rikub inimõigusi ja segab pereelu

Euroopa inimõiguste kohus peab peagi lahendama küsimuse, kas koolikohustuse täitmine rikub inimõigusi. Nimelt pöördus sakslane Dirk Wunderlich kohtu poole, kui Saksamaal otsustati, et tema lapsed peavad koolikohustust täitma ja riigikoolis käima. Wunderlichi arvates on tal õigus oma lapsi koduõppes õpetada.

Tema arvates piirab koolikohustus inimese vabadust. Rangelt uskliku pereisa sõnul segas 11−17-aastaste laste sunniviisiline kooli viimine nende ilusat pereelu, vahendab Der Spiegel.

Kogunud ÕIE TÄHTLA


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!