KULTUUR
KIRJANDUS KINOS
TELLIMINE

Haridusuudiseid välismaalt

25. mai 2017 - Kommenteeri artiklit

Kes tahab, teeb eksami uuesti

Saksamaal Nordrhein-Westfaleni liidumaal võivad 16-aastased vabatahtlikkuse alusel kooli inglise keele lõpueksami uuesti sooritada, vahendab Der Spiegel. Eelmise nädala inglise keele eksam sütitas õpilastes pahameeletormi, mis viis üle 44 000 allkirjaga petitsioonini. Põhjuseks prints Harry pomisev kõne kuulamisosas, millest oli väga raske aru saada, lisaks vali taustamüra. Veel valmistas eksamil raskusi apartheidi teema sõnavara. Liidumaal moodustab eksam 50% põhikooliõpilase inglise keele lõpuhindest.

Kodu üürimine käib õpetajale ülejõu

Kiire üürihindade tõus Suurbritannias on jätnud nii mõnegi õpetaja kodutuks, kirjutab The Guardian. Eriti puudutab probleem üksikvanemaid, näiteks üksikemast õpetaja Bathis kaotas kodu, kui omanik selle maha müüs. Uue samaväärse üür moodustaks 80% ta kuupalgast. Ta pöördus heategevusliku õpetajaid toetava võrgustiku ESP poole, mis aitas tal soodsama elukoha leida ja toetas teda tagatisraha summaga. Hinnanguliselt käivad 41% kodutute öömajade klientidest tegelikult tööl, õpetajate protsent on teadmata.

iPad soodustab õppimist ja suhtlemist

Põhja-Iirimaal uuriti kahe ja poole aasta jooksul Belfasti lasteaedades ja algkoolides iPadide õppetöös kasutamise mõju laste arengule, vahendab BBC. 650 õpilasega uuringu tulemused on järgmised: paranes laste kirja- ja arvutamisoskus; vastupidiselt ootustele hakkasid lapsed omavahel rohkem suhtlema; kuna lapsed nägid seadmetes mänguasja, süvenesid nad rohkem; poisid kasutasid tehnoloogiat innukamalt kui tüdrukud. Lisaks leiti, et lapsevanemaid peaks harima internetiohutuse teemadel.

Rootsi vaeb PISA-tulemuste tagajärgi

OECD haridusvaldkonna peadirektor Andreas Schleicher arvab, et Rootsi PISA testide tulemuste languse põhjus seisneb riikliku sekkumise vähenemises. Siiski usub Schleicher, et asjade käiku on võimalik muuta ja Rootsi tulemuste esiritta tagasi tuua. Esiteks peaks riik taastama vaesemate õpilaste tugisüsteemi, teiseks on vaja võimuesindajatelt koolidele selgeid juhiseid ja strateegilist haridusvisiooni, kolmandaks peaksid vanemad aktiivselt lapsele kooli valima, vahendab The Local.

Apple ootab uusi tudengeid

Apple lahendab digispetsialistide puuduse seeläbi, et kahekordistab ettevõtte Euroopa akadeemiasse vastuvõetavate õppurite arvu, vahendab BBC. Eelmisel aastal avati õppeasutus Itaalias Napolis.

Õppeteenustasuta õpetatakse aasta jooksul välja tarkvaraarendajaid, kodeerijaid, rakenduste loojaid ja start-up-ettevõtjaid. Ingliskeelsele õppekavale oodatakse õppima 18−30-aastaseid noori kogu maailmast. Sisseastumiskatsed toimuvad järgmisel kuul Münchenis, Pariisis, Londonis, Madridis, Roomas ja Napolis.

105-aastane sai keskhariduse

USA-s võttis 105-aastane Theresia Brandl vastu keskkooli lõputunnistuse. Pidulikule sündmusele saabusid ta neli lapselast, kaheksa lapselapselast ja nende viis last. Lõpetamata keskharidus oli ainus asi, mida vanadaam elu jooksul kahetses.

Autunnistusel seisab Oakdale’i keskkool. Theresia unistuse täitis sihtasutus Twilight Wish, mis tegeleb vanemate inimeste unistuste täitmisega. Theresia haridustee katkes omal ajal keskkoolis, sest ta pidi hakkama oma haige ema eest hoolitsema, vahendab Der Spiegel.

Saksa õpilased joovad varasemast vähem

Saksamaal on alkoholitarbimine õpilaste hulgas vähenenud, kinnitab viimane suurem uuring. 12−17-aastaste hulgas tarbib iga kümnes kord nädalas alkoholi, 2004. aastal jõi kord nädalas iga viies. Kolmandik küsitletutest ei ole kunagi õlut, veini ega viina proovinud. Iga seitsmes teismeline joob kord kuus mälukaotuseni.

2004. aastal oli sama arv pea kaks korda kõrgem. Kui 2004. aastal joodi end esimest korda purju 15-aastaselt, siis viimase uuringu järgi 16-aastaselt, vahendab Der Spiegel.

Avalik noomimine ei tee head

James Bowen kirjutab tes.com veebilehel, et õpilaste noomimine eakaaslaste ees annab harva häid tulemusi. Ta lisab, et avalik alandamine käivitab lapse ajus põgene-võitle-või-tardu-refleksi, mille tõttu ollakse harva õpetajale tänulik veale tähelepanu juhtimise eest. Pigem peab õpetaja proovima n-ö publiku vaatemängust ilma jätta, näiteks minnes vaikselt õpilase laua juurde ja selgitades probleemi, või õpilase ruumist välja kutsuma. Selline käitumisviis aitab kasvatada õpilase usaldust õpetaja vastu.

Millal alustada inglise keelega?

Ruhri Bochumi ülikooli ja Dortmundi tehnikaülikooli teadlased leidsid, et inglise keele õpe alates esimesest klassist on andnud loodetust kehvemaid tulemusi. Nad uurisid Saksamaal 5130 katseõpilast. Võrreldi õpilasi, kes alustasid inglise keele õpet vastavalt esimeses ja kolmandas klassis. Viiendas klassis valdasid keelt paremini õpingutega varem alustanud õpilased, seitsmendas klassis oli olukord vastupidine: võimekamad olid kolmandas klassis keeleõpinguid alustanud, vahendab Der Spiegel.

Kogunud ÕIE TÄHTLA


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!