OPL SUVI

Inglise keele mängude päev

11. mai 2017 Kristi Lõbu Avinurme gümnaasiumi õpetaja - Kommenteeri artiklit

7. aprillil toimus Avinurme gümnaasiumis inglise keele mängude päev „Fun With English”. Osalesid neljaliikmelised neljanda klassi võistkonnad Ida-Virumaa koolidest. Üritus toimus sel aastal teist korda.

Eks iga õpetaja soovib oma õpilastele pakkuda midagi tunnivälist: viia neid aineolümpiaadidele ja teatrisse või võtta osa ainekonkurssidest ja projektidest, aga kahjuks ei ole valik algklassiõpilastele eriti lai. See ajendaski mind üritust ise korraldama. Mõte sai alguse 2015. aastal, kui toimus inglise keele mängude päev meie kooli 2. ja 3. klassi õpilastele. Kuna üritus õpilastele meeldis, otsustasin järgmisel aastal osavõtjate arvu suurendada, kutsudes külla ka teiste koolide õpilased.

Mängude päev algas sissejuhatava osaga: esimesel aastal playback’i show’ga, teisel aastal oma kooli ja klassi tutvustava esitlusega. Esitlus võis olla luuletuse, laulu, näidendi vms vormis.

Seejärel võtsid õpilased osa ingliskeelsest tegevusest ja mängudest. Ülesanded olid koostatud sedasi, et lapsed saaksid proovile panna nii suulise kui ka kirjaliku keeleoskuse ning infootsimis-, analüüsi- ning meeskonnatööoskuse.

Tegevused ja mängud

Viktoriin Ühendkuningriigi ja inglise keele kohta.

Sel aastal toimus viktoriin Kahooti keskkonnas, kus õpilased kasutasid oma tahvelarvuteid. Kuna Kahooti mängus on lisaks teadmistele tähtis ka kiiresti reageerida, olid õpilased mängust väga elevil.

Näiteks olid sellised küsimused: Kes on Elizabeth II? Mis on Inglismaa pealinn? Mis värvi on taksod Inglismaal?

Sõnavaramängud.

  • Sõnamäng. Õpilased seisavad ringis. Õpetaja ütleb ingliskeelse sõna ja annab palli esimese õpilase kätte. Õpilane nimetab sõna, mis algab õpetaja öeldud sõna viimase tähega, ning annab palli edasi järgmisele õpilasele. Sõna ütlemiseks on aega viis sekundit ning sõnu korrata ei tohi.
  • Õhupallimäng. Õpilased on ringis. Õpetaja nimetab teema, näiteks: kehaosad, loomad, pereliikmed vms. Üks õpilastest lööb käega palli õhku ja nimetab teemakohase sõna, seejärel lööb palli teine õpilane ja nimetab järgmise sõna. Iga löögiga tuleb nimetada üks sõna, mida eelnevalt öeldud ei ole, ning õhupall maha kukkuda ei tohi.
  • Alias. Õpetaja annab õpilasele paberi, kuhu on kirjutatud ingliskeelsed sõnad. Õpilasel on aega üks minut, et võimalikult palju sõnu oma võistkonnakaaslasetele ära seletada.
  • Alias piltidega. Üks õpilastest seisab ekraani ees seljaga võistkonnakaaslaste poole. Ekraanil on neli pilti. Õpetaja näitab teisele õpilasele, millist pilti ta oma kaaslasele kirjeldama peab. Kui õige pilt on leitud, tuleb ette järgmine komplekt pilte. Piltide kirjeldamiseks on aega üks minut.
  • Info otsimine. Õpilased saavad ümbriku, milles on ingliskeelne materjal. Näiteks lendlehed, brošüürid, reklaamlehed, kaardid, ajakirjad ning küpsise- ja kommipakendid. Õpetaja annab õpilastele küsimused inglise keeles, näiteks: „Mis on Toila spaa telefoninumber?”, „Mitu küpsist on Groovy pakis?”, „Mida armastab Lady Gaga?” Õpilastel tuleb esmalt teemade järgi otsustada, kust tasuks küsimusele vastust otsima hakata. Kas küpsisepakendilt saab teada, mis Lady Gagale meeldib? Et ülesanne oleks veelgi keerulisem, on osa materjale ümbrikusse lisatud niisama, nendest vastuseid ei leia.
  • Sõnade moodustamine. Õpetaja jagab õpilastele kõik tähestiku tähed, igat tähte on kolm. Õpilastel on aega viis minutit, et teatud teema raames moodustada nii palju sõnu, kui suudavad.
  • Mõistatused. Õpilased kuulavad erinevaid hääli, näiteks ukse sulgumine, söömine, autoga sõitmine, ja panevad inglise keeles kirja, mida nad kuulevad.
  • Täherägastikud. Ristsõnad, kokkusobitamisharjutused jms.
  • Anagramm. Õpilased saavad lehe, kuhu on kirjutatud väga pikk sõna. Moodustavad sellest sõnast võimalikult palju sõnu.
  • Küsitlus. Õpilased küsitlevad teiste koolide õpilasi ja täidavad tabeli. Näiteks tuleb neil leida keegi, kellele meeldivad arvutimängud, jäätis, juust vms.

Pärast mõlemat üritust oli tagasiside väga positiivne. Lastele meeldivad lühikesed, lõbusad ja mitmekesised tegevused ning mängud.

Kindlasti jäid õpilased rahule ka seetõttu, et üksi laps ei läinud koju tühjade kätega. Lisaks tänukirjale ja šokolaadile said kõik Ühendkuningriigi-teemalisi meeneid, näiteks jagati pastapliiatseid, pinalikomplekte, märkmikke, võtmehoidjaid, lippe jne. Projekti rahastasid IVOL ja Avinurme gümnaasium.

Seoses valdade ühinemisega jäi see üritus Ida-Virumaal kahjuks viimaseks, aga loodetavasti on järgmisel aastal Avinurme gümnaasiumi õpilastel võimalus Jõgevamaa lastega üheskoos inglise keeles mängida ja oma oskused proovile panna.

Enamik mänge on võetud mängude kogumikust „100 mängu keeleõppeks”.

Lõbusaid mänge keeletundideks.

  • Kärbsepiitsamäng. Õpetaja kinnitab tahvlile pildikaardid ning jagab õpilased kahte võistkonda. Kummastki võistkonnast tuleb üks õpilane klassi ette, hoides käes kärbsepiitsa. Õpetaja nimetab ühe pildil oleva looma või eseme. See õpilane, kes esimesena kärbsepiitsa pildi peale paneb, toob oma võistkonnale punkti.
  • Õpilased on ringis. Õpetaja ütleb: „Mulle meeldivad õunad.” Peeter ütleb: „Õpetajale meeldivad õunad ja mulle meeldivad pirnid.” Järgmine õpilane ütleb: „Õpetajale meeldivad õunad, Peetrile meeldivad pirnid ja mulle meeldivad banaanid.” Niimoodi kuni viimase õpilaseni.
  • Mälutest. Õpetaja kirjutab tahvlile 10–15 sõna. Õpilastel on aega üks minut, et võimalikult palju sõnu meelde jätta. Kui minut on möödas, kustutab õpetaja sõnad ära ning jagab õpilastele paberilipikud. Õpilastel on aega kaks minutit, et panna kirja nii palju sõnu, kui meelde jäi.
  • Kes ma olen? Õpetaja kinnitab iga õpilase seljale märkmepaberi, millele on kirjutatud sõna, näiteks „koer”. Õpilased käivad klassis ringi ja küsivad teiste käest küsimusi, et teada saada, kes nad on. Küsida võib ainult ei- või jah-küsimusi.
  • Sõnade ralli. Õpetaja nimetab teema, näiteks loomad, värvid, toit vms. Õpilastel on aega kaks minutit, et kirjutada paberile nii palju sõnu, kui selle teemaga seoses meelde tuleb. Võib mängida ka suuliselt. Kes nimetab vale sõna või jääb liiga kauaks mõtlema, on mängust väljas.

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!