Õpetajate Leht 16. juunil

14. juuni 2017 - Kommenteeri artiklit

Mille üle oled sina uhke?

Tutvustatakse „Noored kooli” 9. lennu lõpetajate näitust Ülemiste Citys. Näitusel on installatsioone, heliinstallatsioone, performance’id, mosaiike jpm. Kaks aastat koolis õpetajana töötanud noored näitavad oma töödega, mida nad on selle kahe aastaga koolis töötades saavutanud. Üks neist on näiteks selle ajaga oma vene kodukeelega õpilastele eesti keele selgeks õpetanud – seda lisaks kõigile tavalistele õppekavajärgsetele õppeainetele.

Õpetamises on palju müümist, nagu eluski

Mida ootavad õpilased õpetajalt? Kas tund peaks olema digi või vanamoeline? Mida teha pagulastega? Vastuseid neile ja teistele koolielu küsimustele otsisid Õpetajate Lehe vestlusringis seitse koolilõpetajat.

Lilled, liblikad ja hariduse Uber

„See on illusioon, et kui õpetaja enam numbrilisi hindeid ei pane, on õpilane ise nii tark, et teab, mida tal elus vaja on, ning hakkab usinasti keemiat ja matemaatikat õppima,” arvab endine õpetaja Mare Rossmann. „Inimene on nii laisk, kui tal olla lastakse.”

Lapse töö on mäng

Kaarel Tarandi arvates oleks Eesti riik iseendaga kooskõlaline siis, kui rahvusvahelisel areenil võideldes lapstööjõu kasutamise vastu nn kolmandas maailmas ei salliks sama nähtust ka kodumaal. „Iga lapstööjõu tarvitamine on kuritarvitamine,” kirjutab ta.

Enne suurt teatrisuve

Priit Põhjala selgitab, mis eristab lavastust etendusest. Ta nendib, et tihti ei oska teatriskäija rahvas piiritleda isegi neid kaht põhilist teatriga seotud mõistet.

Eetilised valikud koolis

Tartu ülikooli eetikakeskuse mahukas raamatus „Eetikakoodeksid. Väärtused, normid ja eetilised dilemmad” arutlevad eri erialade eksperdid selle üle, kellele ja milleks eetikakoodekseid vaja on ning kuidas teha nii, et vastuvõetud dokument ei jääks üksnes paberiks, vaid sellel oleks ka mõju. „Koodeksi põhiküsimus on, kes ja missugused me oma kutseala esindajatena tahame olla,” selgitab raamatu koostaja professor Margit Sutrop.

Kooli ülesanne ei ole koolitada päästjaid

Paikuse põhikooli direktor Aare Külaots kritiseerib ujumisõpetuse uut ainekava. Ta märgib, et selle on koostanud päästeteenistuse ja ujumisliidu inimesed, kellel puudub ettekujutus reaalsest koolielus ja laste koormusest.

Koolikogemus islamiriigist

Eestlanna Talvike Mändla veetis kolm kuud Palestiinas, Jordani läänekaldal asuvas Ramallah’ linnas ning töötas vabatahtlikuna sealses lasteaias ja balletikoolis ning naaberküla Dura Alquare tüdrukutekoolis.

Läti haridus eesti õpetaja pilguga

Riia eesti põhikooli õpetaja Triin Jürgenstein kirjutab, mis talle Läti haridussüsteemi juures meeldib, ja annab ülevaate, mis küsimuste üle Läti haridussüsteemis diskuteeritakse.

Mida teeb lasteaias peretöö koordinaator?

Minu teada oleme praegu ainus lasteaed riigis, kus on peretöö koordinaator, räägib Pärnu Päikesejänku lasteaia õppealajuhataja Maret Põlluste. Tööpõld on tema sõnul väga lai: vanemate nõustamisest ja vanematekogu valimisest kuni koduvisiitide tegemise ja lasteaia veebilehe väljaandmiseni.

Väljalangus on probleem

TTÜ õppeprorektori Jakob Kübarsepa sõnul peab ülikool pakkuma võimaluse vahetada eriala, see vähendaks väljalangust. Kui inimene on midagi ümber valinud, on ta oma otsuses veel kindlam.

Kuidas õpetada Prantsusmaa ajalugu ja rohelist keemiat

„On ilmne, et h-indeksi fetišism suunab teadlasi viljelema rohkem peavooluteadust, pärssides uuenduslikumaid suundumusi. See mõjutab ka õppureid, sedastab TTÜ vanemteadur Omar Parve.

Teatrimaailmas ei loe vaid anne, vaid oskus seda professionaalselt kasutada

Tartu ülikooli Viljandi kultuuriakadeemia etenduskunstide osakonna juhataja, teatrikunsti õppekava programmijuht ja lavakõne õppejõud Garmen Tabor räägib teatrirahva koolitamisest ja sisseastumiskatsetest, kiire kuulsuse ohtudest ning näitleja üksildasest elukutsest.

Et siiralt ja kogu jõuga öelda …

Millised on Viljandi kultuuriakadeemia teatrikunsti 11. lennu lõpetajate mõtted teatrist ja soovitused järgmistele näitlejaks pürgijatele?

Ühest lõppematust väsinud diskursusest

Kasvatusteadlane Tiiu Kuurme tõdeb, et meil on 87% naisõpetajaid, ent avalikkuse laval esindavad kogu õpetajaskonda enamasti mehed.

Haridus, kaasamine ja erivajadused Austrias

Teoreetiliselt peaksid kõik õpetajakoolituse läbinud olema valmis erivajadustega lastega töötama, aga Austria tudengid tunnistavad, et neile õpetatavast ei piisa, üksikud ained on killustatud ega moodusta terviklikku moodulit.

Kui lemmikaine on füüsika

Füüsika õppimisest ja õpetamisest räägivad mais toimunud Euroopa füüsikaolümpiaadil pronksmedali pälvinud Tallinna reaalkooli 9.c klassi õpilane Kaarel Kivisalu ja staažikas füüsikaõpetaja Mart Kuurme, kes on noorte füüsikahuvilistega tunniväliselt töötanud juba aastaid.

Ma osalesin õpilaste teadusfestivalil!

Lasnamäe vene õppekeelega gümnaasiumi 11.b klassi õpilane Alesja Suzdaltseva kirjutab, kuidas ta osales õpilaste teadusfestivalil. Ta uuris konformismi ja nonkonformismi eesti kunstis ning otsustas kirjutada oma töö eesti keeles. Selleks luges ta üle tuhande lehekülje eestikeelset teadusteksti ja suhtles päevade kaupa inimestega ainult eesti keeles.

Suveöö unenägu: nagu taevas, nõnda ka maa peal

Karl Kello kirjutab tohutu suurest viisnurga kujundist Saaremaa muinasobservatooriumis ja Veenuse viisnurgast nii taevas kui ka Karja kirikus. Planeet Veenus joonistab näiliselt iga nelja (või kaheksa) aastaga taevasse täiusliku tähtviisnurga.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!