SEIKLUS
aasta õpetaja gala
ÕPL tellimine
KULTUUR

Haridusfestivalil tunnustatud õppeprojektid seovad õppe päriseluga ning kaasavad kogukonda

13. okt. 2017 Liina Pissarev ettevõtlusõppe programmi kommunikatsioonijuht - Kommenteeri artiklit

12. oktoobril Haapsalus toimunud haridusfestivalil selgusid parimad ettevõtlikes koolides  ja lasteaedades läbi viidud projektid, kus teadmisi saadakse reaalse elu tegevuse kaudu ning lastele on antud roll ja vastutus ürituste elluviimisel. Aktiivsete tegevuste abil omandavad noored juba kooliajal väärtuslikke kogemusi.

Haridusprogrammi „Ettevõtlik kool” üle-eestilise konkursi „Õppimine on põnev!” võitjate väljaselgitamiseks oli žürii eelnevalt valinud rekordilise 142 kooli ja lasteaia kandidaatide hulgast 15, kes said võimaluse esitleda oma läbiviidud projekti  publiku ees. Näha ja kuulda sai nii tantsu, räppimist, näidendeid, kuuldemängu kui ka videoid. Publik valis elektroonilise hääletuse teel oma lemmikud ning nii selgus žürii ja publikuhääletuse kokkuliitmisel paremusjärjestus.

„Ettevõtliku kooli” üle-eestilise koordinaatori Kristi Krilovsi sõnul olid konkursi edulugude valikul tähtsaimad kriteeriumid õppe seotus reaalse eluga, õppekava läbipõimitus ja noorte vastutuse osakaal tegevuste juures, mida projektide juures igal aastal ka laiemalt näha on. „Õpilasi võetakse rohkem kuulda ja neil lastakse iseseisvalt tegutseda, see tähendab, et neid usaldatakse ja neile antakse võimalus õppida kogemuste kaudu,” rääkis Krilovs. „Eriti hea meel on näha, et aina laiemalt seotakse üritusi õppeainetega, mis annab ainetunnile lisaväärtust oskuste omandamise näol. Aina rohkem kaasatakse õppimisse ka kogukonda.”

Ettevõtlusõppe programmijuhi Kristi Ploomi sõnul aitavad sarnased projektid panustada sellesse, et noored õpiksid juba koolis edaspidises eluks vajalikke oskusi ‒ ise vastutust võtma, eesmärke seadma ja ellu viima, oma tugevusi üles leidma ja neid arendama.

„Edulugude konkurss suurendab koolide algatuste ja ettevõtmiste mõju oluliselt, sest õpetatakse, inspireeritakse ja julgustatakse ka teisi õpetajaid-õppureid sarnaseid projekte ellu viima. Just õppimise huvitavaks ja eluliseks muutmine ning seeläbi õppurite initsiatiivi ja entusiasmi nägemine on viinud ettevõtlike koolide võrgustiku laienemise varsti juba saja koolini,” sõnas Ploom.

Ettevõtlike koolide ja lasteaedade paremusjärjestus kategooriate kaupa on järgmine.

Kategooria „Heategu kogukonnale”

1. Tartu Veeriku kool – eakate nutiring

Koostöös Tähtvere päevakeskusega korraldasid lapsed  eakatele nutiringi personaalse juhendamisega. Partnerina kaasati Telia AS, kes laenutas selleks tahvelarvutid.

2. Heimtali põhikool – maastikujooksuraja silla ehitamine Heimtali parkmetsa

Õpilaste ja õpetaja koostöös ehitati parkmetsa otsast lõpuni valmis uus sild.

3. Kohtla Järve Maleva põhikool – e-kool eakatele inimestele

Kohalikud eakad õppisid õpilaste abil arvutit kasutama. Eakate õpetamisel oli oluline  individuaalne lähenemine.

Kategooria „Põnevaim tund”

1. Koeru keskkool – „Õpime professionaalidelt”

Ühel unistuste koolipäeval andsid Koeru koolis tunde tuntud erinevate elualade inimesed. Nii õpilastele kui ka õpetajatele huvitavast ja arendavast koolipäevast soovitakse teha traditsioon ning kaasata ka teisi koole.

2. Oru kool – kohvikute tänav, 3 kultuuri ja 20+ riiki

Koolis pandi püsti 150 meetri pikkuse letiga kohvikute tänav, kus pakuti eri kultuuride toite ja tutvustati  vastavaid traditsioone. Esindatud olid kolm kultuuriruumi: eesti, slaavi ja inglise. Toiduainete ostuks andis laenu koolipank. Ürituse korraldamise tegevusteks  lõimiti 11 õppeainet.

3. Põlula kool – „Rägavere radadel”

Oma kodukandi tutvustamiseks ja ka ise selle tundmaõppimiseks valmistasid õpilased aabitsa, seinakaardi, lauamängu ja Google Mapsi kaardi.

Kategooria „Parim koostöö partneriga”

1. Koeru keskkool – mõttetalgud

Mõttetalgute jaoks koondati ühe laua taha eri asutuste-koostööpartnerite esindajad, õpetajad, lapsevanemad ja õpilased.  Kuues laudkonnas käsitleti kuut koolipere silmis aktuaalset teemat. Näiteks arutati tunnikorra parandamise võimalusi, digipädevuste vajalikkust, kooli arendamise vajalikkust, ürituste olulisust ja võimalusi koolis ning õpilasseadusi.

2. Mooste mõisakool – õpilaskohvikud Mooste mõisas

Moostes toimuvate ürituste publikul on võimalus nautida kohalike õpilaste küpsetisi, sest ettevõtlikud noored panevad kontsertide ja etenduste ajal püsti oma kohviku.

3. Kiviõli 1. keskkool – „Unistuste jooks”

Unistuste jooks oli Kiviõli 1. keskkooli gümnaasiumiõpilaste korraldatud ülelinnaline  heategevuslik rahvaspordisündmus, millest linnaelanikud seni puudust tundsid. Ürituse tuludest sooviti korrastada kooli hoov ja varustada see liikumist ning puhkamist soodustavate vahenditega.  Ürituse korraldamiseks kaasati hulgaliselt kohalikke partnereid ja ettevalmistused olid lõimitud õppetööga.

Kategooria „Noorte/laste algatus”

1. Voore põhikool – „Õpetades teisi, õpime ka ise”

Ühiseks õppimiseks ja üksteise õpetamiseks kutsuti kooli vanavanemad ja lasteaiaealised õed-vennad, kellega koos õpiti nii arvuti kasutamist kui ka robootikat. 3D-printeriga valmistati jõuluehteid.

2. Kiviõli 1. keskkool – KRR

Õpilaste eestvedamisel vahendab Kiviõli rahva ringhääling kohalikke uudiseid.

3. Kõmsi lasteaed-algkool – „Ema, sa võid olla mu üle uhke!”

Emadepäevakontsert viidi läbi ühiselt koristatud külaplatsil.

 Kategooria „Ettevõtlik lasteaed”

1. Kiviõli Kannikese lasteaed – Meelespeade lemmikloomad

Lastele loomadest hoolimise olulist tutvustades lubati neil tuua lasteaeda oma lemmikloomad ning viidi üheskoos jõulude ajal loomade varjupaika kingitusi.

2. Kohtla-Järve lasteaed Kirju-Mirju – First Lego League Jr näitus

Osalemaks First Lego League Jr näitusel kaasati nii lapsed kui k üks lasteaia vilistlane ehitama ja programmeerima robotit.

3. Sillamäe Päiksekese lasteaed – „See on minu oma linn”

Lasteaialapsed tutvusid oma kodukandiga ning tegid seda tutvustava videofilmi ja mängu.

Haridusfestivali korraldab „Ettevõtlik kool” koostöös haridus- ja teadusministeeriumi ning ettevõtlusõppe programmiga „Edu ja tegu” Euroopa sotsiaalfondi toel. 


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!