OPL MANG

Õpi ja harjuta koos Smart Gamesi nuputamismängudega

10. nov. 2017 Signe Lillemaa mängimise spetsialist - Kommenteeri artiklit

Lauamänge armastatakse, sest need on tore põhjus koos pere ja sõpradega kokku tulla ning lõbusalt aega veeta.

Läbi aja on lauamängudel olnud kindel koht meie kodudes. Kellel meist ei oleks kapis lauamänge, mõned neist juba päris ära mängitud ja mõni vaid paaril korral välja võetud! Lauamänge on mängitud enam kui 3000 aastat ning need on endiselt armastatud ja nõutud.

Selleks, et tänapäeva mängud suudaksid konkureerida põnevate tehnoloogialahendustega, peavad mängude leiutajad, teadlased, psühholoogid ja disainerid olema väga leidlikud. Hea, kui neis on peidus lapselik säde, mis lisab uuele mängule maagiat. Belgia firma Smart Games on juba 18 aastat innustanud lapsi oma arendavate mängudega. Iga Smart Gamesi mänguga on võimalus midagi juurde õppida või mõnda oskust arendada. Mängides neid mänge, õpitakse tundma värve ja kujundeid, arendatakse peenmotoorikat ja loovust, treenitakse ruumilist mõtlemist ja loogikat, ergutatakse nägemistaju ja planeerimisoskust ning palju muudki. Iga toote pakendil on välja toodud, milliste oskuste arendamisele mäng kõige enam keskendub. Smart Gamesi mängude ühine joon on, et kõiki mänge saab mängida üksi ja igal mängul on ülesandevihik. Vihikus algavad ülesanded lihtsamast ning lähevad järjest keerulisemaks. Ülesandevihiku lõpus on ära näidatud ka lahendus. Loomulikult saab ülesandeid lahendada ka meeskonnana või siis kordamööda.

Mängud on jagatud gruppidesse

Koolieelikutele loodud puidust nuputamismängud, millel on ilusad värvilised ülesanded ja suured detailid, et väikelastel oleks mugav haarata ja lahendada.

Koolieelikute muinasjutumängud. Siin on tuntud muinasjututegelased sattunud olukorda, kus nende abistamiseks tuleb lahendada mõistatus.

Klassikalised nuputamismängud on mängimiseks alates kuuendast eluaastast kuni täiskasvanuteni välja.

Kompaktsed mängud on teistest veidi väiksemad ja võtavad riiulis vähem ruumi, aga nendes sisalduv mängurõõm on sama suur kui klassikalistes komplektides.

IQ-nuputamismängud on veelgi väiksemad ja neid on mugav autosse või reisile kaasa võtta.

Magnetreisimängud on samuti väikesed ja hea kaasa võtta.

Nutikas täiskasvanu annab lapsele arendava ja õpetliku lauamängu. Arendav mäng annab meelt lahutades vajalikke teadmisi, oskusi ja kogemust. Loomulikult peab mäng vastama lapse eale, oskustele ja olema jõukohane. Ainult nii tunneb laps mängust tõelist rõõmu ja saab mängides eduelamuse. Selleks soovitame alati jälgida pakendil olevat vanuse märget ning arvestada ka lapse eripära ning loomust.

Igas peres ja lasteasutuses peaks olema mänge, mis pakuvad huvi ja pinget ka täiskasvanutele, nagu näiteks Smart Gamesi mängud, mis on küll mõeldud lastele, aga on sama põnevad ka täiskasvanutele. Mängides täiskasvanute või kogu perega, tunneb laps ennast nendega võrdväärsena. Kui laps saab ennast proovile panna ja tema pingutused viivad sihile, pakub mäng lapsele ka huvi ja annab talle eluks vajaliku enesekindluse.

Oleme veendunud, et lauamängudel on koht tänapäeva lapse maailmas ja kuni leidub nutikaid mängude leiutajaid ja tootjaid, see nii ka jääb.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!