Mis toimub? Vastab Pelgulinna gümnaasiumi direktor Tõnu Piibur

12. jaan. 2018 Õpetajate Leht - 3 kommentaari

Tõnu Piibur.

Lugesin hiljuti õpilaste vabal teemal kirjutatud kirjandeid ja olin meeldivalt üllatunud – nad kirjutasid sellest, mida ja kuidas õpivad. Kooli vilistlastega kohtudes läheb jutt pigem sellele, kuidas nad koolis omal ajal koerust tegid, õpetajale vastandusid. Täna tuleb aga kirjanditest välja, et õpilased ennast õpetajale ei vastanda ja kool on neile õppimise koht. Kibestunud hariduskommentaatoritel tasub ilmselt madalat profiili hoida.

See pole nii ainult meie koolis. Innove on uurinud gümnaasiumi panust ja kuuldavasti on sealtki tulnud välja koole, kus õpilased arutavad vabal ajal õppimisega seotut. Paistab, et oleme Eesti Vabariigi 100. sünnipäevaks jõudnud selleni, kuhu Peeter Põld ja Johannes Käis omal ajal üritasid jõuda. Millega seda seletada?

Õpetajate ja õpilaste suhe on muutunud. Näiteks hindeid meil põhikoolis enam polegi ehk üks pool ei pane teist poolt paika, vaid püüab selgitades anda suuniseid uute sihtide seadmiseks. Õpilast ei õpetata, vaid suunatakse õppima.

Ilmselt on ka interneti suhtluskeskkonnad positiivset mõju avaldanud. Seal ei lobiseta enam, vaid jagatakse üksteist huvitavat infot. Kõige põnevamad asjad toimuvad seal ja see tekitabki huvi õppida – huvi hoitakse vastastikku üleval. Koerustükid ei ole kusagile kadunud, neid tehakse lihtsalt mujal ja need ei sega kooli ja õppimist.

Kool toetab õpilase internetihuvi, pakkudes lego- ja drooniringe, programmeerimist jms. Matemaatikat õpitakse meie koolis näiteks Fox Academy programmide toel. Lapsed õpivad juba algklassides tunnis õpitule internetist põnevat lisamaterjali leidma.

Vanemad võiksid olla ettevaatlikud, kui lapsele arvutikeelu peale panevad. Eelnevalt tasub uurida, kellega ja mis teemadel laps internetis suhtleb. Arvutikeeld ei tohi õpihuvi lämmatama hakata.


3 kommentaari teemale “Mis toimub? Vastab Pelgulinna gümnaasiumi direktor Tõnu Piibur”

  1. Allar Veelmaa ütleb:

    Tere!

    Tunnen kaasa. Päris tõsiselt. FoxAcademy järgi matemaatika “õpetamine” tähendab seda, et õpetajal puudub vastutustunne. See on minu isiklik arvamus.

  2. Peep Leppik ütleb:

    Kirjutada oma koolist täna ja 30 aasta pärast, on täiesti ERINEVAD asjad…

    Küll soovitan lugupeetud kooli direktoril lugeda läbi paar tõsiteaduslikku raamatut ARENGUPSÜHHOLOOGIA ja OMANDAMISPSÜHHOLOOGIA kohta (või isegi pedagoogika AJALUGU), siis saavad selgemaks ka põhjused – 1) miks kutseõppeasutustest väljalangevus on enneolematult suur ja – 2) miks näiteks TTÜs läheb viletsa algmaterjali tõttu inseneride ettevalmistus pea võimatuks…

    Aga tõsiseid uurimistöid tänase Eesti koolides enam polegi, sest levinud nn sotsioloogilisi KÜSITLUSI teaduslikeks nimetada ei saa (saame teada vaid hetke hoiakuid!).

    P.S. Pole vaja isegi raamatukokku minna, näiteks alanud aastast saad ka veebist lugeda – E-õpikud.Textbooks – ning klikkida Leppik, Peep (6). Ja ongi valida kuue teaduspõhise (!) raamatu vahel…

  3. Jaan Elvin ütleb:

    Lp Tõnu Piibur on väga eesrindlik koolidirektor – eesrindlik nutisõltuvuse edendaja Pelgulinna Gümnaasiumis. Ta on oma tegevuse üle uhke ja kutsub lapsevanemaid üles laste nutiseadmete kasutamist mitte piirama.
    See, et hindeid hakatakse panema alles alates 8. klassist teeb olukorra veel hullemaks. Kuni selle ajani toimub süsteemne mandumine nutiseadmetes. Pingutada pole vaja.

    Kas kooli juht ei saa tõesti aru, et temapoolt nimetatud “positiivsed” meetmed on just need põhjused, miks Pelgulinna Gümnaasium on üks nõrgemaid koole Eestis? 2018. a. koolide edetabelis 155. koht. Toon eraldi välja järgmised Pelgulinna Gümnaasiumi riigieksamite tulemused (maksimaalne võimalik tulemus 100): Matemaatika (kitsas) – 13.3; Matemaatika (lai) 19.3. FoxAcademy programmid toimivad??

    Kas tõesti hindab Tõnu Piibur oma tegevust kooli juhina edukaks? Kui jah, tuleks ta ametist vallandada. Kui ei, siis väärikas direktor tunnistaks avalikult oma läbikukkumist ja loobuks ametist. Kahju on lastest, kelle vaimne potentsiaal on jäänud kooli juhi tegevuse tõttu realiseerimata. Tunnen südamest kaasa, süda tilgub verd.

Leave a Reply to Allar Veelmaa

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!