Neljapäevasel Montessori koolitusel Roomas lavastati füüsika-, keemia- ja bioloogiakatseid ning tehti nendest videod, mida õpetajad saavad edaspidi kasutada. Fotod: Maiu Nurka, Agnes Vask

Energia kandub ühelt kehalt teisele

Neljapäevasel Montessori koolitusel Roomas lavastati füüsika-, keemia- ja bioloogiakatseid ning tehti nendest videod, mida õpetajad saavad edaspidi kasutada. Fotod: Maiu Nurka, Agnes Vask
2 minutit
134 vaatamist

Tartu Tamme gümnaasium osaleb sellest õppeaastast Erasmus+ projektis „Andes hariduses teadusele hoogu juurde“ (Boosting Science Education in School“).

Gümnaasiumi bioloogiaõpetaja ja projekti koordinaatori Urmas Tokko sõnul tegi ettepaneku projektis kaasa lüüa teaduskeskus AHHAA. „Selle projekti üks peamisi eesmärke on eri riikide teaduskeskuste ja koolide koostöö, kus teaduse ja n-ö käed-küljes-õppe populariseerimisse annab kumbki asutus endale iseloomuliku panuse,“ ütles Tokko.

Tutvumine Montessori meetodiga

Projekti teine, neljapäevane kohtumine leidis aset Roomas, kus projektis osalejate rahvusvahelised meeskonnad kavandasid Montessori filosoofiast lähtuva teadusteemalise koolipäeva. Lisaks koostati ülevaatlikke õppevideoid katsete rakendamiseks tunnis. Eesmärk oli taandada õpetaja roll tunnis miinimumini ja lasta õpilastel ise aktiivselt tegutseda.

Tartu Tamme gümnaasiumi laboriõpetaja Leili Järvsoo märgib, et tema kolleegid said Montessori koolituselt rõõmsa äratundmise, et nemad Tartus juba teevadki nii. Teisalt jäi mulje, et Roomas keskenduti liiga palju sellele, et õpilane peab n-ö oma kätega õppima, kogema ja katsetama. Järvsoo pikaajaline õpetajakogemus ütleb, et ainult kättpidi küljes olemisest ei piisa. „Peab ka lugema, uurima ja meelde jätma,“ leiab ta.

Tartu Tamme gümnaasium ise võtab seoses projektiga eeloleval sügisel vastu külalisi Itaaliast, Kreekast ja Rumeeniast. Urmas Tokko sõnul on Tamme gümnaasiumi õpetajatel hea võimalus jagada oma pikaajaliste välipraktikate head kogemust, aga projektikaaslastele peaksid huvi pakkuma ka meie teadlaste öö ja teadusvõistluste läbiviimise kogemus. Urmas Tokko sõnul on tutvustamist väärt ka Eesti koolide hea koostöö kooliväliste partnerite, kõrgkoolide jt asutustega – ikka õppe kaasaegsuse tagamiseks ja mitmekesistamiseks ning õpilaste karjäärivaliku soodustamiseks.

 


 

Erasmus+ projektis „Boosting Science Education in School“ osalevad Eesti, Kreeka, Itaalia, Rumeenia teadusasutused ja koolid. Projekti eesmärk on

  • suurendada rahvusvahelist koostööd hariduses;
  • kaasata õpetajate igapäevatöösse uusi lähenemisi ja meetodeid õpetamisviisi mitmekesistamiseks;
  • muuta loodusteaduslikke õppeaineid noorte seas atraktiivsemaks;
  • võimaldada õpetajatele ja teaduskeskuse töötajatele kahte tüüpi projektikohtumisi: pikemaid ühiseid õppeseminare ning lühemaid korraldusmeeskondade kohtumisi.

Projekti rahastab Euroopa Liit. Vt projekti Facebooki lehekülge.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Hindamine sööb õppimise ära

Olen õpetajana üle neljakümne aasta näinud, kuidas hindamine muudab õppimise rõõmu pingeks ja sildistamiseks. Olen kogenud kõiki neid laineid: viiepallisüsteemist…

2 minutit

Keemiaõpetajate inspiratsioonilaager: loovus, teadus ja õpetajate kogukond

Keemiaõpetajate inspiratsioonilaager, mille eestvedaja on Tartu Ülikooli keemia instituut ja keemiahariduse õppetool,…

3 minutit

Õpetaja ei saa kunagi valmis

Meie liidu kaks suvekooli tõid kokku sajad keeleõpetajad, muuseumipedagoogid ja keelekümbluse eestvedajad, kes pakkusid tuge, inspiratsiooni ning andsid võimaluse heita…

3 minutit
Õpetajate Leht