Õpetajate Leht

Kuiinlus ehk Kuulsuse ahelad

27. apr. 2018 Sirje Vasmann-Perend Tallinna Kuristiku gümnaasiumi muusikaõpetaja ning muusikaringi juht - 1 Kommentaar

 

Kõige tavalisemagi kooli lapsed võivad saavutada väga palju, kui luua neile tõeliselt toetav keskkond.

Kuristiku gümnaasiumi õpilastele on olnud selle aasta kõige raskem, kuid ühtlasi ka kõige ägedam väljakutse kontsertetenduse tegemine legendaarse rokkbändi Queen muusika põhjal. Etendus kannab pealkirja „Kuiinlus ehk Kuulsuse ahelad” ja see ei ole lihtsalt kontsert, vaid midagi palju enamat – see on lavaline tervikteos, kus on lisaks rokkbändile, solistidele ja koorilaulule ka liikumist, tantsu, dialoogi, valgus- ja heliefekte jpm.

Etenduses on rohkesti tantsulist liikumist. Tekst ühe tantsija seljal: „Positiivsed, energilised, rõõmsad, hoolivad”.

Õpilastel on olnud seda kontsert­etendust õppides ja esitades väga huvitav. Paljud osatäitjad, kes pole kunagi käinud ei muusika- ega tantsukoolis, on teinud oma rolli õppides pika perioodi vältel süsteemset ja tõsist tööd ning saavutanud tulemusi, mida nad ei osanud oodata. Kogu asja fenomenaalsus seisneb aga selles, et mitte üks, vaid umbes 60 noort on saavutanud fantastilisi tulemusi.

Toon siinkohal välja veel ühe märksõna – toeltlauljad. Need on noored, kes koori tulles ei pea viisi või peavad väga väikeses ulatuses. Oleme nad ikkagi koori vastu võtnud, pannud nad kolme tugeva häälega laulja vahele ja nii on nad saanud kõrvalseisjate toel võimaluse hakata kiirelt arenema, et ka omalt poolt etendusse panustada.

Queeni projektis osalevad noored väidavad nüüd koguni, et terve hulk õpilasi valib Kuristiku kooli just kahe huviringi pärast (jutt on siis muusika- ning multimeediaringist), sest nende ringide juhendajad on nõudlikud, neil on selged eesmärgid ja õpilaste areng on seal silmaga näha. Noored on olnud vaimustuses ka sellest, et Queeni lavastamise juures tehakse kõike otsast lõpuni ise. Ühed esinevad, teised valgustavad, kolmandad helindavad, neljandad teevad filmirežiid, monteerivad jne. See kõik treenib noorte kohusetunnet – igaühel on oma roll ja igaüks peab olema õigel ajal täpselt õiges kohas ja tegema õiget asja.

Noored on seda kontsertetendust lavale tuues nii tugevale professionaalsele tasemele jõudnud, et esinemine ei jäänud isegi õnnetu ja õmblusi vajanud kukkumise pärast seisma, vaid karavan liikus edasi.

Publiku vastuvõtt

Publik on etenduse väga hästi vastu võtnud. Andsime selle projektiga märtsi algul Lindakivi kultuurikeskuses neli kontserti ja kõik täissaalile. Tagasiside oli väga tunnustav. Meil soovitati minna esinema suurematesse saalidesse ja rohkema rahvahulga ette. Nii olemegi kinni pannud Alexla (endine Nordea) kontserdisaali ja ootame huvilisi 30. mail kell 19 meie etendust kuulama ja vaatama!

Selle lavastuse juures on kõige olulisem aga see, et noored saavad endale eluks asendamatu enesekindluse, piiride ületamise ja vastutamise oskuse. Rääkimata teadmisest, et võimatu on võimalik, kui olla järjekindel ja täpne.

Usun, et meie noored on eeskujuks teistele n-ö tavalistele õpilastele. Nad näevad meie noorte esinemist vaadates, et iga kool suudab midagi põnevat luua ja igaüks saab oma loovust arendada, kui teeb nõudlikku ja täpset tööd.

Queeni projektis osalenud noored ise tõid ühe arutelu ajal välja veel ühe huvitava fakti – sellel kontsertetendusel osalevad kooli kõige pikemad tüdrukud ja poisid – pikkadest pikimad.

Kellele öelda tänusõnu? Loomulikult kõigile entusiastlikele õpilastele! Tänapäeva noored võivad olla fantastilised. Kindlasti meie kooli sekretärile Sirle Truule ja klassiõpetaja Hanna Kivilale, kes minuga koos neid projekte teevad. Direktor Raino Liblikule, kes on tulnud hullude ideedega ikka kaasa ja proovinud neile toetust leida. Ka multimeedia­ringi juhendaja Aivar Metsaveer on olnud meile hästi oluline inimene.

 

Mida ütlevad noored ise

Alljärgnevalt kirjutavad noored ise, mida on projektis „Kuiinlus ehk Kuulsuse ahelad” osalemine neile andnud. Enamikule on jätnud sügava mulje see, et nad on saanud laulda hea rokkbändi saatel. Neil oli tõelise artisti tunne.

 

  • Meeletu töö ja vaev on läinud sellesse projekti ja laval olemine tekitab ebareaalse uhkuse tunde. Tunned ennast tõelise artistina. Jekaterina Dmitrijeva, 11. klass

 

  • Queeni projekt murrab stereotüüpi, et noored ei suuda muusikaga professionaalsel tasemel tegelda. Suudavad isegi need, kes ei ole varem elus muusikaga üldse kokku puutunud ega tundnud huvi Queeni vastu. Kristiina Ossipova, 10. klass

 

  • Koori sattusin 10. klassis peaaegu kogemata. Mulle meeldis valju häälega laulda, kuid laulukoori pidasin liiga ametlikuks ja kuivaks. Esimene kuu laulukooris oligi ebamugav, kuid siis hakkas kõik üha huvitavamaks minema. Nüüd on laulukoor mulle väga kõrge väärtusega. Mul on tõesti tunne, et tahan ennast kooris lauldes välja elada. Kodus hoian end naabrite pärast tagasi, aga koor on hea soe koht, kus häälepaelad valla lasta.
    Karl-Olaf Olmann, 11. klass

 

  • Kooriproovides saavad kokku bänd, solistid, koor ja näitlejad ning need inimesed on päriselt imelised. Igas proovis ollakse kohal, isegi siis, kui koolipäev on olnud pikk ja raske.
    Me oleme kasvanud üheks pereks ja saame üksteisega väga hästi läbi. Keegi ei tunne end proovis kõrvalejäetuna. Meie tantsuliigutused on kohati koomilised, kuid meie koor näeb tantsides välja nagu ühtne tervik. Proovid on olnud pikad ja kestnud vahel kella üheni öösel, kuid Queeni projekti õnnestumine ongi väärinud nii meie higi, verd kui ka pisaraid. Helen Heidemann, 11. klass

 

  • Olen saanud Queeni projektis oma häält korralikult proovile panna ja õppinud inimestega rohkem arvestama. Olen muusikaliselt arenenud ja näinud ka kõiki teisi enda ümber arenemas. Ah, kuidas poisid, kelle kehad algul tantsides üldse ei liikunud, need lõpuks liikuma said, ja kuidas nad nüüd ise ka naudivad seda, mida teevad. Iga proov oli erinev, köitev, kaasakiskuv, kuid ka kurnav ja väsitav. Kuid väsimus ja negatiivsed tunded käivad selle töö juurde. Õnneks on selles kõiges positiivseid tundeid hulganisti rohkem. Gerda Lizett Puju, 10. klass

 

  • Muusikaringis tunned sa ennast iseendana. Seal ei hakka sind keegi kritiseerima nt kui sa kogemata mööda laulad. Naerad selle peale koos oma kõrval olevate lauljatega ja proov läheb edasi. Eženi Mängel, 10. klass

 

  • See meeskonnatöö on vapustav. Muusikaringis saab end vabaks lasta, keskenduda ainult muusikale ja laulmisele ning mitte millelegi muule.
    Kristel Süda, 10. klass

 

  • Queeni projekt on andnud meile aimu, millist tööd ja vaeva peavad nägema suured artistid ja kui palju aega nad sellesse panustanud on. Nüüd me mõistame, kui head meeskonnatööd ja kannatlikkust sellise projekti valmimiseks ja ka hästi toimimiseks vaja on ja et igaühe panus ning kohalolek on päriselt ka oluline. Eva-Liisa Tiru, 9. klass

 

  • Olen käinud juba lasteaiast saadik laulmas, kuid nii vägevas kollektiivis pole ma kunagi laulnud. Queeni projektis me ju ainult ei laula, vaid ka tantsime. Seega oleme saanud väga head tantsutrenni ning kogemuse tantsida ja laulda samal ajal. Lisaks pole ma elu sees laulnud bändi saatel. See on ikka nii võimas! Mul polnud aimugi, kuidas lavateost tehakse, ja nüüd sain selles ise osaleda. Maya Feliisa Poom, 9. klass

 

  • Noortekooris olla on hea kogemus ja seal saab alati nalja. Tavalistes koorides arvatavasti ei innustata õpilasi nii väga pingutama kui meie kooris. Pingutamine pole sugugi halb, sest nii leiad oma võimete piiri ja saad aru, kas arened või mitte. Simon Prii, 10. klass

 

  • Queeni lavastumise ajal olen saanud tegeleda asjadega, mis mulle meeldivad – nii laulmisega kui ka tantsimise, filmimise ja monteerimisega. Filmides on huvitav jäädvustada seda, kuidas asjad järk-järgult aina rohkem kokku sobituvad, inimesed arenevad ning enesekindlamaks muutuvad. Triinu Orgmäe, 10. klass

 

  • Seltskond, kes meie kooli noortekooris käib, on parim, sest kōik toetavad ja julgustavad seal üksteist. Kui tulen koori proovi halva tujuga, siis lahkun sealt alati positiivses meeleolus. Ja nende aastatega on mul kogunenud noortekooris palju lahedaid mälestusi ja ma ei kujutaks elu ilma koori ja nende inimesteta ette. Kooris on tekkinud omamoodi atmosfäär, mis paneb sind tahtma aina uuesti koori tagasi tulla. Artjom Korot, 10. klass

 

Vaadake ka lavastust tutvustavat videot https://www.hooandja.ee/projekt/kuiinluse-ehk-kuulsuse-ahelad#tab-3-tab.

 


Huvitavat Kooli saab jälgida blogis huvitavkool.ee
ja Facebookis www.facebook.com/huvitavkool.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Kuiinlus ehk Kuulsuse ahelad”

  1. Marju Lina ütleb:

    Ma käisin sellel kontserdil. Queen on minu parimate aastate muusika, ja see, mis kuulub su parimatesse aastatesse, ei jäta sind kunagi. Nii polnud mingi ootamatus, et kogu kontserdi vältel pühkisin pisaraid, sest see, mida nägin ja kuulsin, liigutas mind tohutult. Lava oli täis ürgandekaid noori, olgu nad pealegi tavalise kooli tavalised õpilased, kõik koos ja igaüks eraldi (aega oli silmitseda, kontsert on pikk) on suurepärane. Täpsus, nüansirikkus, samal ajal vabadus ja rõõm, küll lauluhäälest, küll kehakeelest voogamas, lainetas publiku kohal ja see oli ülimalt nauditav. Sellised peened, tundlikud ja keerulised lood, mida Queen varrukast raputas (ei hakka siinkohal neid eraldi nimetama), olid noortele viimse detailini selgeks õpetatud, ei olnud hetkegi, mil tahtnuks pilku maha lüüa, sest kõlas must noot või tekkis piinlik viga. Ei. Esimesest viimse hetkeni olin haaratud ja müüdud.
    Ka melomaan ei pea pelgama. Mingu ja vaadaku. Paremat õpilasetendust pole ma näinud ega usu, et lähiajal näengi. Kui just fanaatiline õpetaja Sirje midagi (taas) enneolematut ette ei võta.

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!