Kuressaare ametikooli õpilane võitis USA õpilaskonkursi rahvusvahelise kategooria peapreemia

21. sept. 2018 - Kommenteeri artiklit

Kuressaare ametikooli disainisuuna liikuva graafika 2. kursuse õpilane Joonas Välja võitis 20. septembril oma animatsiooniga Karl Ernst von Baeri elust ja tööst Lowell-Milkeni projektõppe keskuse (USA) õpilaskonkursi rahvusvahelise kategooria peapreemia suurusega 1000 dollarit.

Konkursil osalemine sai alguse sellest, et USA-s asuv Lowell-Milkeni hariduskeskus pakkus Joonase juhendajale, Kuressaare ametikooli õpetajale Merit Karisele 2017. aastal stipendiumi keskuse külastamiseks ja projektõppe koolitusel osalemiseks. Isiku-uurimuse projektõppe keskuse eesmärk on koolitada õpetajaid tegema õpilastega projekte, millega tutvustada eelkõige USA kooliõpilastele meedia ja kunsti väljendusvormide kaudu laiemas avalikkuses või USA-s vähe tuntud, kuid noortele eeskujuks sobivaid teadlasi, kultuuri- ja ühiskondliku elu tegelasi. Karise leidis haridus- ja teadusministeeriumi FB-lehelt Eesti teadlaste ingliskeelsed lühitutvustused ja pakkus need 2017. aasta sügisel põhikoolijärgsetele liikuva graafika õpilastele erialaprojekti teemaks. Projektiga töötati terve aasta eri juhendajate käe all animatsiooni, pikselgraafika, multimeedia tööprotsessi ja erialaprojektide tundides.

„Minu jaoks oli see täiesti uus kogemus mitmes mõttes,“ ütles Joonas Välja. „Teadsin, et Baer oli tuntud teadlane Tartust, kuid mitte seda, et ta oli üks embrüoloogia rajajaid. Käisime rühmaga Tartus Baeri muuseumis, kus kohtusime teadusajaloolase Erki Tammiksaarega. Nimetaksin teda Baeri suurimaks fänniks ja arvan, et temast tuleks ka video teha. Baerist videot tehes õppisin kasutama Adobe After Effectsi programmi. Ingliskeelse teksti lugesin ka ise sisse. Animatsiooni stiili eeskuju sain School of Life’i haridusvideotest, seal kasutatakse koos ajaloolist fotot ja tänapäevast pildikeelt. Õppisin selle projektiga palju nii Baeri kui ka video tegemise kohta.“

Merit Karise ütles, et  Baer on Eestis hästi tuntud, USA kooliõpilaste seas aga mitte. Tõenäoliselt kulub video vaatamine küll ka Eesti kooliõpilastele marjaks ära, näiteks inglise keele, ajaloo-, loodusteaduste tunnis.

„Video peamine eesmärk on kõnetada õpilasi ja äratada neis huvi Baeri, miks mitte ka teaduse vastu laiemalt. Samas saata sõnum, et suured saavutused ei tule kergelt ‒ tuleb pingutada, ületada raskusi, visalt õppida. Joonas oli väga tubli, ta töötas projektiga iseseisvalt ka pärast tunde,“ rääkis Karise.

Jonase võidutööd vaata siit.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!