Haridusuudiseid välismaalt

2. nov. 2018 - Kommenteeri artiklit

Loengutesse ilmuvad hologrammlektorid

Londoni Imperial College on esimene ülikool, mis katsetab hologrammlektoreid. Tehniliselt võttes ei ole illusioonid hologrammid, samuti ei ole nad sellised Pepperi kummitusillusioonid, mida kasutati meelelahutusäris näiteks Michael Jacksoni kujutamiseks. Ülikool katsetab Kanada ettevõtte Arht Media tehnikat, kus tarkvara abil luuakse projitseeritud kujutisele sügavusillusioon. Kujutis saab publikuga suhelda. Tehnoloogia vähendab lektorite ajakulu, sest ära jäävad pikad lennureisid, vahendab BBC.

 Paberivaba teekond ülikooli

Cambridge’i ülikooli on võimalik jõuda ainult mobiiltelefonist õppides, vahendab BBC. Nii juhtus Süüria valitsuse kontrollitavast Tartusi piirkonnast pärit noormehega, kes luges materjale pdf-failidena telefonist, sest tal ei olnud võimalik lugeda midagi paberil. Abdullah Kattineh elas oludes, kus vahel kestis elektrikatkestus 18 tundi. Ometi saavutas ta ülemaailmsel keemiaolümpiaadil kolmanda koha ja võeti vastu mainekasse ülikooli. Kaasüliõpilased korraldasid õpingute rahastamiseks eduka kampaania.

Luule lugemine teeb õpetajad terveks

Luulet lugedes analüüsivad õpetajad enda emotsioone, seega aitab kaunis looming haridustöötajate vaimset tervist parandada, vahendab tes.com. Leeds Becketti ülikooli Carnegie haridusosakond uuris teemat ja jõudis järeldusele, et enamik õpetajaid tajub, et nende halb vaimne tervis kahjustab õpetamiskvaliteeti, õpilaste arengut ja töö planeerimist. Õpetajatest autorid andsid välja raamatu, kust peaks igaüks leidma luuletuse, millega end samastada ja mis tekitab tunde, et ta ei ole oma muredega üksinda.

Jalgrattal tunnist tundi

Šotimaal sõidab üks õpilane 45 minutit päevas rattaga, et jõuda kolmes eri koolis toimuvatesse tundidesse. Kohalikud ametivõimud keeldusid maksmast talle taksokompensatsiooni, vahendab tes.com. Suurte vahemaade tagajärjel hilineb nii mõnigi vanema õppeastme õpilane tundi või jääb lõunasöögist ilma. Vastukaaluks väidetakse, et õpilased peaksid kasutama ühistransporti, ja et tunniplaani koostamisel kirjeldati transpordivõimalusi kooli jõudmiseks nii näiteks toodud õpilasele kui ka tema vanematele.

Matemaatika sugu ei küsi

Tüdrukud oskavad sama hästi matemaatikat kui poisid, kirjutab tes.com. 20 000 osalejaga uurimus ei näidanud olulist vahet tüdrukute ja poiste matemaatilistes võimetes. Hariduse hindamise ettevõte Renaissance testis lapsi arvutipõhise matemaatika programmiga Star Maths. Võrreldi õigete vastuste keskmisi enne teema õppimist, praktiliste testide tulemusi teema õppimise ajal ja vastuseid pärast teema läbimist. Tulemus lükkab ümber stereotüübi, nagu õpiks üks sugu tulemuste nimel kodus rohkem.

„Härrade mees“ löödi koolist minema

Õpetaja, kes saatis õpilasele endast palja ülakehaga pildi, peab ametit vahetama. Kevin Lee sai õpetamiskeelu, kui tunnistas üles, et saatis ühele õpilasele võrgutavaid sõnumeid ja rääkis kolleegile, kuidas fantaseeris õpilasega koos olemisest, vahendab tes.com. Pildi saatis ta rakenduses Snapchat ja lisas „Ma ei ole naistemees, ma olen härrade mees.“ Kolleegile edastatud fantaasia eest sai endine geograafiaõpetaja juba 2011. aastal kirjaliku hoiatuse ja juba siis kaaluti talle õpetamiskeelu määramist.

Halb maja pärsib õppimist

Halva planeeringuga kool võib õpilase huvi õppimise vastu hävitada ja tema vaimset tervist kahjustada, vahendab tes.com. Õppimise alus on lapse heaolu. Laste ja noorukite sotsiaalset ja emotsionaalset arengut seostatakse paremate õpitulemustega. Tihti tunnevad noored end koolis halvasti, sest seal ei ole piisavalt ruume, kus teistega sotsialiseeruda ja puhkehetkedel koguneda. Ruumide kasutuse planeerimisse soovitatakse kaasata senisest rohkem õpilasi. Lisaks peab jaguma ruume, mis aitaksid õppeprotsessile kaasa.

Kogunud ÕIE TÄHTLA


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!