Ülikool ja kutsekoolid ühist mobiilsusakent paotamas

9. nov. 2018 Karmen Trasberg Tartu ülikooli kutseõpetaja õppekava programmijuht - Kommenteeri artiklit

Projekti avakohtumine toimus Palermos, kus koorusid välja neli põhilist teemat: mobiilsuse kasutegurid, kultuuridevaheline suhtlemine ja kohanemine võõras kultuuris, mõtteviis ja eneseusk ning refleksiooni toetamine õpirändes. Foto: Karmen Trasberg

 

Tartu kutseharidus­keskuse ja ülikooli vahel on alanud koostöö „mobiilsusakna“ tekitamisel õppekavadesse, et soodustada õpirännet ja välismaa kogemuse omandamist.

Mobiilsusakna tekitamine õppekavadesse, õppijate julgustamine õpirändesse ja välismaale praktikale – need on päevakajalised märksõnad nii kutseõppeasutustes kui ka ülikoolis. Paraku on just õpetajate, sh kutseõpetajaks õppijate välismobiilsus tagasihoidlik.

Selle taga on hulk objektiivseid põhjuseid, näiteks on keeruline jätta pere ja töö, et minna õpirändesse. Aga tihti on põhjuseks ka hirm ja ebakindlus võõra töö- ja õppimiskultuuri ees. Või kardetakse keelebarjääri ja oma erialase professionaalsuse tagasihoidlikkuse pärast: kas ma ikka saan välismaal hakkama?

Seepärast otsustasime koostöös Tartu kutsehariduskeskuse ja viie Euroopa partneriga alustada Erasmus+ projektiga MOBVET (Mobility For Vocational Education and Training), mis on rahastatud Erasmus+ strateegilise koostöö meetmest. Projekti käigus plaanime selgitada välja need barjäärid ja komistuskivid, mis on takistuseks õpirändele ja väliskogemusest õppimisele. Sellele teadmisele tuginedes loome interaktiivse platvormi (koos e-õpi­objektiga), mis pakub praktilist tuge õpirände eel, ajal ja järel.

Projekti avakohtumisel Palermos koorus aruteludest välja neli põhilist teemat: mobiilsuse kasutegurid (mida võidan sellest kutseõppijana, üliõpilasena, õpetajana); kultuuridevaheline suhtlemine ja kohanemine võõras kultuuris, mõtteviis ja eneseusk ning refleksiooni toetamine õpirändes.

Nendele teemadele ehitame üles e-õpiobjekti, kus on õppetekstide kõrval ka praktilised harjutused, enesekontrollitestid, mobiilsuses käinute edulood ja ka läbikukkumistest õpitu. Kuigi meie peamine sihtrühm on kutsekooliõpilased ja -õpetajad, püüame oma keskkonnaga toetada mõtteviisi muutust ja avatust ka õpetajaks õppijate hulgas.

Õpiobjekti arendatakse samm sammult kahe aasta jooksul meie kodulehel mobvet.ut.ee. Samas ootame kaasamõtlejaid ja oma hea kogemuse jagajaid. Soovime, et platvorm oleks hõlpsasti kohandatav eri tüüpi koolidele ja sihtrühmadele.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!