„DigiKiirendi“ proovietapp sai läbi

10. dets. 2018 Madli Leikop Koolielu haridusportaali toimetaja - Kommenteeri artiklit

„DigiKiirendi“ proovietapi pidulik lõpetamine 4. detsembreil Järveküla koolis. Foto: Argo Tornik

 

Augusti lõpust detsembri alguseni osales kuus kooli HITSA „DigiKiirendi“ programmis, mis toetab tehnoloogia kasutamist õppetöös. Programmi proovietapis osalesid Alu ja Kullamaa kool, Vasalemma ja Hagudi põhikool ning üks Risti põhikool Harjumaalt ja teine Läänemaalt. 4. detsembril tähistati Tallinnas pidulikult programmi proovietapi edukat lõpetamist.

Vasalemma põhikool otsustas osaleda

Vasalemma põhikooli jaoks algas kõik Digipeegli küsimustikust, mis aitab koolil koostada digiinnovatsiooni enesehindamisraportit. Nii seistigi silmitsi teadmisega, et nüüdisaegse õpikäsituse ja kooli digitaristu arendamisel on üksjagu arenguruumi. HITSA koolituspakkumine tuli igati sobival hetkel, sõnab Vasalemma põhikooli direktor Siiri Kasemaa.

Koolil on14 töökohaga arvutiklass, kõigil õpetajatel sülearvutid. Õpilaste kasutada on 20 tahvelarvutit, 18 sülearvutit tundide tarvis, multimeediaarvuti ja projektorid, puutetahvel, viis robootikakomplekti, 3D-printer. Internetiühendus on hea. „Kui unistada, siis võiks puutetahvel ja dokumendiprojektor olla igas klassis,“ arvab koolijuht ja lisab, et koolil läks koolitusprogrammis hästi. Uut infot oli kohati ehk liiga palju, sest kohati jäi õpetajatel süvenemiseks ning katsetamiseks aega napiks.

Õpetajatele meeldivad praktilised koolitused

Vasalemma kooli vene keele õpetaja Marje Hiie oli varemgi kasutanud oma tundides digimaterjale, näiteks lehekülgi eki.ee ja tekstiabi.ee, aga ka keskkondi www.taskutark.ee, www.learningapps.com, www.jeopardylabs.com, http://cross.highcat.org/ru_RU/#, Kahoot!. „Rühmatöös olen andnud kõikidele rühmadele sama teksti, kuid tõlkimiseks on kasutanud iga rühm eri rakendust ja keskkonda. Pärast oleme võrrelnud, kellel on kõige parem tõlge,“ meenutab õpetaja Marje Hiie. Mida uut pakkus „DigiKiirendi“ koolitus? „Kogu sõnavaratöö käib nüüdsest Quizleti kaudu. Õpilaste sõnatestide hinded on läinud paremaks, samuti hääldus. Kavatsen kasutusele võtta ka teisi koolitusel tutvustatud uusi keskkondi“.

Ka klassiõpetaja Triin Põldsalu kasutas digivahendeid tundide huvitavamaks muutmiseks juba enne „Digikiirendi“ koolitust. „Minule oli seal küll palju sellist, mida ma juba teadsin, aga koos kolleegiga (ja teda aidates) tekkis „teeme koos ja aitame üksteist“ tunne. Programmi käigus hakkasime ka kolleegidele digitunde andma.“

„DigiKiirendi“ programm jätkub järgmisel aastal, siis juba uute koolidega. Triin Põldsalu ja Marje Hiie julgustavad õpetajaid osalema: huvitavad lektorid väga praktiliste nõuannetega, toetavad ja toredad koolitajad, palju uusi ideid.

Uuel aastal alustab „DigiKiirendis“ 18 kooli

HITSA „DigiKiirendi“ programmijuhi Kairi Burnaševa sõnul õnnestus pilootprogramm üldjoontes väga hästi. „Nägime, et vajadus mitmesuguste lahenduste järele on olemas. Iga kooli teekond programmi läbimisel oli pisut erinev. Püüdsime koole omalt poolt toetada just sellel moel, mis vastaks kõige enam kooli ootustele, võimalustele ja vajadustele. Koostööperiood on programmis kuus kuud, otsene koolitus- ja nõustamisperiood jääb vahemikku kolm-neli kuud. See tähendab õpetajate jaoks intensiivse töö perioodi. Nende kuue kooli meeskonnad said väga hästi hakkama!“

Kairi Burnaševa rõhutab ka kohaliku omavalitsuse rolli: „Koolid on tublid, aga digivahendite või korraliku internetiühenduseta jäävad ka kõige tublimad hätta.“

Uuel aastal alustab „DigiKiirendi“ programmis 18 kooli Pärnu-, Viljandi-, Jõgeva- ja Lääne-Virumaalt. 2019. aasta teiseks pooleks valitakse koolid ja kutsutakse programmi märtsis-aprillis 2019.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!