Viimases lehes
Päevakorral

Muutused tehnoloogiaõpetuse ainevaldkonnas aitavad vabaneda soolistest stereotüüpidest

16. apr. 2024 Tuulike Kivestu-Rotella toimetaja

Õppekavade ajakohastamine toob tehnoloogia ainevaldkonda märkimisväärseid muutusi. Käsitöös, kodunduses ja tehnoloogiaõpetuses hakkavad kehtima kooliastmeti ühised õpitulemused ja iga õpilane peab need saavutama kõigis kolmes […]

Arvamus

Inimlapse areng kulgeb eelkõige läbi protsesside              

16. apr. 2024 Peep Leppik PhD vana maaõpetaja

Inimlapse areng kulgeb eelkõige läbi protsesside – see arengupsühholoogiline tõde on maailmas teada juba ligi sada aastat (Piaget, Võgotski, Tulving jt), laste-alaealiste arendamisel eriti. […]

Arvamus

Millise matemaatika taustaga tudengid astuvad ülikooli?

16. apr. 2024 Hele Kiisel matemaatik ja matemaatikaõpetaja, Eesti Matemaatika Seltsi koolimatemaatika ühenduse esimees

Teeme kõigepealt selgeks, milleks on kitsas ja lai matemaatika ellu kutsutud. Gümnaasiumi matemaatika kitsa kursuse õppe korraldamisel tuleb lähtuda ainekavas märgitud kahest põhiseisukohast. 1)Kitsa […]

Arvamus

Millise matemaatika taustaga tudengeid ootavad ülikoolid?

16. apr. 2024 Hanna Britt Soots, TÜ matemaatika ja statistika instituudi turundus- ja kommunikatsioonispetsialist; Jaak Vilo, TÜ bioinformaatika professor

Matemaatika eesmärk ja roll koolihariduses on teema, mis ei jäta inimesi külmaks. Enamik neist ei hakka küll kunagi matemaatikuks, aga samuti ei hakka enamik […]

Üldharidus

Kui õppimiskohustus pikeneb 18. eluaastani

16. apr. 2024 Raivo Juurak toimetaja

Kui õppimiskohustus pikeneb, siis kasvab koolides nende õpilaste arv, kes ei ole õppimisest huvitatud, kuid keda ometi tuleb õpetada. Kuidas seda siis teha? Ühest […]

Nädalakommentaar

Rohkem autonoomiat ka õpilasele

16. apr. 2024 Raivo Juurak toimetaja

Ikka kuuleb muretsemist, et õpilased ei täida enam õpetaja korraldusi, ei vastuta millegi eest, õpilastelt ei saa midagi nõuda, sest seadus lubab neil mitu […]

Õpetajaharidus

Me peame rääkima eestikeelsele õppele üleminekust

16. apr. 2024 Reili Argus, TLÜ eesti keele professor; Kristiina Bernhardt, TLÜ eesti keele kui teise keele didaktika nooremlektor

Eestikeelsele õppele üleminekust rääkides ei ole arutletud, kuidas kasutada ära juba olemasolevat ressurssi – tõhustada õpetajate tööd laste keeleoskuse arendamisel. Õpetajad ja nende professionaalsed oskused […]

Lastekultuur

Tiina Mölder: „Mäng on alati kontakti otsimine“

16. apr. 2024 Eleriin Miilman  Tartu Ülikooli teatriteaduse eriala vilistlane 

ASSITEJ Eesti keskus annab alates 2021. aastast välja Väikese Printsi auhinda, millega tunnustatakse teatritegijat, kes on pikka aega silmapaistvalt ja pühendunult loonud noorele vaatajale. […]

Üldharidus

Kuidas Mahtra põhikool eesti keelele üle läheb

16. apr. 2024 Tiina Aro keeleõpetaja

Eestikeelsele õppele üleminek saagu, ütleb Tallinna Mahtra Põhikooli direktor Edgar Roditšenko. Aga kuidas hakkavad venelastest õpetajad õpetama venelastest õpilasi eesti keeles? Edgar Roditšenko on […]

Varia

Häält tuleb hoida ja treenida

16. apr. 2024 Heiki Raudla peatoimetaja

Täna, rahvusvahelisel häälepäeval on paslik märkida, et nii nagu lauljal või näitlejal, on hääl ka õpetaja oluline instrument. Õpetaja kasutab oma häält päevast päeva […]

Arvamus

Õpilased ei unusta seda, kuidas nad end su tunnis tundsid

16. apr. 2024 Maigi Varusk Miina Härma Gümnaasiumi õpetaja

Pole just palju valdkondi või teemasid, kus arvamus omaenda vahetule kogemusele tugineb. Erinevalt tuuleparkide või riigihangete teemast on kõik kooli ja õpetamisega seotu see, […]

Üldharidus

Õpilasteadlased näitasid kõrget klassi

16. apr. 2024 Sirje Pärismaa toimetaja

Kümnendat aastat päädis õpilaste teadustööde riiklik konkurss suure teadusfestivaliga, kus sai kahel päeval tutvuda parimate tööde ja nende autoritega. Oma uurimusi tutvustasid ka algklassilapsed. […]

Lastekirjandus

Ajaloofantaasiate kasust koolitunnis

16. apr. 2024 Mari Niitra TÜ lastekirjanduse nooremlektor, Liivi Muuseumi juhataja

Kuulen tulevastelt õpetajatelt mõnikord, et ajalugu neile koolis ei meeldinud – hirmus palju kuivi fakte ja aastaarve, mida tuli pähe tuupida. Sellised ülestunnistused on mind […]

Varia

Hea Laps tähistab 30. sünnipäeva

16. apr. 2024 Tiina Vapper toimetaja

Juba õige varsti, 19. aprillil tähistab oma 30. sünnipäeva ajakiri Hea Laps! Leelo Tungal, kes 1994. aastal ajakirja asutas, on rääkinud, et töötas sel […]

Koolilugu

Õppimiseks parim paik

16. apr. 2024 Sirje Pärismaa toimetaja

Võru Kesklinna Kool on sügisest saati elanud-tegutsenud oma poole sajandi juubeli tuultes. Nädalavahetusel oli kulminatsioon „Kevade“ ainetel valminud muusikalise etenduse ja vilistlaspeoga. Tähtpäev andis […]

Sisuturundus

Millist varstolmuimejat osta?

15. apr. 2024

Kui sa oled mõelnud, millist varstolmuimejat osta, siis tõenäoliselt on sinuni jõudnud ka info selle kohta, milline on parim varstolmuimeja ühel või teisel aastal. […]

Arvamus

Üleminek eestikeelsele haridusele Ida-Virumaal – võimalikkus ja tulevikuväljavaated

15. apr. 2024 Mare Roosileht TalTechi Virumaa kolledži direktor

Eesti hariduspoliitikas laiemalt ja konkreetsemalt ka Ida-Virumaal on käimas põhimõtteline pööre. Riik on võtnud selge hoiaku ning eraldanud ka vahendeid, et aastakümneid tulevikku lükatud […]

Päevakorral

Õpetajate Leht 16. aprillil

15. apr. 2024

Muutused tehnoloogiaõpetuse ainevaldkonnas aitavad vabaneda soolistest stereotüüpidest Õppekavade ajakohastamine toob tehnoloogia ainevaldkonda märkimisväärseid muutusi. Käsitöös, kodunduses ja tehnoloogiaõpetuses hakkavad kehtima kooliastmeti ühised õpitulemused ja […]

Värske!

Narva pöördumine Haridus- ja Teadusministeeriumi poole

9. apr. 2024 Natalja Vovdenko Narva linnavalitsuse kommunikatsioonijuht

4. aprillil esitas Narva linnavalitsus haridus- ja teadusministeeriumile pöördumise, milles kirjeldab linna haridusasutuste valmisolekut viia ellu eestikeelsele õppele ülemineku kava. Pöördumises kirjeldatakse üksikasjalikult Narva […]

Arvamus

Mis aitab tulemuslikult eesti keelt õppida?

9. apr. 2024 Birute Klaas-Lang TÜ rakenduslingvistika osakonna juhataja, eesti keele (võõrkeelena) professor

Esmalt aitab õppijat soov õppida. See soov võib olla tekitatud nii välisest survest kui ka sisemisest tahtest, kuid oluline on, et õppija jaoks oleks […]