Värske
Päevakorral

OSKA uuring vaatleb käsitööõpet

8. nov. 2019 Annika Poldre toimetaja

Hiljuti avalikustati OSKA kaks tuleviku-uuringut kultuuri- ja loometegvusest. Esimene vaatleb käsitöö alal tööjõu ja oskuste vajadust aastani 2026. Uuring tõstab esile head, toob välja […]

Kohtla-Järvel on alanud keelepööre

1. nov. 2019 Sirje Pärismaa toimetaja

Kuidas luua eestikeelset ja -meelset kooli, kui kolmveerand õpilastest on vene emakeelega? Veel aasta eest tundus see Kohtla-Järvel ilmvõimatu, kuid riigigümnaasiumi esimesed kuud tõestavad […]

Arvamus

Kõrgharidus – kas tõesti tasuta?

8. nov. 2019 Kristi Joamets PhD, Tallinna tehnikaülikooli õppejõud

Kui ma kaks aastat tagasi lapse ülikooli saatsin, tegime põhjalikud arvutused, kui palju läheks see maksma Tartus, välismaal ja kodulinnas Tallinnas. Kuna Tartu ülikool […]

Oskus loeb

8. nov. 2019 Annika Poldre toimetaja

Värske OSKA raport-uuring on põnev lugemismaterjal. Tabelitega koos annab see ettekujutuse tööturust ja õppijate suundumustest. Ka mõnest hariduse kitsaskohast, mille juures mainitakse, et põhikoolilõpetajate […]

Üldharidus

Elava ajaloo projektid Kohtla-Järve koolides

8. nov. 2019 Julia Smirnova, Kohtla-Järve Maleva põhikooli ajalooõpetaja; Olga Mesilane, Kohtla-Järve Ahtme gümnaasiumi ühiskonnaõpetuse õpetaja

Aastatel 2015–2018 korraldasid Kohtla-Järve piirkonna põhikoolid neli ühist ajalooprojekti, millest kolm keskendus keskajale. Elava ajaloo projektidega alustasime 2015. aastal. Aktiivselt lõid kaasa Ahtme, Maleva, […]

Keelepöörde konverents Sillamäel

8. nov. 2019 Kaire Viil Virumaa eesti hariduse seltsi juhatuse liige, Tallinna tehnikaülikooli Virumaa kolledži keeltekeskuse juhataja

Sillamäe gümnaasiumis toimus 22. oktoobril konverents „Keelepööre Ida-Virumaal – võimalik, vajalik, kasulik“. Konverentsil osalejad said kuulda lühiettekandeid eesti keele õpetamisest ja õppimisest. Kõnekaim oli Tartu ülikooli […]

Tugiharidus

Punktkirja õppimisest ei pääse ka nutiajastul

18. okt. 2019 Sirje Pärismaa toimetaja

Kui Anne Kõiv 45 aasta eest Tartu Emajõe kooli tööle suunati, õppis ta esimese asjana ära punktkirja. Braille’i kirja läheb nüüdki vaja, kuid nägemispuudega […]

Üks rääkimata lugu kaasavast haridusest

11. okt. 2019 Tiina Vapper toimetaja

Kaasava hariduse mõte on suurepärane, aga see ei tööta, sest koolid ei ole selleks valmis, ütleb Julia, kelle poja põhikooliaeg oli pidev enese tõestamine […]

Alusharidus

Hea algus sai 25

8. nov. 2019 Tiina Vapper toimetaja

Hea alguse metoodikal täitus tänavu Eestis 25 aastat. Algus oli 1994. aastal, mil Avatud Eesti Fondi „Hea alguse“ programmiga liitus üksteist lasteaeda, igaühest kaks […]

Võidab see, kes karjub kõige kõvemini

8. nov. 2019 Maie Tuulik kasvatusteadlane

Kui ma lõunamaa sooja päikese alt koju jõudsin, olid lahingud alushariduse õppekava tööversiooni üle juba lõppenud. Öeldakse, et pärast kaklust rusikatega ei vehita. Aga […]

Kutseharidus

Tugispetsialistid on tõstetud tähelepanu keskmesse

8. nov. 2019 Annika Poldre toimetaja

Astangu kutserehabilitatsiooni keskusesse kogunesid oktoobri lõpus võrgustikuseminarile üle Eesti tugispetsialistid, kes töötavad noortega, enamasti kutsekooliõpilastega. Kutsehariduse tugispetsialistide ja õpetajate võrgustik loodi 2006. aastal eesmärgiga […]

NordPlus Juuniori projekt arendab õpilaste digipädevust

11. okt. 2019 Tiia Tiisler Haapsalu kutsehariduskeskuse avalike suhete spetsialist

Haapsalu kutsehariduskeskuses algas rahvusvaheline koostöö, kus keskendutakse hariduslike erivajadustega õppijate digipädevuse ja analüüsiva mõtlemise arendamisele. Augustis sai alguse Haapsalu KHK aastapikkune NordPlus Juuniori projekt, […]

Kõrgharidus

20 aastat informaatikaõpet Haapsalus

8. nov. 2019 Andrus Rinde rakendusinformaatika õppekava kuraator

Haapsalu on juba 21 aastat olnud lisaks kõigele muule heale ka ülikoolilinn. Tallinna ülikooli Haapsalu kolledžis on läbi nende aastate õpetatud eri tasemel mitmeid […]

Lapse õppimine ja õppimise toetamine

8. nov. 2019 Krista Uibu Tartu ülikooli algõpetuse professor

Et vastata küsimusele, kuidas õpetaja oma tegevuse kaudu laste õppimist toetab, tuleb kokku leppida selles, kuidas õppimist määratleda. Kogemuse vahendusel kujunevad õpiprotsessis õppija tegevusvõimes […]

Inimene

Kuubik on nutikate laste seas järjest popim

8. nov. 2019 Sirje Pärismaa toimetaja

Tartu Annelinna gümnaasiumi matemaatikaõpetaja Maksim Ivanov on juba kümme aastat vedanud Tartu ülikooli teaduskoolis matemaatikavõistlust Kuubik, mille loogika- ja nuputamisülesanded panevad proovile õpilaste nutikuse […]

Kodalukuvaimustusest sündis õpetajal oma näitus ERM-is

25. okt. 2019 Sirje Pärismaa toimetaja

Tallinna Tondi põhikooli puu- ja metallitöö õpetaja Heidi Solo on vaimustunud kodalukkudest, mida sajandeid taluhoonete uste ees kasutati, kuid mis nüüdseks unarusse vajunud on. Solo vaimustus […]

Varia

Individuaalsed õpiteed Stockholmi koolides

1. nov. 2019 Tiia Rosenberg, Ruila põhikooli direktor; Karmen Paul, Viimsi gümnaasiumi direktor

Harju koolijuhtide ühenduse koolijuhid külastasid Stockholmi koole, et tutvuda haridusvõimalustega Rootsis ning analüüsida nähtu-kogetu põhjal koduseid probleemkohti. Külastuseks sattusid seekord erakoolid: Kunskapsskolan Täby, Skapaskolan […]