Pillimäng Alu koolis
Rapla külje all asuvas Alu lasteaias-algkoolis on klassis kümne õpilase ringis. See on just paras seltskond, kus on mõnus teha esimesi pillimängukatsetusi. Pillimängu hakatakse meil õppima esimeses klassis rütmi ladumise ja lugemisega tahvlilt, oma rütmi väljamõtlemisega ning selle mängimisega rütmipillidel. Selleks oleme juba lasteaias alustanud rütmimängudega kehapillil (erineva kõlaga patsutused eri kehaosadel) ning rütmipillidel.
Muusikaklassis on kõikidel laudadel topsid rütmipillidega, mida kasutame pidevalt. Eriti populaarsed on väikesed trumminuiad papptaldrikutega, mis asendavad trumme. Et klassis on ka suur trummikomplekt, saab soovijaid premeerida mänguga suurtel trummidel. Muusika ilmestamiseks kasutame kõlaplaate ning kellamängu. Pillisaadetega õpime ühtlasi selgeks vajalikud muusikamõisted. Kuigi 2010. aasta uus muusika ainekava lubab õppida kas kannelt või plokkflööti, olen võtnud eesmärgiks arendada mõlema pilli mängu. Meil on ainult neli väikekannelt, kuid oleme sõbralikult pille vahetades juba esimeses klassis saateduure harjutanud. Nii on meil igal aastal olnud koolis õpilasi, kes suudavad teiste laulu kandlel saata ning väikseid tantsulugusid ja muusikapalu mängida.
Kahe aasta eest hakkasin kannelt õpetama kõikide klasside muusikatundides, alustades eelnevalt väikeste gruppidena muusikaringis. Kui mäng hakkas seal ilmet võtma, sai saatekannelt rakendada juba klassitunnis. Tragimatele olen andnud võimaluse ennast arendada pärast tunde individuaalselt.
Plokkflööt on tore pill, mida on mõnus kaasas kanda, seetõttu olen rääkinud lapsevanematele, et see väike pill võiks igal lapsel kodus olla, et laps saaks ka kodus mängida ja harjutada. Kel on olnud võimalus, see on oma lapsele pilli muretsenud. Tundides kasutame kooli pille.
Juba kolmandat aastat õpetatakse klassitundides ka plokkflööti. See pill on kandlest keerulisem, sest seda mängides peab samaaegselt mõtlema nii sõrmestusele, hingamisele kui ka keeletööle, kuid selle pilli mängimise oskus teeb rõõmu kõigile. Mitu meie õpilast õpib juba mitmendat aastat laste muusikakoolis. Nemad on rikastanud meie muusikatunde ja kontserte kitarri-, trummi- ja kõlaplaatide mänguga.
Pillimängus on tähtsal kohal omalooming, olen julgustanud oma õpilasi ikka mängima ka päris „oma lugu”. Alati ei pea ju mängima nii, nagu teised mängivad.