Haabersti vene gümnaasiumi projekt „Kodumaa avastamine”

Terve aasta jooksul (21. novembrist 2011 21. novembrini 2012) käisid Haabersti vene gümnaasiumi 2–9. klassi õpilased õppekäikudel ja -reisidel tutvumas Eesti ajaloo, kultuuri ja loodusega.

Esimese ja teise kooliastme õpilased tegid õppekäike muuseumidesse ja riigiasutustesse. Eesmärk oli suhelda nende asutuste töötajatega eesti keeles ning õppida tundma Eesti ajalugu ja kultuuri. Sagadi mõisas tutvusid õpilased mõisa omanike elulooga ning osalesid metsakooli korraldatud orienteerumismängus. Nukumuuseumis tutvusime muinasjuttude ja nukkude „elulugudega”. Postimehe toimetuses jälgisime ajakirjanikutööd.

Vastlapäeval osalesime õppeprogrammis Eesti vabaõhumuuseumis, kus meie õpilased proovisid vanu suuski ja maitsesid rahvatoite. Aprillis valmistas teine grupp paberit. Õpilased joonistasid Tallinna linnamuuseumis keskaegseid maju nii paberile kui ka hoovis kriidiga asfaldile. Õppeaasta lõpul külastati Kuressaare lossi ja Kaali kraatrit.

Õppekäigul energia avastuskeskusse tegid õpilased katseid füüsika, keemia ja loodusteaduse vallas, jõudes efektsete avastusteni, mida saab kodus ise järele proovida. Lahemaa reisil said õpilased palju teada Eesti mõisate ajaloost. Vaadati filmi Lahemaa pargist, peeti maha orienteerumismäng Palmse mõisas ning viikingite mängud Käsmu kaptenite külas. Noorukid panid proovile oma osavuse kirveviskes ja tuletegemises. Programm lõppes ekskursiooniga Eesti ajaloomuuseumi Suurgildi hoones.

Kõige aktiivsemaid õpilasi autasustati raamatutega Tallinna ajaloost ja projekti jaoks valmistatud helkuritega.

Kooli juhtkond on tänulik toetuse eest Euroopa kolmandate riikide kodanike integreerimise fondile, kultuuriministeeriumile, integratsiooni ja migratsiooni sihtasutusele Meie Inimesed. Loodame, et samalaadsed muuseumitunnid, kultuurimälestiste külastused ja koostöö riigiasutustega jätkub.

 

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Oktoobri tasemetööd: tugev inglise keel, mure matemaatika ja loodusvaldkonnaga

Sügiseste tasemetööde tulemused kinnitavad, et võõrkeelt oskavad paljude koolide õpilased hästi, matemaatikas…

7 minutit

Kuidas eluvõõrust klassiruumist välja ajada?

Koolid murravad pead, kuidas muuta õppimist-õpetamist sügavamaks ja mõtestatumaks. Ahhaaliku õppimise olemust vaagisid vestlusringis Tartu Forseliuse Kooli õppejuht…

9 minutit

Liikumisõpetus võib muutuda oma keha häbenevale lapsele popitunniks. Kuidas saab õpetaja aidata?

Liikumistund on koht, kus laps võiks kogeda eduelamust ning…

10 minutit
Õpetajate Leht