Keskkonnanädal Kohila Gümnaasiumis toetas õppekava läbiva teema realiseerumist

28. dets. 2012 Kirsti Solvak Kohila Gümnaasiumi arendusjuht - Kommenteeri artiklit

Inimpopulatsiooni arvukus suureneb. Üha enam toodetakse toitu, elektrienergiat ja kasutatakse joogivett. Aasta aastalt koormus keskkonnale suureneb. Oma planeedi Maa säästmiseks peavad inimesed muutma oma tarbimisharjumusi. Suur roll tarbimisharjumuste kujundamisel on perekonnal, lasteaial ja koolil. Ütleb ju vanasõnagi, et mida õpid noores eas, seisab eluaeg sul peas.

Põhikooli ja ka gümnaasiumi riiklikus õppekavas on üheks läbivaks teemaks keskkond ja jätkusuutlik areng. Sellega taotletakse õpilase kujunemist sotsiaalselt aktiivseks, vastutustundlikuks ja keskkonnateadlikuks inimeseks, kes hoiab ja kaitseb keskkonda ning väärtustades jätkusuutlikkust, on valmis leidma lahendusi keskkonna- ja inimarengu küsimustele.

Kohila Gümnaasiumis toetab juba 10. aastat selle läbiva teema realiseerumist keskkonnanädal. Nädal, kus toimuvad erinevaid õppeaineid lõimivad keskkonnavaldkonna üritused. Viimasel kahel õppeaastal on üritust läbi viidud koostöös Kohila Keskkonnahariduse Keskusega. Üritust on finantseerinud Keskkonnainvesteeringute Keskus ja toetanud Kohila Vald. 2012. aastal lisandus varasematele toetajatele kohalik taaskasutatavaid riideid müüv kauplus Säästur.

2012. aasta keskkonnanädala läbivaks teemaks oli „Säästes loodust, säästad raha ja tervist“.

Igal hommikul toimusid kooliraadios keskkonnateemalised raadiosaated, kus arutleti , et miks on vaja mesilasi, kuidas elektrienergia tootmine mõjutab puhta joogivee varusid, miks kutsutakse mõningaid taimi ravimtaimedeks. Kooliraadios tutvustati ka ökoloogilisi majapidamisnippe.

Sööklas degusteeriti pune, piparmündi, naistepuna ja mustsõstralehe teed, mis õpilased olid korjanud suvel looduslaagris. Mesi ja maarohutee maitsesid natuke sombustel ja niisketel hommikutel imehästi. Nüüd teab nii mõnigi laps, kuidas maitseb punest tehtud tee, ning et punet võib kutsuda ka vorstirohuks. Degusteerimise paigas võis seinalt lugeda nende teede mõju kohta inimorganismile.

Keskkonnanädalal koguti taaskasutuse eesmärgil vanu teksapükse ja plastmassist pudelikorke. Pudelikorkidest valmib kooli seinale suur mosaiikpilt ja teksapüksid saavad „uue elu“ tüdrukute tööõpetustunnis.

Nädala raames läbisid algklasside õpilased prügiteemalise õppevideote tunni. Vaadati kodulehel keskkonnake.ee lastepäraseid õppevideoid. Hageri algklassid külastasid jäätmejaama. Klassiõpetajate eestvedamisel tuuniti kodust kaasa toodud vanu T-särke või teksapükse. Oma töö tulemusi presenteeriti nädala lõpus, kui toimus taaskasutatavate rõivaste kandmise päev.

Põhikooli ja gümnaasiumi õpilastele toimusid samuti videotunnid. Vaadati youtube’i vahendusel eesti moekunstnik Reet Ausi loengut „Trash to Trend“ ning tööõpetuse tundides valmistati õpetaja juhendamisel teksariidest pajalappe, lapitekke, asjade hoidikut ja muud vajalikku nipet-näpet. Samuti oli õpilastel võimalik tuunida väljaspool tunde teksapükse ja T-särke.

Uuskasutuse õpitoad olid suunatud põhikooli ja gümnaasiumi õpilastele. Vanad, purunenud pärlikeed ja muud ehted aidati kunstiõpetuse õpetaja abil uuele elule. Vanadest taldrikutest ja tassidest ning pitslinikutest valmistati kommikausse ja lambikupleid.

Ökokosmeetika õpitoas, kus osalesid enim just gümnaasiumi tüdrukud, käsitleti kosmeetikatoodete mõju inimesele ja keskkonnale ning katsetati kohapeal omal nahal valdavalt toiduainetest loodud meigieemaldajaid, koorijaid ja maske.

Vahetunnid sisustas erinevate tegevustega õpilasesindus. Algklassid õppisid nende juhendamisel selgeks keskkonnatantsu.

Keskkonnanädala raames toimusid üritused ka täiskasvanutele.

Lapsevanemad said osaleda klaasisulatuse õpitoas. Perekondadele viidi läbi keskkonna- ja loodusteemaline mälumäng Öko on Cool. Võitjaks osutus perekond Kangur, teise koha saavutas perekond Saarna ja kolmandana lõpetas perekond Rikkinen. Aitäh siinkohal kõigile osalenud perekondadele!

Kaks nädalat enne keskkonnanädalat kuulutati välja klassidevaheline vana koolimööbli tuunimise võistlus. Kunstiõpetuse tundides pidid põhikooli õpilased looma tuunitava mööblieseme tarbeks kavandi. Nendest valiti välja parimad, mis osaliselt ka realiseeriti. Töid laekus oodatust enam ning ees seisab tõsine töö.

Keskkonnanädalast kui õppekava läbivat teemat toetavast projektist on Kohila Gümnaasiumis saanud traditsioon, mis jätkub ja areneb ka järgmistel õppeaastatel.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!