Lõimimine Valga vene gümnaasiumis

1. märts 2013 Marina Krotova Valga vene gümnaasiumi õppealajuhataja - Kommenteeri artiklit

Möödunud augustis läbis 20 meie õpetajat integratsiooni sihtasutuse korraldatud kursused „Integratsiooni värvid ja mustrid”, kus õppisime koostama lõimitud ainekava ja kalendertööplaani. Seni on ainetevaheline lõimimine läinud väga hästi keelekümblusklassides, mis töötavad meie koolis juba 12. aastat, kuid leidsime, et sellest on võimalik edasi minna.

Tänu lõimitud ainekavade kalenderplaanidele arenes meie koolis välja lõimimise süsteem. Õpetajate toa seinal on iga klassi jaoks ainete kaupa kuu temaatiline plaan, mida õpetajad pidevalt täiendavad, jälgides, mida kolleegid õpetavad, ja leides ainetevahelise lõimimise võimalusi.

Sellel aastal olid meil 4., 5., 7. ja 10. klassis uudsed lõimitud ainetevahelised arvestuslikud tööd. Need hõlmasid matemaatikat, eesti ja vene keelt. Tööd tehti arvutis. Lastele olid tehtud kontod ja kontrolltöö asus Moodle’i keskkonnas. Nii läbiviidud kontrolltöö hoidis kokku õpetaja väärtuslikku aega, sest arvuti abil sai tööd kiiresti parandada ja lastele tagasisidet anda.

7. klassis tegime tagasisideküsitluse, kus pärisime õpilaste arvamust kontrolltöö kohta: kui raske see oli ja kas selliseid kontrolltöid võiks edaspidigi korraldada. Õpilaste vastused olid jaatavad.

Lõimitud kontrolltöö läbiviimine eeldab õpetajate meeskonnatööd. Oma ainetetundides nõuame õpilastelt tihti rühmatööd, kuid ka õpetajad ise peavad seda oskama ning olema õpilastele eeskujuks.

Meie koolis on saanud traditsiooniks ka funktsionaalse lugemisoskuse kontroll ja sellepärast oli lõimitud ainetevahelise kontrolltöö koostamisel aluseks funktsionaalne lugemisoskus. Iga aineõpetaja pakkus teema ja kontrolltöö läbiviimise vormi. Nii jõudsime ideeni kasutada ühte ja sama sõnavara nii eesti ja vene keele kui ka matemaatika kontrollimiseks. Eesmärk oli, et õpilane tööd tehes näeks, kuidas üks ja sama tekst voolab ühest ülesandest teise.

Oma edust ja vigadest õppides soovime juba sel kevadel korraldada samasuguse kontrolltöö. Õpilaste hea tagasiside annab julgust seda tööd jätkata.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!