Reaalainete õpetajad on TTÜ-le olulised
Kutsusime ka oma suurimad liitlased, õpetajad, avatud uste päeval ülikooli, et küsida, mida saame teha nende ja õpilaste heaks.
Auditooriumis ootavad põnevat loengut Miina Härma gümnaasiumi 60 reaal- ja loodussuuna õpilast. Nad on tulnud tehnikaülikooli tutvuma siinsete erialade ja õppimisvõimalustega. Kaugelt on kuulda elektriauto, -jalgratta või millegi muu taolise lähenemist. Ootamatult siseneb ülikonnas professor – TTÜ mehaanikateaduskonna dekaan Tauno Otto −, sõiduriistaks tudengite leiutatud akutrell-tõukeratas.
Üldharivaid loenguid organiseeritakse koolides TTÜ õppevaldkonna turundusjuhi kaudu. Koos tudengitega külastan pea igal nädalal Eesti eri piirkondade koole. Külaskäikudel toon välja tehnikaülikoolis õppimise eelised ning võimalused, aga rõhutan ka esimestel aastatel pingutamise olulisust, et hiljem lihtsam oleks. Põhirõhk on siiski konkreetse kooli õpilastel ja nende soovidel. Tahan loengu käigus panna noori mõtlema võimalikele valikuvariantidele Eestis ja välisülikoolides, nende plussidele-miinustele, ning vastata võimalikult täpselt noorte küsimustele.
Interaktiivsed töötoad
Minu poole on pöördunud paljud aineõpetajad, et korraldada tunnis interaktiivne töötuba, mis lisaks teoreetilisele õppele praktilist kogemust. Praegu pakume töötubasid nii alg-, põhi- kui ka keskkooli tasemele koostöös TTÜ tehnoloogiakooli ning eriala- ja tudengiorganisatsioonidega, näiteks TTÜ robotiklubi, Student Formula, mäeringi, mäendus- ja geoloogiaklubiga.
Õpilasi huvitab juba gümnaasiumi ajal, mida ülikool endast kujutab, milliseid erialasid saab seal õppida ning kes selles kõrgkoolis käib, seega korraldan ka ekskursioone. Viimase kahe kuu jooksul on tehnikaülikooli külastanud seitse kooli Hiiumaalt, Tallinnast ja Tartust. Külastuse sisu paneme kokku koostöös õpetajaga, kes annab teada, mis erialad õpilasi huvitavad. Koos teaduskondadega näitame laboreid ning kiikame ka TTÜ muuseumi. Reaalaineõpetaja roll on väga oluline, ainetunnis toimuvast sõltub noorte huvi matemaatika, füüsika, keemia, infotehnoloogia, bioloogia ja tehnika vastu – ja õpilaste võimalused astuda TTÜ-sse ning siin edukalt õppida.
Avatud uste päeval
Et saada täpsemalt teada, millise ülesehitusega tegevust õpetajad ülikoolilt ootavad, korraldasin 19. märtsil TTÜ avatud uste päevadel eraldi programmi reaalainete õpetajatele. Koolivaheaja plaanidest hoolimata oli kohal pea 40 õpetajat. Teadusliku ettekande järel jätkasime aruteluga teemal „Mida ootavad õpetajad ülikoolilt”. Põnevast ja sisukast vestlusest ilmnes mitu olulist punkti, kuidas haridusministeerium ja ülikool saaksid oma tegevust paremini organiseerida, et see oleks üldhariduskoolis toimuvaga seotud. Korduvalt jäid kõlama tegevuse regulaarsus, töötubade sidumine kooli ainekavaga, vajadus jälgida gümnaasiumi ainekavade koostamisel ülikoolis nõutavat. Kindlasti tuleb ka tulevikus sarnaseid koosviibimisi, kus saame juba täpsemalt vaadata tehtut ning võtta käsile uued teemad. Kutsun külla kõiki põhikooli- ja gümnaasiumiõpetajaid koos õpilastega. Teeme ühe põneva päeva!
Miina Härma gümnaasiumi õpilased on valmis taas bussi istuma. Tunnen, et nende peas on ehk liigagi palju infot. Loodan, et kahetunnine sõit koju toob selguse, veel rohkem aga loodan neid kohata sügisel TTÜ-s.