Lastele suunatud koolialguse kampaaniates ei tohi reklaamida alkoholi

8. aug. 2013 - Kommenteeri artiklit

Septembri lähenedes sagenevad jaekaubandusettevõtjate koolialguse teemalised reklaamikampaaniad. Tarbijakaitseamet juhib kauplejate tähelepanu sellele, et selliste lastele suunatud kampaaniate käigus jagatavates trükistes ja otsepostitustes on sobimatu ning seadusega vastuolus reklaamida alkoholi.

Kauplejad reklaamivad koolilaada päevade või koolilaada pakkumistega samades trükistes ka muud konkreetses kaupluses müüdavat kaupa. Reklaamiseaduse järgi ei tohi reklaami sihtgrupp olla lapsed, kui reklaamitava kauba müük või teenuse osutamine lapsele on keelatud. Samuti ei või reklaamida alkoholi trükises, mis on suunatud peamiselt lastele, ja trükise leheküljel, kus avaldatakse põhiliselt lastele suunatud teavet.

Lastele suunatud reklaamiga on tegemist juhul, kui reklaam on otseselt või kaudselt seotud lastega. Reklaam on suunatud lastele muu hulgas näiteks juhul, kui reklaami teostus on lastepärane (kasutatakse joonisfilmide tegelasi, lastekaupade tootemarke jms) või kui reklaamitakse lastele mõeldud kaupu või teenuseid. Koolilaada kaubad on kahtlemata mõeldud eelkõige lastele, ühtlasi on sellekohased reklaammaterjalid tihti lastepärase kujundusega.

Lisaks seadusega sätestatule peaksid kauplejad arvestama ka asjaoluga, et alkohol nagu ka alkoholireklaam on ühiskonna jaoks väga tundlik teema. Seda eriti juhul, kui alkoholi võib kas või kaudselt seostada lastega.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!