Millest kirjutab 27. septembri Õpetajate Leht?

26. sept. 2013 - Kommenteeri artiklit

Tänane öö on teadushimuliste päralt

Sirje Pärismaa kirjutab teadlaste ööst, mis algas Tartus AHHAA teaduskeskuse eestvõttel juba esmaspäeval. Lähema ülevaate annab ta sellest, kuidas Tartu Sassi lasteaia lapsed Raekoja platsil AHHAA keskuse teaduskuplite all toidukatseid teevad.

Koolide menüüd venivad pikemaks

Victoria Parmas annab ülevaate koolitoidu probleemidest, osutades, et koolid pööravad üha rohkem tähelepanu koolitoidu kvaliteedile. Püütakse vältida poolfabrikaate ja kasutada värsket toorainet. Lastele pakutakse paljudes koolides ka hommikusööki, taimetoitu, iseteenindamisvõimalust. On koole, kus menüü ei kordu terve kuu jooksul.

35=45

Inglise ja ladina keele õpetaja Marcus Hildebrandt kirjutab, et õpetaja töönädalat on võimatu 35 tunni piiridesse suruda, kui koolid ei saa lisaraha, sest isegi siis on õpetajal palju niisuguseid ülesandeid, mida ta peab täitma, kui direktor neid talle ei määra. Hildebrandt oletab, et 35-tunnise nädala propageerimise tegelik eesmärk on näidata õpetaja tunnitasu senisest suuremana – sama raha vähema tundide arvuga.

Lapsekeskne töökorraldus tugineb kokkulepetele

Haridusministeeriumi üldharidusosakonna peaekspert Tiina Peterson kirjutab samuti õpetaja 35-tunnisest töönädalast, toonitades, et see tuleb fikseerid õpetaja ja direktori lepingus ja et direktor lepingut ühepoolselt muuta ei saa.

Eksamitulemuste avaldamine annab objektiivse pildi hariduse kvaliteedist

Gustav Adolfi Gümnaasiumi direktor Hendrik Agur manitseb koolijuhte ja kooli omanikke riigieksamite statistikast vajalikke järeldusi tegema. Ta osutab, et koolide pingerea esimeste ja viimaste vahe on lubamatult suur – 50 punkti – ja siin tuleb midagi kindlasti ette võtta, et olukord paraneks.

Liitklass on kooli suur pluss

Unipiha Algkooli direktor Eha Jakobson toonitab, et liitklass on laste sotsiaalsete oskuste kujundajana parem kui tavaklass, tuues näiteks Rootsi, kus liitklasse on avatud palju. Just liitklass päästaks ka paljud väikesed maakoolid sulgemisohust.

Kutsemeistrivõistlused panevad koolis elu keema

Liin Liiv uurib, mida annavad kutsekoolidele kodumaised ja rahvusvahelised kutsemeistrivõistlused. Kutseõpetajad Terje Jaksen ja Toivo Pärnpuu vastavad, et võistlused panevad isegi need õpilased rohkem süvenema ja paremate tulemuste poole püüdlema, kes tegelikult võistlustele ei pääse.

Õpilaste teaduslik ühing: elust ja surmast suvel 2013

EBS-i professor Peeter Lorents annab ülevaate õpilaste teadusliku ühingu tegemistest. Ta toonitab, et kui teadlasi on ühiskonnale vaja niisama palju kui sportlasi ja kunstiinimesi, siis tuleb teadlaste ettevalmistamiseks luua niisama ulatuslik ja põhjalik õppeasutuste süsteem, nagu on lastel spordikoolid, muusika-, tantsu- ja kunstikoolid.

Alushariduse kvaliteet rahvusvahelises arutelus

TLÜ dotsent Tiia Õun annab ülevaate Tallinnas 28.–31. augustini toimunud rahvusvahelisest alushariduse konverentsist. Osalejaid oli ligi 700 48 riigist. Konverentsil rõhutati, et lasteaia kvaliteet algab õpetajast. Üldine trend näib olevat ka see, et lapsevanemad ei ole eriti huvitatud koostööst lasteaiaga.

Euroopas vajatakse kümneid tuhandeid inseneritaibuga töötajaid

Signe Ambre ja Eva Tiitus-Kajak HITSA innovatsioonikeskusest kirjutavad InGeniousi suvekoolist, mis keskendub inseneriainete õpetamisele koolis ja kooli koostööle ettevõtetega. Kooli ja ettevõtete hea koostöö näitena mainitakse Hollandit.

Igale olukorrale on lahendus

Tiina Vapper vestleb Nõmme sotsiaalhoolekande osakonna lastekaitse peaspetsialisti Kati Valmaga lastekaitsjate tööst, kus üha sagedamini tuleb ette lapse hooldusõigusega seotud vaidlusi.

Minu õpetajad

Psühhiaater Jüri Ennet meenutab oma õpetajaid Viivi Maansod, Ants Kõverjalga, Inge Unti, Erich Ubarit, Väino Ratasseppa. Ta leiab, et koolid võiksid kanda oma kõige legendaarsema õpetaja nime.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!