TLÜ-s otsitakse võimalust õppetööd elavamaks muuta

21. okt. 2013 - 2 kommentaari

Tallinna Ülikoolis (TLÜ) peetakse täna ja homme humaanse pedagoogika ideid levitavat konverentsi „Erinevad teed ja võimalused inimkeskseks hariduseks”, mis keskendub sellele, kuidas õppetööd koolides elavamaks muuta.

Konverentsiga kaasnevad asjatundjate meistriklassid, kus tutvustatakse didaktilisi ja metoodilisi võimalusi õppetöö elavaks muutmisel ning õpetaja professionaalsete oskuste täiustamisel. Esinevad inimkeskse pedagoogika ideestiku esindajad Venemaalt, Soomest, Leedust ja Eestist.

Esinejate seas on Jarno Paalasmaa Soomest („Miks ja kuidas peaks kool muutuma? Alternatiivpedagoogiline vaatenurk kooli arengutele”), Irene Stulpiniene Leedust („Elu õppetunnid füüsikatundides”), Vera Akimova Venemaalt („Humaanse pedagoogika hologramm-printsiibid”) ning Eestist Maria Tilk („Humaanse pedagoogika ideed läbi ajaloo”), Tiiu Kuurme („Kool on kui katkiläinud binokkel. Üliõpilaste metafoorid kogetud ja soovitud koolist”), Rea Raus („Ökoloogiline, holistiline paradigma hariduses ja selle avaldumine õpetajate arusaamades”) ja Villu Mengel („Õpetamis-, õppimis- ja kasvatuskäsitus”).

Meistriklasse viivad läbi: Vilija Zalene Leedust („Kaasaja õpetaja vaimutule allikad”), Jelena Paśkovskaja Lätist („Vaimsuse ja loovuse arendamine algklasside õpilastel”), Marina Abramova („Õpetaja looming kirjaliku ja suulise tegevuse protsessis”), Marina Korinevskaja Leedust („Kohtumised saatuste ristteedel”), Jarno Paalasmaa Soomest („Soome kooli edutegurid”), Natalja Novikova Lätist („Koostöö on inimlikkuse kroon”) ning Eestist Alevtina Mõlnikova ja Olga Prohorenko („Võrrelgem oma tegevust isade ideaalidega”),  Ivi Kukk ja Siiri Siska („Projektitöö klassiõpetaja töös”), Sirje Klaos („Loovus ja looming kaasaegses digihariduses läbi õpetaja/õpilase pilgu”), Evelin Tamm („Intuitiivpedagoogikast”), Amino Põldaru („Õpilaste ideed õppimise mängulisemaks muutmiseks”) ja Ene-Silvia Sarv („Koolirõõm, koolikliima”).

Konverentsi töökeeled on eesti, vene ja soome keel.

Konverentsi korraldavad TLÜ Kasvatusteaduste Instituudi kasvatusteaduste osakond, Eesti Humaanse Pedagoogika Ühiskondlik Keskus ja Lasnamäe Lastekeskus.


2 kommentaari teemale “TLÜ-s otsitakse võimalust õppetööd elavamaks muuta”

  1. Osalenu ütleb:

    See oli üks üsna huvitav ettevõtmine. Selleks, et saada kätte neid häid (kahjuks häbematult lühikesi) palasid, tuli ära kannatada hulk sellist pahna, mis tegelikult ülikooli seinte vahele hästi ei sobi. Kindlasti oleks tahtnud kuulata pikemalt Maria Tilka, Tiiu Kuurmet ja Anu Carlssonit, kuid neile oli antud pelgalt 30 minutit ja kõik.

    Väga meeldis Jarno Paalasmaa esinemine ja ka hilisem meistriklass. Kiitus ja tänu ka Ene Silvia Sarvele väga huvitava meistriklassi eest!

    Soovitusi edaspidiseks – kui peaks olema mõttes korraldada veel mõni selline konverents, siis võiks teha seda koostöös Skandinaavia maadega, lisada võib ka baltlasi ja venelasi, kes EI OLE Humanistliku Pedagoogika esindajad, sest nemad nimetavad humanismiks midagi muud kui meie.

    Suured tänud korraldajatele! Loodetavasti on teil jõudu puuduvate finantside kiuste sarnaseid üritusi veel korraldada! Aitäh!

  2. Osalenu ütleb:

    Üks asi veel – ei ole aus eestlasi omal maal sundida kuulama võõrkeelseid loenguid ilma korraliku tõlketa. Tänud Tiiu Kuurmele, kes hoolimata auditooriumi ebavõrdsusest kõneles eesti keeles!

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!