Nõiutud muusikakarp

20. dets. 2013 Leelo Kõlar muusikaajakirjanik - Nõiutud muusikakarp kommenteerimine on välja lülitatud

Lasnamäe muusikakool on juba kaksteist korda korraldanud õpetaja Tiina Vurma eestvedamisel üleriigilisi omaloominguliste muusikapalade ülevaatusi eri instrumentidele või ansamblitele nn loomingu päevadena. Õpilased on selle ürituse vastu üles näidanud suurt huvi ja aastate jooksul on kerkinud esile silmapaistvaid saavutusi, mis omakorda on andnud osavõtuks pidevalt kasvavat innustust.

Kontsert „Lustlik klaver”

Kuid seekord toimus Lasnamäe muusikakoolis hoopis eripärane üritus: heliloojaks pürgivatele noortele õppuritele Tallinna muusikakeskkoolist, Georg Otsa nim muusikakoolist, Tallinna ülikoolist ja Eesti muusikaakadeemiast oli eelnevalt antud ülesanne luua väikesele klaverimängijale eakohane klaveripala. 6. detsembril esitasid väikesed esinejad kontserdil „Lustlik klaver” Lasnamäe muusikakoolis need palad avalikult, n-ö testisid nende kõlbulikkust. Hindajateks olid autorid ise, professionaalne žürii ja publik. Noored heliloojad olid Anne-Mai Edala, Karoliina Itter, Martin Kirsiste, Taniel Kuntu, Piret Pajusaar, Tuuli Pruul, Astra Irene Susi ja Marili Tomingas.

Umbes 50 esitajat olid lisaks Tallinnale pärit Tartust, Viljandist, Võrust, Narvast, Paidest, Türilt, Pal­diskist, Kilingi-Nõmmelt, Lok­salt jm ning isegi Soomest Por­voost.

Palade autoritele oli see hea tagasipeegeldus oma teoste mängitavuse ja mõju kogemiseks. Huvitavamate klaveripaladena toodi esile Anne-Mai Edala „Nõiutud muusikakarpi”, Martin Kirsiste „Saladuslikku järve”, Tuuli Pruuli „ Hämara õhtu bluusi” jt. Kuuldu motiveeris noori autoreid järgmisteks katsetusteks.

Lapsi inspireerisid ka palade põnevad pealkirjad, nagu „ Liblika unenägu”, „Peeglikillud”, „Mäng võluaias”, „Tilk”, „Emotsioon”. Kui tulla tagasi pimeda tüdruku Elisabeth Engeli meeldejääva esinemise juurde, siis oli publikul raske ette kujutada seda töö mahtu, mida suurte hüpete ja laiade akordidega teose klaveril omandamine ja hingestatud esinemine nõudis.

Loomingulisus fookusse!

Omaloomingu toetamine on kahtlemata koolinoorte muusikalise kasvatuse oluline osa. Sellega seoses arenevad õpilaste muusika­eelistused ja -maitse ja tekib eneseväljenduse julgus. Loominguliste ülesannete andmine muusika kaudu võiks püsida üha fookuses. Meil on palju loova vaimuga andekaid lapsi, kes sageli vajavad vaid väikest tõuget või julgustust, et end selles vallas avada. Lasnamäe muusikakooli loomingulised üritused võiksid innustada ka paljusid teisi koole, ja mitte ainult muusika alal.

Lasnamäe muusikakooli seekordset ettevõtmist toetasid Eesti kultuurkapital ja Tallinna haridusamet.