„It’s more than a box” Tallinna Nurmenuku lasteaias

2. jaan. 2014 Helina-Karmen Sarapuu Tallinna Nurmenuku lasteaia õpetaja - Kommenteeri artiklit

Tallinna Nurmenuku Lasteaed osaleb  aastatel 2012–2014 SA Archimedese rahastatavas projektis „It`s more than a box” („Rohkem kui kast”). Meie partneriteks on koolid Belgiast, Põhja-Iirimaalt  ja Ungarist. Projekti koordinaatoriks on Belgia. Nurmenuku lasteaia jaoks on tegemist teistkordse projektis osalemisega ja eripärane on see, et oleme ainus lasteaed koolide hulgas.

Projekti eesmärkideks on Howard Gardneri multiintelligentsuse teooria, uhkuse kastide (Proud Boxes) ja kuulsuse seina (Wall of fame) rakendamine. Uhkuse kastidesse panevad lapsed ise oma joonistusi, töölehti, diplomeid, medaleid ja muud, mille üle nad uhked on. Kuulsuse seinale paigutavad õpetajad laste parimad joonistused või fotod laste saavutustest konkurssidel ja võistlustel. Koostöös lapsevanematega tuuakse ka kodudest fotosid laste ruumilistest meisterdustest ja voolimistöödest, mis kasti või seinale teisiti ei mahuks. Nii tegeletakse kogu projekti vältel laste tugevate külgede välja selgitamise, positiivse minapildi kujundamise ning nende positiivse käitumise tunnustamisega. Olulisel kohal on lapsevanemate kaasamine õppeprotsessi ja tegevustesse. Lastele ja lapsevanematele on õppimise efektiivsemaks muutmise eesmärgil koostatud küsimustikud laste heaolu kohta koolis ja lasteaias.

Meie esimene kohtumine projektipartneritega toimus novembris 2012 Belgias (sealseteks koostööpartneriteks on Vichte Primary School ja Kortrijk Primary School), kus kuulati Gardneri teooriat ja arutleti Comeniuse kasti sisu üle – mida sinna panna ning kuidas seda igal kohtumisel täiendada. Koos vaadati eri maade esitlusi ja töötati välja lastevanematele mõeldud küsimustik. Tallinna Nurmenuku lasteaias osalevatele õpetajatele sai osaks projektilogo kujundamine, mis valmis ühistöös lastega.

Teist korda saime kokku mais 2013 Põhja-Iirimaal Belfastis (Malvern Primary School ja Springfield Primary School), kus hinnati eelnevalt rakendatu mõju ning arutleti lastevanemate seas läbi viidud küsimustike tulemusi. Koolides toimusid soojad vastuvõtud ja esinemised väliskülalistele. Tutvusime laste saavutustega, vaadates nende uhkuse kaste ja kuulsuse seina, millel toretses ka meie lastepärane logo.

Teisel kohtumisel tundsid projekti liikmed end üksteise seltsis juba kodusemalt. Eriliselt meeldejäävaks ja õdusaks kujunes vastuvõtt Malvern Primary direktori kodus. Lisaks töökohtumistele külastasime Titanicu muuseumit (Titanic Quarter) ja matkasime Gigantide rannikul (Giant’s Causeway).

Kolmas kohtumine toimus novembris 2013 Põhja-Ungaris Miskolcis (Hunyadi Matyas Primary School). Tööalastel koosviibimistel tutvustas Ungari lektor õppemeetodeid, mis peaks parandama laste kontsentratsioonivõimet. Eesti esitles materjale ja videosid lasteaias läbi viidud tegevuste kohta. Põhja-Iirimaa esitlus põhines heade kogemuste näidetel seoses laste positiivse käitumise soodustamisega ning laste positiivse minapildi kujundamisega. Belgia omakorda tutvustas loodud veebilehte „It’s more than a box”, mis on kättesaadav aadressil www.itsmorethanabox.com.

Meie kohtumist ilmestasid koosviibimised rikkalikel lõuna- ja õhtusöökidel ning toredad ekskursioonid Miskolcis ja Budapestis. Meie eelviimane kohtumine lõppes sügisballiga koolimajas, kus väliskülalistele, lastevanematele ja õpilastele esitati värvikas tantsukava ja lõbus koolinäidend.

Mais 2014 on meie kord külalisi vastu võtta. Viimasel kohtumisel teeme kokkuvõtte projektist ning tutvustame iirlastele, belglastele ja ungarlastele meie kodumaad, koole ja lasteaeda.

Tänu Gardneri õpistiile käsitlevale teooriale oskame leida erinevaid tegevusi laste intelligentsustüüpide arendamisel. Tallinna Nurmenuku lasteaia õpetajad on rohkem keskendunud lapse individuaalsele arengule ning last tunnustava õhkkonna ja interjööri rajamisele. Tänu uhkuse kastidele ja kuulsuse seinale on lapsed saanud teada nii oma kui ka sõprade tugevatest külgedest. Lisaks õpetajatele on laste õpistiile õppinud tundma lapsevanemad, kes suudavad neid positiivseks tegutsemiseks paremini motiveerida. Projekti käigus oleme leidnud endale hulganisti uusi sõpru Belgiast, Põhja-Iirimaalt ja Ungarist, kellega jätkame suhtlemist loodetavasti ka edaspidi.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!