Tallinna ülikool ootab neljapäeval nii alusharijaid kui ka tervisespetsialiste

26. veebr. 2014 - Kommenteeri artiklit

Tallinna ülikooli (TLÜ) pedagoogilises seminaris Räägu tänaval algab neljapäeval kell 11 konverents „Kasvatustegelikkus õppija ja õpetaja pilgu läbi”, mis tutvustab alushariduse uuringuid samanimelisest kogumikust. TLÜ peamajas saab kell 14 aga alguse haridusinnovatsiooni keskuse terviselabori ideelabor, milles räägitakse tervisekäitumisest ja tõenduspõhisest ennetusest. Mõlemad ettevõtmised on priilt avatud kõigile huvilistele.

TLÜ pedagoogilise seminari konverentsi aluseks oleva kogumiku artiklite läbivad teemad on laps, õpetaja, lapsevanem ja koostöö. Käsitlemist leiavad ka teemad arenguvestlus, muuseumipedagoogika, narratiivid ja müüdid, looduskeskkonna ja esivanemate töökultuuri väärtustamine, valetamine kui kasvatusega seotud nähtus, erivajadustega lapsed ja nende toetamine, teatas TLÜ pressiesindaja.

TLÜ pedagoogilise seminari alushariduse osakonna juhataja Sirje Almanni sõnul motiveeris kogumikku välja andma soov viia huvitavate uurimuste tulemused nii õpetajaks õppijani kui ka tegevõpetajani. „Loodame, et kogumik paneb aluse traditsioonile avaldada üliõpilaste ja õppejõudude koostöös artikleid uutest ja jätkuvalt aktuaalsetest haridusvaldkonna suundumustest,” ütles Almann.

Kogumiku viimasest artiklist ilmneb, et TLÜ pedagoogilise seminari alushariduse osakonna üliõpilastele kõige olulisemad väärtused on hoolivus, heasoovlikkus ning ustavus.

Konverentsil kõnelevad TLÜ pedagoogilise seminari direktor Silver Pramann, TLÜ doktorant Laur Lilleoja, dotsent Inna Järva, lektorid Lii Lilleoja, Jane Rätsep, Gerta Sooserv, Ingrid Veskiväli, Anu Sarap ja Heiki Haljasorg ning vilistlased Sirje Viljastu, Maiki Turro, Gea Blond, Mai Pärt, Tatjana Zjatjuk, Kätlin Kontkar ja Kristel Nurme.

Juttu tuleb nii arenguvestluse vajalikkusest lasteaias, muuseumipedagoogikast ja lapse sotsiaalsest maailmast, esivanemate töökultuuri väärtustamisest ja edasiandmisest lasteaias, kodukoha looduskeskkonna väärtustamisest lasteaias, valetamisest kui lapse fantaasia ja kõlbelise arenguga seotud nähtusest, kodu ja lasteaia koostööst hüperaktiivsuse tunnustega lapse toetamisel, peaajutraumaga lapsest lasteaias ning pedagoogilistest narratiividest ja müütidest ajaloo õpetamisel ja õppimisel.

TLÜ haridusinnovatsiooni keskuses Narva maanteel tutvustatakse kella 14–16 uut innovaatilist metoodilist õppevahendit ja räägitakse tervisehariduse kvaliteediprotsessist ja töörühmast (Kristel Tamm, Maie Alas), esitletakse võrkpallialaseid didaktilisi uuringuid kahe projekti näitel: „Võrkpallurite hüppevõime arendamine” ja „Sidemängijate taktikalised otsused mängus” (Raini Stamm), kõneldakse korvpallitreenerite erialase tasemekoolituse ülesehitusest ja koostööst erialaliitudega (Kersti Sirel) ning tutvustatakse innovaatilist tehnikaõpetamise meetodit (Viktor Saaron).

Terviselabori tegevuste kohta leiab lähemat infot siit.

Alushariduse konverentsi ajakava leiab siit.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!