Millest kirjutab 25. aprilli Õpetajate Leht?

24. apr. 2014 - Kommenteeri artiklit

Haridusuuenduskeskus õpetab suhtlema laste ja tehnikaga

22. aprillil avati Tartu ülikooli haridusuuenduskeskus, mis aitab tulevastel ja praegustel õpetajatel moodsaimate infotehnoloogiliste õppimisvahenditega sinasõbraks saada.

Valurikas Tartu koolivõrgureform jõuab lõpule

Eeloleval õppeaastal tehakse liitmist-lahutamist poolesajas haridusasutuses. Eesti suurim muudatus tuleb Tartus – Annelinna kolme gümnaasiumi töö korraga ümberkorraldamine puudutab 2800 õpilast ja enam kui 200 õpetajat.

Kui avatud või suletud peaks olema õpilase maailm koolis?

Eesti koolid on hakanud eelistama klassipõhisusele lennupõhisust. Tallinna inglise kolledži viiendasse klassi jõudnud lastest moodustatakse õpperühmi lennupõhiselt: a- ja b-klassi lapsi omavahel segades. Rapla Vesiroosi gümnaasium on juba aastaid jaotanud õpilased alates seitsmendast klassist põhi- ja süvaõpperühmadesse, ja nendeski rühmades on õpilasi nii a- kui ka b-klassist. Miks on paralleelklasside õpilaste „segamine” hea? Sellel teemal vahetasid Õpetajate Lehe vestlusringis mõtteid inglise kolledži õppedirektor Anu Parts ning Rapla Vesiroosi gümnaasiumi õpetaja, diferentseeritud õppe spetsialist Krista Mägi.

Ühtehoidvat klassi peaks hoidma kui väärisasja

Kooliklass pole vaid kogum lapsi, see on aeglaselt ja tundlikult kujunev sotsiaalne organism. Suhete kujunemine on õrn, nende püsimine habras ja lagunemine lihtne, seega peaks õppima neid hoidma. Inimeste pideval vahetumisel muutub teise tähendus vahendiliseks ja see soosib pinnalist ellusuhtumist. Ennast demokraatlikuks määratlevas riigis peaks olema välistatud, et lastega võetakse ette midagi ilma nende enestega aru pidamata ja nende soove arvestamata, kirjutab TLÜ kasvatusteaduste instituudi dotsent Tiiu Kuurme.

Taimepoegadega räägitakse hellalt

Räpina aianduskool saadab sõbrapäevaks kõikidele soovijatele „töökomplekti”: neli tomatitaime (kaks kollase-, kaks punaseviljalist) ning kahte sorti väetist – tavalist ja mahedat. Kasvatatakse, mõõdetakse, vaadeldakse ja võrreldakse. Natuke ka võisteldakse − kes saab esimese õie, kes esimese tomati … Räpina aianduskool teeb katse kaasa, jagades kogu perioodi käigus soovitusi-meeldetuletusi ja andes nõu küsimuste korral.

Mereharidus Tallinna tehnikaülikoolist

Mereakadeemia ja TTÜ liitumine võimaldab loodetavasti senisest otstarbekamalt kasutada olemasolevaid ressursse ning tulemuslikumalt ühitada õppe- ja teadustööd merenduse vallas, samuti arendada välja laiapõhjalise merehariduse kompetentsikeskuse.

Kuidas aidata Artjomi?

Persona Dollsi nukud õpetavad empaatiat endast erineva vastu ning julgust reageerida, kui kedagi koheldakse halvasti. Nukud on kolme-nelja-aastase lapse mõõtu, igaühel lisaks nimele vanus, iseloom, perekond, kultuuriline ja sotsiaalne taust. Nukul on oma tugevad ja nõrgad küljed, soovid, unistused ja hirmud. Ja mured, mida lapsed lahendada aitavad.

Noorte teadlaste õhtu

„Science Fair ehk teadusmess on Ameerika koolisüsteemis iga-aastane nähtus. See annab kõikidele lastele võimaluse proovida kätt mõne huvitava eksperimendi kallal ning õpetab esitama olulisi küsimusi, tegema järeldusi ja mis peamine: alati endas kahtlema,” kirjutab Ede Schank Tamkivi.

Märgiujumine innustab lapsi ujuma

Veeohutus- ja ujumispäevade sarja „Veega sõber” peaeesmärk on tuletada enne saabuvat suve kõigile meelde, et ujumisoskus on eluliselt tähtis. Esmakordselt rakendatakse üle Eesti Skandinaavia maades kasutusel olevat motiveerivat märgisüsteemi, kus iga ujuja saab oma ujumisoskusele vastava märgi. Ujumismärgid jagab ürituse lõpus osalejatele välja „Veega sõber” veepäevade patroon, endine tippujuja Triin Aljand.

Kohtumine kuningaga

Kauaaegne raadioajakirjanik Helgi Erilaid meenutab oma kohtumist bluusikuninga B. B. Kingiga Tallinnas 1997. aastal.

Kõrge lennuga Linnud

Olid ajad, mil haridusasju ajas ka põllumajandusminister. 33 aastat tagasi sai Ranna broilerikasvatussovhoosi direktor Vello Lind ENSV ministriks ja ühe esimese asjana asus ta päästma maakoole. Oli selge, et kui kaob kool, kaob ka küla.

Õpetajate Lehes ilmuvad abimaterjalid Mikkeli muuseumis avatud Eesti klassikalise maalikunsti näituse kohta „Kuldaja värvid” Enn Kunila kogust.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!