Kujundav hindamine kui õppimist toetav hindamine

16. mai 2014 Raivo Juurak - Kommenteeri artiklit

Tartu ülikooli haridusuuendusekeskuses (Lossi 38, Vana Anatoomikum) tutvustati 13. mail kolme õppemeetoditest kõnelevat õppematerjali: „Kujundav hindamine kui õppimist toetav hindamine” (autorid Maria Jürimäe, Anita Kärner, Leelo Tiisvelt ning Tiiu Kuurme), „Gümnaasiumi praktilise eesti keele kursuste metoodika õpik” (Martin Ehala, Triinu Laar, Karin Soodla, Kadri Sõrmus ja Maigi Vija) ja „Paradigmaatilised suundumused loodusainete õpetamisel üldhariduskoolis” (Miia Rannikmäe). Õppematerjalidest andsid ülevaate prof Miia Rannikmäe, prof Martin Ehala ning Anita Kärner ja Leelo Tiisvelt.

Anita Kärner märkis, et kujundava hindamise õppematerjal on suunatud eelkõige õpetajakoolituse üliõpilastele, kuid pakub mõtlemisainet ja infot ka tegevõpetajatele, haridusametnikele ning lastevanematele. See õppematerjal võtab kokku suure hulga haridusteadlastest autorite arutelusid ja näpunäiteid, mida varem pole eestikeelsena ühes tervikus avaldatud. Kärner ütles, et lühidalt võib kujundavat hindamist nimetada mõttekaks õppimiseks ja hindamiseks. Mõttekas õppimine on seotud reaalse elu probleemidega, valikuvõimaluste, aktiivse ja koosõppimisega (rühmana õppimine) ning ajasurve puudumisega (õppijad saavad edasi liikuda endale sobivas tempos).

Kui kujundava hindamise õppematerjal on aineteülese lähenemisega, keskenduvad teised kaks õppematerjali konkreetsetele õppeainetele – eesti keelele ja loodusainetele. Kõikidest õppematerjalidest on hiljem kättesaadavad ka elektroonilised versioonid.

Õppematerjalide valmimist on toetanud Euroopa Liit Euroopa sotsiaalfondist SA Archimedese programmi Eduko kaudu.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!