Millest kirjutab 13. juuni Õpetajate Leht?

12. juuni 2014 - Kommenteeri artiklit

Õpetajate suvekoolide välimääraja

Erinevalt õpilastest kulutavad õpetajad päikeselist suveaega ka õppimisele. Enamik aineühendustest korraldab oma suvekoole ja on leidnud osalustasu vähendamiseks rahastusallikaid.

Taas koolis ehk Kuidas linnavolinikust ajalooõpetaja sai

„Aasta eest tehtud otsust õpetajaks minna pole ma hetkekski kahetsenud, kuigi on olnud raskeid hetki,” kirjutab Tallinna volikogu liige Jaak Juske.

Numbrimaania ja numbrimaagia

„Millest küll säärane number 24 maania? Ilmselt soovitakse selle numbriga eelkõige viidata silmapaistvale operatiivsusele, kättesaadavusele nii öösel kui ka päeval. Mõningatel juhtudel on see isegi õigustatud, näiteks Toru24 torulukksepp on tõepoolest ööpäev läbi valmis tulema ja ummistust kõrvaldama või külmunud toru sulatama. Mõningatel juhtudel on aga, kahju küll, tegemist tarbija lihtlabase eksitamisega,” kirjutab „Keelekaste” rubriigis Priit Põhjala.

Seksuaalõigustealane teadlikkus kui kaitse riskikäitumise vastu

Uuringute põhjal on kooli seksuaalharidus jõudmas järjest enamate õpilasteni, kuid samas ilmneb oluline erinevus eesti ja vene emakeelega õppijate vahel: tervelt kolmandik 16–44-aastastest vene emakeelega vastanutest ja sellest poole vähem eesti vastanutest polnud koolis saanud seksuaalharidust, kuigi oleks seda soovinud. Seega on tõenäoline, et vene koolides on viimastel kümnenditel käsitletud seksuaalhariduse teemasid vähem kui eesti koolides.

Kui vähe on vaja, et head teha!

Lõppeval kooliaastal käis 113 Lääne-Virumaa abiturienti kohalikes vabaühendustes kogukonnapraktikal, kirjutab EMSL-i kodanikuhariduse valdkonna projektijuht Teve Floren. Vahetuid muljeid ja emotsioone kogukonnapraktikast jagavad Rakvere gümnaasiumide õpetajad Heli Kirsi ja Elle Kohal.

Aasta ettevõtlusõpetaja 2014 on Ene Saar

22. mail kuulutas Junior Achievement Eesti välja aasta ettevõtlusõpetaja. Selle tiitli pälvis Tallinna reaalkooli pikaajaline majandus- ja ettevõtlusõpetaja ning õppealajuhataja Ene Saar. Väärika aunimetuse andis Enele üle peaminister Taavi Rõivas parimate õpilasfirmade ning nende juhendajate vastuvõtul Stenbocki majas.

Hiiumaa ametikool on kui sild minevikust tulevikku

Restauraatoreid võiks koolitada ainult Hiiumaa ametikoolis, leiab kooli direktor Ülo Kikas. Kuus aastat tagasi korrastati Eesti kutsekoolivõrku, mille käigus pandi kinni või liideti suuremate külge hulk väiksemaid kutseõppeasutusi. Hiiumaa ametikool oleks kõigi tollaste kriteeriumide kohaselt tulnud sulgeda, aga kuna see on Hiiu maakonna ainus, jäeti kool alles. Koolis on olnud stabiilselt keskeltläbi 160 õpilast, kellest umbes pooled käivad mandrilt.

Nõudlus kõrge kvalifikatsiooniga tõlkide järele kasvab

Lisaks tõlkidele, keda vajatakse juba praegu EL-i struktuuriüksuste juures, on lähenemas Eesti Euroopa Liidu eesistujamaa periood, mis vajadust tõlkide järele kasvatab. Tallinna ülikooli suulise tõlke magistriõpe annab praktilise hariduse ning väljakutseterohke töö, kirjutab kommunikatsioonikorraldaja Marit Priks.

Vastuvõtt 2014: tähtis strateegiline otsus

Suureneb sisseastumiseksamite osakaal. Võimalus on matemaatika riigieksami tulemust parandada, osaledes sisseastumiskatsel. TTÜ prorektor Jakob Kübarsepp nimetab matemaatika riigieksami keskkoolilõpetajatele kohustuslikuks muutmist väga tähtsaks strateegiliseks otsuseks.

Üks kordaläinud joonistuskonkurss

Jäätisetootja Balbiino kuulutas hiljuti välja jäätisepaberi kujundamise konkursi. Lasteaialastel ja põhikooliõpilastel oli võimalus ise välja mõelda kodumaisest koorest valmistatud „Minu jäätise” jäätisepaber. Eriti innukalt võtsid konkursist osa lasteaiad. Võitjaks tuli kolmeaastane Pauline Tanis Tallinna Nurmenuku lasteaiast.

Teadusliku sünergia otsinguil

„Viibinud suurema osa lõppevast akadeemilisest aastast külalisteadlasena Yale’i ülikooli võrdleva kirjandusteaduse osakonnas, on mul olnud võimalus lähedalt näha, mis teeb mitte edetabelites, vaid tegelikus akadeemilises elus ühest ülikoolist tippülikooli. Materiaalseid võimalusi, intellektuaalseid ressursse ega ka kvantitatiivseid tulemusi võrrelda pole mõtet, kuid on terve hulk võtteid, mis ei sõltu materiaalsetest võimalustest ega kvantitatiivsetest tulemustest. Vaadata tasub pigem seda, mida võiks õppida tippülikoolide igapäevase akadeemilise elu sisulistest külgedest,” kirjutab Tallinna ülikooli Itaalia uuringute ja semiootika dotsent, romanistika osakonna juhataja Daniele Monticelli.

Muuseumid on harivad!

Nädala eest kogunes Viimsi vabaõhumuuseumi rohumaale muljetavaldav seltskond – värvilistes telkides ja infot täis paberitega lauakeste taga istusid valdavalt noored särasilmsed inimesed, siin-seal võis kohata oranžides kitlites teadlasi, teletorni rohelist maskotti Etit või koguni loodusmuuseumist „pagema pääsenud” karu ja jänest, kel reedeses palavuses oma paksudes vattides kindlasti eriti mugav ei olnud – kümned muuseumid olid tulnud kokku, et tutvustada oma tegevust ja haridusprogramme.

Kes tundi segab, läheb õue tööle

„Aafrikasse vabatahtlikuks minnes on tähtis olla avatud, mitte mõista kedagi hukka,” teab neli kuud Põhja-Ghanas töötanud õpetaja Anu Joon omast kogemusest. „Ei ole head ega halba, vaid meie väärtushinnangutega ei pruugi sealne kokku minna. Näiteks koerasöömine. Mõnel pool on mood võtta Aafrikast laps, ruumi on ja raha ka, et teda koolitada. Kindlasti pole see hea mõte. Parem aidata teda siit, mitte kiskuda oma keskkonnast välja. Nemad kuuluvad ikka sinna.”

Orelite pühitsemine

Gustav Adolfi gümnaasiumis avati ja pühitseti kooli aastapäeval, 6. juunil kaks koolile annetatud orelit: 1905. aastal Inglismaal valmistatud orel Henry Jones & Sons ning 1957. aastal valmistatud Sibeliuse akadeemia harjutusorel Walker.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!