Ülikooli õpetajakoolitus sai tagasi täisõigused
TÜ innovatsioonikoolide võrgustiku esimest aastat kokkuvõtva konverentsi eel saabus rõõmusõnum: kõrghariduse agentuur andis ülikooli uuenenud õpetajakoolitusele tähtajatu akrediteeringu.
Õpetajakoolituse uuendamise eestvedaja, professor Margus Pedaste sõnul tähendab see, et ülikool sai tagasi täisõigused õpetamiseks. 2011. aastal andis agentuur tähtajalise akrediteeringu, mis kohustas 2014. aastaks suuri muudatusi tegema.
„Nüüd leidsid ülikoolivälised hindajad, et oleme leidnud õige tee. Uuendatud on õppekavu, tehtud muudatusi õpetamise meetodites, kaasatud kooliinimesi,” rääkis Pedaste. Üheks päästerõngaks sai innovatsioonikoolide ja -sõprade võrgustiku loomine mullu kevadel. Koolid kaasati selleks, et uuendusi laiemalt ellu viia. Lisaks pedagoogilise praktika juhendamisele teevad koolid koostööd ülikooliga ka õppekavade arenduses, teaduses ja saavad täiendusõpet.
10. juunil Tartu Miina Härma gümnaasiumis toimunud innovatsioonikoolide konverentsil analüüsis Pedaste ka pideva pedagoogilise praktika (PPP) esimese aasta tulemusi. Mullu sügisel alustas 142 tudengit 88 mentorõpetaja juures. Tudengid andsid uuendustele väga head tagasisidet. Mentorarutelusid pidasid kasulikuks pooled vastanud, koostööd mentoriga hindas väga heaks või pigem heaks 80%.
„Oleme leidnud ukse ka teooria ja praktika sidumiseks PPP käigus antud ülesannete kaudu,” ütles Pedaste. „Kolmandik leidis, et ülesanded on oluliselt sellele kaasa aidanud.”
Praktika käigus on muutunud tähtsaks kool tervikuna.
Pedaste sõnul on õpetajakoolituses oluline arendada ka ülikoolisisest võrgustikku: ühise laua taha on toodud eri teaduskondade inimesed.
„Innovatsioonikoolide ja PPP vastu tunnevad huvi väliskolleegidki. Kandideerime ka Euroopa mainekale haridusteaduste praktikute organisatsiooni EAPRIL auhinnale,” sõnas Pedaste.