Kuidas õppimist senisest põnevamaks muuta?
Pärnumaal Maria talus peeti 12. ja 13. augustil Johannes Käisi seltsi suvekooli „Kodu, lasteaed, kool – huvitavate võimaluste kasvumaa”.
Eelkõige õpiti üksteiselt – oma koolis või lastega midagi uut ja põnevat rakendanud õpetajad tutvustasid teistele oma kogemusi. Nii räägiti pärimusmuusika ja tantsu õpetamisest lastele, draamaõpetuse elementide kasutamisest eri õppeainete tundides, arvutamise lihtsate nippide kasutamisest abiõppes, kogemus-, elamus- ja projektiõppest, teadusteatrist, keelekümblusest, JukuAkadeemiast, KAE koolist. Igale ülevaatele järgnes samal teemal arutelu töötoas.
Huviga kuulati ka HTM-i algatuse „Huvitav kool” koordinaatori Pille Libliku ettekannet. Esineja rõhutas, et huvitav kool ei tähenda seda, et õpetaja peab klassi ees tantsima ja tulevärki ning tingel-tangelit korraldama, samuti ei tähenda see õpilaste vaba aja põnevat sisustamist. Algatuse „Huvitav kool” keskpunktis on ikkagi küsimus sellest, kuidas motiveerida õpilasi suurema huviga õppima, sealhulgas ka üksteiselt õppima. Pille Liblik tõi välja kaks õpihuvi suurendamise võimalust. Esiteks õppe elulisus ehk kooli koostöö kohalike ettevõtetega. Teiseks kooli avatus ehk koostöö kohaliku kogukonnaga. Ja muidugi koolitund – ka see peab senisest põnevamaks muutuma.