Tallinna ülikoolis hakatakse koolipsühholoogide hindamisvahendit välja töötama
Aastakümneid on suureks probleemiks olnud, et Eesti koolides töötavatel psühholoogidel pole korrektseid hindamisvahendeid. Seda kinnitas ka 2012. aastal koolipsühholoogide hulgas läbi viidud küsitlus.
Euroopa majanduspiirkonna finantsmehhanismi 2009.–2014. a programmi „Riskilapsed ja -noored” raames toetatakse projekti, mille sisu on põhikooliõpilaste psüühiliste protsesside hindamisvahendite komplekti koostamine ja tugispetsialistide koolitamine. Projekt toimub Eesti koolipsühholoogide ühingu eestvõtmisel koostöös TLÜ psühholoogia instituudi teadlastega ja SA INNOVE Rajaleidjate keskustega. TLÜ teadlased on õpilaste psüühilisi võimeid, motivatsiooni ja isikuomadusi uurinud varasemates pikaajalistes uuringutes, mis on käsitlenud õpilaste õppimist ja arengut ning neid mõjutavaid tegureid. Need uuringud on pannud aluse käesolevale projektile.
Projekt algas selle aasta suvel ning lõpeb 2016. a aprillis. Selle aja jooksul valmivad testide manuaalid ja klassipõhised normid. Koolitatakse Rajaleidja keskuste erispetsialiste laste arengu hindamise spetsiifikas ning psühholooge teste kasutama.
Rohkem infot projekti kohta leiab Eesti koolipsühholoogide ühingu kodulehelt koolipsyhholoogid.ee.