Eesti lapsed õpetasid Euroopa õpetajaid

10. okt. 2014 Epp Alatalu Hariduse Infotehnoloogia SA turundus- ja kommunikatsioonijuht - Kommenteeri artiklit

Tehnoloogia arengut peatada on võimatu, küll aga saab kasvatada vastutustundlikku, eetilist ning tehnoloogiat täis maailmas hästi orienteeruvat kodanikku. Koolil on selles oluline osa, tõdeti 26. ja 27. septembril Tallinnas rahvusvahelisel e-Twinningu seminaril (eTwinning Professional Development Workshop). Seminar pööras peatähelepanu programmeerimise õppimisele ja õpetamisele. Osales 120 õpetajat 24 Euroopa riigist, nende seas 20 õpetajat-haridustehnoloogi Eestist.

Huvi Eesti e-eduloo vastu

E-Twinningu projekt on vähemalt kahe Euroopa riigi kooli veebipõhine koostööprojekt, mis on registreeritud portaalis http://www.etwinning.net. Koostööpartnereid on tavaliselt rohkem, näiteks 2013/2014. õppeaastal Eestiski teoks saanud projektis „Aasta lindudega” osales üle saja kooli ja lasteaia. Teemavalik sõltub ainult osalejate fantaasiast ja eesmärkidest.

E-Twinningu järjekordne koolitus toimus Eestis, kuna Euroopa õpetajates on suurt huvi äratanud Eesti programmeerimise õpetamise edulood ja ProgeTiigri programm. „Tunti huvi, kuidas meie teadmisi-kogemusi Euroopa teistes riikides ja e-Twinningus laiemalt kasutada,” kommenteeris HITSA e-Twinningu projektijuht Elo Allemann.

Allemanni sõnul tutvustati lisaks programmeerimise koolitundidesse lõimimisele ka seda, milliseks kujundab tehnoloogia kiire areng meie elu tulevikus. Tallinna tehnikaülikooli teadlase Jürgo-Sören Predeni avaettekanne „Asjade internet – kuidas tolm muudab tulevikku” maalis värvika pildi elust maailmas, kus seadmed suhtlevad üha enam omavahel ja kontrollivad meie elu pea igast nurgast. See tekitas elava diskussiooni kooli ja õpetajate rollist olukorras, kus tehnoloogia saab alati astuda sammu edasi.

Koolitajad 7. klassist

Lisaks ettekannetele tehti seminaril praktilisi harjutusi ja lahendati programmeerimisülesandeid. Osaleti Scratchi ja Codecademy programmeerimistöötubades, valmistati Androidi ja iPadi rakendusi ning tutvuti Arduino ja Lego Mindstormi võimalustega.

Kuulajatele üllatuseks ja virgutuseks oli Gustav Adolfi gümnaasiumi 7. klassi õpilaste etteaste, kus nad rääkisid oma teest programmeerimise juurde ning asusid töötubades koolitaja rolli, tutvustades Sploderi mängude loomise keskkonda. Gustav Adolfi gümnaasiumi haridustehnoloog Ingrid Maadvere kinnitas, et programmeerimist oskavad õpilased mõnikord pareminigi kui õpetajad, seega on õppetöösse mõistlik kaasata kogu klassi teadmisi.

„Ingrid Maadvere julgustükk oma õpilased õpetajaid koolitama tuua tasus tuhat korda ära,” kiitis Elo Allemann. Seminari kolmandal päeval leppisid töötubadest innustunud õpetajad kokku juba uusi e-Twinningu projekte. Selliste ettevõtmiste korraldamisega annavad õpetajad ja haridustehnoloogid oma osa Eesti e-riigi kuvandisse.

E-Twinning

E-Twinningust on kujunenud õpetajate suhtlusvõrgustik, mis aitab leida koostööpartnereid projektitööks ja toob vaheldust koolitundidesse. E-Twinning on European Schoolneti projekt. Üleeuroopaline organisatsioon European Schoolnet koondab 31 riigi haridusministeeriume või neid esindavaid organisatsioone eesmärgiga arendada haridusinnovatsiooni. Hariduse Infotehnoloogia sihtasutus on European Schoolneti partner. E-Twinningu platvormi kasutab üle 260 000 õpetaja.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!