Millest kirjutab 17. oktoobri Õpetajate Leht?

16. okt. 2014 - Kommenteeri artiklit

Tark õpetaja julgeb ka „neid” teemasid arutada

Kooseluseaduse ümber tekkinud kära on õpetajaidki pannud senisest enam rääkima homoseksuaalsusest ja õpilasi tuliselt diskuteerima, näitas Õpetajate Lehe kiirvaatlus. Mart Reiniku kooli inimeseõpetuse õpetaja Mart Kimmel ütleb, et klassitoas peab kujunema arusaam: oleme erinevad, kuid erinevuste kiuste saame kenasti läbi.

Veel kord mitmekeelsete koolide õpetajatest – täna ja homme

Narva kolledži direktor Katri Raik: igal juhul on meil vaja mitmekeelset õpetajat, kes tõesti valdab mitut keelt ja on võimeline neis õpetama.

Kas õpetaja võib saada rikkaks?

„Kuidas rikkaks saada” rubriigis kirjutab investor Jaak Roosaare, kuidas rikkaks saamise plaani ellu viia.

Tööandjate manifest: ergas, hoogne, töökas

Kolumnist Kaarel Tarand kirjutab teisipäeval avaldatud manifestist, kus tööandjad on esitanud oma riigikorralduslikud soovid ja ootused lähiaastateks. „Tegu on sirgjoonelise lähenemisviisiga küsimustele, kust king pigistab,” leiab ta.

Kuri leiab oma tee

Jürgen Rooste: „Nii kaua oleme lasknud otsustada neil, kes oma valikutes lähtuvad lihtsast vastandamisest, vihkamisest, selle genereerimisest.”

Kuidas rääkida õpilastele Ukraina sündmustest?

Tallinna Järveotsa gümnaasiumi õpetaja, inimõiguste instituudi juhataja Vootele Hansen: „Putin on öelnud, et Brest-Litovski rahuga andis Venemaa Eesti Saksamaale ja Molotovi-Ribbentropi paktiga sai tagasi. Taoline mõtteviis ei jäta väiksematele riikidele sõnaõigust ega oma tahet. Väikeste riikide huvidega arvestab Venemaa ainult siis, kui sellega saab lõhkuda nt Gruusia, Moldova, Ukraina või mõne teise suurema maa territoriaalset terviklikkust.

Digipööre Pärnu Vanalinna põhikoolis

Pärnu Vanalinna põhikool on programmi „Digipööre” üks pilootkoole. Tänaseks on seal jõutud juba paras hulk õpetajaid ja õpilasi digiusku pöörata.

Riigikohus kuulutas välja õigusteemaliste õpilastööde konkursi

Riigikohtu 95. aastapäevale pühendatud kaasuskonkursile on oodatud 9.–12. klassi õpilaste võistlustööd. Tänavune kaasuskonkurss on järjekorras kümnes ja esimest korda on õpilastel võimalus esitada töid ka loovtööde erikategoorias.

Väljalangus kutsekoolis – mida ette võtta?

Väljalangust aitaks vähendada lisaõppeaasta, senisest parem koolikliima, loovam õpetaja, kirjutab Tartu Mart Reiniku kooli õpetaja Tuuli Hiiesalu.

Tõel on pruunid silmad

Tiit Kändler: „Mida edasi kerime loodusteaduste ajalugu, seda põnevamaks läheb. Kas pole siis kuidagiviisi võimalik, et põimiksime seda põnevust ka loodusteaduste koolikursusesse, lükkamata seda edasi ülikooliaega, mida paljudel lastel ei pruugigi tulla.”

Kakskümmend aastat head algust

Hea alguse metoodikal täitus tänavu Eestis kakskümmend aastat. Lapsekeskse lähenemise ja aktiivõppe meetodite kõrval on hea algus toonud alusharidusse mitmeid põhjapanevaid muutusi. Lapse arengu jälgimine ja hindamine, õpetaja abi kaasamine õppekasvatustöösse, samuti lapsevanema ja lasteasutuse koostöö senisest suurem tähtsustamine on kõik tulnud heast algusest.

Sõjaväest läbi kogemuse ja huumori

Raamatukülg kõneleb seekord kahest armee-teemalisest raamatust, aga ka tunnustusest, mille Eesti õpik ja lasteraamatud pälvisid maailma suurimal raamatumessil Frankfurdis.

Eksperimenta otsib uut lähenemist hindamisele

Hindamisele ja õpetamisele on pühendatud seekordse rahvusvahelise noorte kaasaegse kunsti triennaali Eksperimenta! programmis toimuv Eduko IDEElaboratoorium 24. ja 25. oktoobril Tallinnas. Ürituse peakorraldaja ja kunstihariduse loomingulisuse eest võitleja Annely Köster soovitab hindelise hindamise asendada kunstiainetes mitteeristava hindamisega, mis kasvatab õpilase sisemist motivatsiooni.

Lapsed väärivad head teatrit, mitte haltuurapalagani

Ükski tervemõistuslik täiskasvanu ei kahtle, et sõltumata vanemate või omavalitsuse rahakoti paksusest, väärivad kõik lapsed võimalikult parimat teatrit. See on ilus teooria. Kuidas teooriat ellu viia, arutlevad ASSITEJ Eesti keskuse juhatuse esimees Toomas Tross ja juhatuse liige Hiie Fluss. Jutuks tuleb ka 28.–30. oktoobrini Tallinnas Vaba Lava teatrimajas toimuv tasuta festival „Teater noorele vaatajale”.

Olen tänulik loa eest armastada

Urmas Nemvalts räägib „Elupildi” rubriigis armastusest, valust ja truudusest.

Kool peab olema nagu orkester

Mitmesuguste erivajadustega lapsi sünnib siia maailma üha rohkem, aga haridussüsteem ei jõua järele. Või ei tahagi jõuda, sest praktilises haridussüsteemis arvestatakse paratamatult eelkõige keskmise võimekusega õpilasi, keda on kõige rohkem. Need, kes jäävad spektri mõlemasse serva, nii andekamad kui ka võimetelt väetimad, kipuvad tähelepanu alt välja jääma, kirjutab ajakirjanik Ene Pajula.

Lauamängu-eri tutvustab nelja Eesti lauamängude autorit ja nende loomingut, uurides tegijatelt muu hulgas, kas lauamängude tegemisest elab ära ja kas mängu puhul on tähtsam sisuline või visuaalne pool.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!