Väärtuskasvatuse eeskujud on Lümanda põhikool ja Rannamõisa lasteaed

10. dets. 2014 - Kommenteeri artiklit

Tartu ülikooli eetikakeskus andis kolmapäeval Tartus toimunud väärtuskasvatuse konverentsil üle tiitli „Väärtuskasvatuse kool 2014”, mille pälvis Lümanda põhikool ning tiitli „Väärtuskasvatuse lasteaed 2014”, mille sai Rannamõisa lasteaed. Tunnustusi jagus ka teistele.

Lümanda põhikooli direktor Liina Raun rääkis pärast tiitli saamist, et selline tunnustus tähendab Lümanda põhikoolile oma raja jätkamist. Tiitlit peab ta tunnustuseks, et Lümanda põhikooli valitud tee laste õpetamisel ja kasvatamisel on hästi valitud ning julgustab ka teisi Eesti koole tiitlitele kandideerima.

„Me oleme leidnud oma raja, mille suunas liikuda ja peame oluliseks mitte sihtpunkti, kuhu me tahame jõuda, vaid kogu teekonda. See tunnustus on suuresti meeskonnatöö tulemus, heade suhete tulemus, koostöö tulemus nii koolipidajaga kui teiste kooliga seotud huvigruppidega,” ütles ta.

Rannamõisa lasteaia logopeed Sirle Kaljend, kes lasteaia nimel tiitli vastu võttis sõnas, et tiitel on tunnustuseks lasteaia tööle. Konkursitöö on Rannamõisa lasteaia jaoks pigem lasteaias tehtud töö kokkuvõte ja analüüs. „Tegemist on eneseanalüüsiga lähtuvalt nendest punktidest, mis meil on olemas, mida me oleme teinud ja kuhu me oleme välja jõudnud. Me saime teada, et sotsiaalsete oskuste arendamine, millele me oma lasteaias tähelepanu pöörame, sai tunnustatud.”

Väärtuskasvatuse konkursile esitatud põhjalike tööde eest tunnustas TÜ eetikakeskus ka Kohtla-Järve Maleva põhikooli (tiheda koostöö eest teiste koolidega ning projektide aktiivse elluviimise eest), Tartu Hansa kooli (laste sotsiaalsete oskuste sihipärase arendamise eest), Tartu Kristjan Jaak Petersoni gümnaasiumi (põhjalikult mõtestatud töö eest nii väärtuskasvatuse kui kiusamisvaba haridustee vallas) ning Tartu Veeriku kooli (organisatsiooni eri tasandite väga hea mõtestamise eest hea kooli ideest lähtuvalt). Põhjaliku konkursitöö ja mitmekülgsete ideede eest väärtuskasvatuse vallas pälvis tunnustuse ka Kambja lasteaed Mesimumm.

Anti üle ka tiitlid „Hea kool” ja „Hea lasteaed”, millenimelised konkursid toimusid tänavu teist korda. Konkursside eesmärk on tunnustatakse koolide ja lasteaedade tehtavat tööd nendes valdkond, mis on seni vähe tähelepanu saanud, kuid on ometi väga olulised: õpilaste andekuse ja võimete maksimaalne väljaarendamine ning sotsiaalsete oskuste ja väärtushoiakute kujunemine, õpivalmidus kogu elukaare jooksul, koolimeeldivus, füüsilise ja vaimse turvalisuse tagamine, tervislike eluviiside kujundamine.

Järjepideva töö eest tunnustati tiitliga „Hea kooli edendaja” Salme põhikooli ning Tartu kivilinna kooli. Tiitliga „Hea lasteaia edendaja” tunnustati järjepideva töö eest Pärnu lasteaeda Pillerpall.

„Hea kooli rajaleidja” tiitli said Audentese erakool, Haapsalu linna algkool, Ilmatsalu põhikool, Kadrioru saksa gümnaasium, Kohtla-Järve Maleva põhikool, Lümanda põhikool, Nissi põhikool, Puhja gümnaasium, Räpina ühisgümnaasium, Tallinna Laagna lasteaed-põhikool, Tallinna Kristiine gümnaasium, Tartu Hansa kool, Tartu Kristjan Jaak Petersoni gümnaasium, Tartu Veeriku kool ja Tudulinna põhikool.

„Hea lasteaia rajaleidja” tiitli said Kambja lasteaed Mesimumm, Kuressaare Tuulte Roosi lasteaed, Kärla lasteaed, Põlva lasteaed Lepatriinu, Rannamõisa lasteaed ja Saku lasteaed Terake.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!