Kuidas koolielu dramaatilisemaks muuta
Tallinna ülikoolis peeti 9. jaanuaril noorte õpetajate mõttetalguid „Draama(d) koolis”, kus oli keskseks teemaks improvisatsioonilise draama võimaluste kasutamine koolis. Peaettekandega esinesid psühhodraama lavastaja ja Eesti luguteatri näitleja Triinu Siiner ning Tartu spontaansusteatri lavastaja Endel Hango.
Mõlemad ettekandjad rõhutasid, et draamad on koolis paratamatud. Ikka tekib tülisid, keegi teeb kellelegi etteheiteid, keegi kiusab kedagi. Kuid draamasid saab ka ise esile kutsuda, et nende abil õpilaste suhteid analüüsida ja paremaks muuta. On olemas kiusamisteemalised draamad, kus põhiline tähelepanu langeb neile, kes kiusamist rahulikult pealt vaatavad. Taolist draamat läbi mängides hakkab pealtvaataja rollis oleval õpilasel igatahes ebamugav.
Triinu Siiner märkis, et „draama” tähendab kreeka keeles tegevust ja draamameetodi puhul on esmatähtis, et õpilased saaksid tegutseda ja mitte lihtsalt teksti ette kanda. Just tegutsemine ja liikumine on tähtsad. Draamas tegutsedes saab õpilane kasutada oma kujutlusvõimet ja kõiki meeli. Draamaga kaasnevad alati emotsioonid, aga just emotsioonid aitavad teadmisi ja oskusi kõige kindlamalt omandada. Triinu Siiner toonitas, et draamaõpetuses tähendab õppimine alati vastastikust õppimist – üksteiselt õppimist.
Peaettekandele järgnenud töötubasid viisid läbi Mirjam Meriste, Mihkel Kangur, Terje Kaldur, Kaia Köster ja Ruslan Lainola. Eelkõige tutvustati neis teatrimaailma tehnikaid, mida saab hõlpsalt kasutada ka ainetundides.