Erinevalt erilised lapsed

13. mai 2015 Ave Hermas, Tallinna Kivila lasteaia vanemõpetaja, projektijuht; Irene Päll, Tallinna Kivila lasteaia õpetaja - Kommenteeri artiklit

Tallinna Kivila lasteaia ja Tallinna Heleni kooli vahel toimus põnev ja edukas koostööprojekt „Erinevus on eriline”, kus osalesid tavarühma ja sobitusrühma ning kuulmispuudega rühma lapsed ja õpetajad.

Projekti põhieesmärgiks oli läbi ühiste tegevuste vahetada kogemusi kuulmispuudega ja kuuljate laste ja õpetajate vahel, pakkuda lastele huvitavaid tegevusi nii tuttavas kui ka võõras keskkonnas ning jõuda ühisele arusaamisele, et iga laps ja lasteaed on erinev ja eriline.

Projekti tegevus toimus viies etapis, kusjuures põhitegevused olid jaotatud neljale nädalale. Esimesena võõrustas Tallinna Kivila lasteaed Tallinna Heleni kooli lasteaia õpetajaid, kes tutvusid Kivila lasteaia õpikeskkonnaga ning said ülevaate tavalasteaia õppe- ja kasvatustöö korraldusest ja põhimõtetest. Taevakivi rühma lapsed näitasid külalistele lõimitud tegevust „Tule lumi, saja lumi”, kus lapsed vestlesid talvest, arvasid ära loodushääli ning moodustasid tähtedest talveteemalisi sõnu. Peale tegevuse vaatamist suundusid õpetajad Savikivi tuppa, kus iga projektis osaleja võis soovi korral valmistada endale mälestuseks klaasist meene.

Järgmine kord külastasid Tallinna Kivila lasteaia õpetajad Tallinna Heleni kooli, kus neil oli võimalus saada ülevaade erilasteaia õppe-kasvatustöö korraldusest ja põhimõtetest. Vaadati, kuidas sobitusrühma Rõõmutuba õpetaja Anna demonstreeris SMART-tahvli kasutamise võimalusi õppetegevuste mitmekesistamisel. Seejärel oli kogu seltskonnal võimalik õppida viipekeele lihtsamaid viipeid ning kurt õpetaja Lilli selgitas, kuidas kurtidega suhelda ja tutvustas meile oma „maailma” eripärasid.

Kolmandal korral külastasid Heleni kooli õpetajad ja õpilased Kivila lasteaeda. Juba bussireis läbi kesklinna Lasnamäele kujunes lastele põnevaks, sest haakus selle nädala teemaga „Minu kodulinn Tallinn” ja lastel oli võimalus bussiaknast näha mitmeid eelmisel päeval pildilt nähtud tuttavaid hooneid. Kivila lasteaias põnevus jätkus ja Taevakivi rühma lapsed esitasid külalistele lõbusa etenduse „Punamütsike”. Seejärel mängiti veidi koos ja meisterdati ühises tööhoos vahvaid ribahelkureid. Ja juba saabuski aeg jätta külalistega hüvasti ning jääda ootama järgmist kohtumist.

Viipekeelset Kakukest vaatamas Tallinna Heleni koolis.

Viipekeelset Kakukest vaatamas Tallinna Heleni koolis.

Möödus nädal ja jälle asusid Kivila lasteaia lapsed Heleni kooli poole teele. Kohale jõudnud, asusime kohe ühiselt tainast rullima ja sõbrapäeva küpsiseid tegema. Kuni küpsised ahjus küpsesid, vaatasime koos viipekeelset etendust „Kakuke”. Seejärel õpetasid Heleni kooli õpetajad Kivila lasteaia perele lihtsamaid viipeid ning igaüks õppis sõrmendama oma nime. Lastele meeldis maiustada omavalmistatud küpsistega. See oli viimane külaskäik, mis lõppes diskoga põnevas vibrosaalis. Vibrosaali eripäraks on põranda vibreerimine muusika rütmis ja diskopall laes. Ja oligi aeg lehvitada oma uutele sõpradele.

Projektis osalenud täiskasvanud said veel kord kokku ühise kohvilaua taga, kus analüüsiti, mis oli positiivne ning mida peaks järgmistel kordadel teisiti tegema. Tõdeti, et läbi viidud üritused, õpitoad ja vestlusringid andsid nii väikestele kui ka suurtele osalenutele hea kogemuse ja palju mõtlemisainet. Projekt õnnestus igati, oli väga huvitav, põnev, õpetlik, kasulik nii lastele kui ka õpetajatele. Et projekt osutus edukaks, otsustati seda jätkata ka järgmistel aastatel. Projektijuhid tänavad kõiki projektis osalenuid ning Lasnamäe ja Põhja- Tallinna linnaosavalitsusi projekti „Erinevus on eriline” toetamise eest!


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!