Meie õpetajad on kosmosestki paremad!
Nii väitis väike Nele, kes kohe-kohe lõpetab lasteaia. Kosmosestki paremad õpetajad Inna Ramul ja Viivika Roostar töötavad Rakvere Triinu lasteaias Krõlli rühmas. Täna vaatavad laste lõppevale aiaajale tagasi ja räägivad nende õpetajatest Krõllide lapsevanemad. Olgu see väike tänukummardus õpetajatele.
Lastest on kasvatatud hakkamasaajad
Kui meie pere esimene laps hakkas lasteaeda minema, küsis vanaisa, kelle lapsed ei olnud ükski lasteaias käinud, et ega te ometi meie väikest silmatera kavatse lasteaeda panna. Vastasime, et proovime ehk ikka, ja nüüd, kus meie teine laps lõpetab Krõlli rühma, mõtleme, et millest kõigest me oma lapsed ilma oleksime võinud jätta … Lasteaed on omaette maailm, kus pole iial igav ja kus õpitakse sõna otseses mõttes mängides, just nii, nagu tarkades raamatutes kirjas. Ei kujuta ette, kust õpetajad selle energia ja jaksu võtavad, sest nad on kogu aeg täis uusi ja huvitavaid mõtteid.
Eriti meeldib see, et nad märkavad. Nad märkavad siis, kui on mingi mure. Kui meie rühmas paar esimest last proovis juba lugeda, ei tahtnud meie poiss tähtedest ja häälimisest midagi kuulda. Õpetajad rahustasid, et iga asi omal ajal, ja nii läkski. Paari kuu pärast küsisid õpetajad, kas me võiksime lapsele hiljem järele tulla – poisil praegu huvi häälida ja lugemist harjutada. Et õhtu poole on seda hea teha. Nüüd poiss loeb mis ludiseb.
Nad märkavad ja toetavad ka lapse annet või huvi. Näiteks meie rühmas käib noor kunstnik Sander, kes aina joonistab, kleebib ja lõikab. Võiks ju arvata, et see on tülikas – kõik kohad paberiprahti täis –, aga õpetajad koguvad selle paberimajanduse kokku ja teevad suurejoonelise isikunäituse.
Väga meeldib, et meie lastest on kasvatatud hakkamasaajad. Näiteks tähistati Arpo ja Sanderi sünnipäeva 5,6-kilomeetrise jalgrattamatkaga. Mõned kooliõpilasedki ei saa veel ratastega matkatud.
Arvame, et meie lastel ja nende peredel on väga vedanud, et nad on saanud käia just selles lasteaias ja rühmas, sest niisugust pühendumist, panustamist, mõistmist ja soojust ei leia igalt poolt.
Airi ja Meelis
Lapsed nagu musketärid – üks kõigi, kõik ühe eest!
Meie lapsed on õppinud üksteisega arvestama. Nad oskavad teha meeskonnatööd ja anda ka asu, kui keegi vajab omaette olemiseks aega või kohta. Nad on nagu väikesed musketärid – üks kõigi, kõik ühe eest!
Vaadates iga kord algava nädala teemat, mõtleme, et küll on huvitavad ideed. Silma on hakanud, kuidas põnevust jagub ka õpetajatele. Sügisel ära lendavatest lindudest ei pea rääkima igal neljal lasteaia-aastal ühtemoodi: „Rändlinnud lahkuvad.” Küllap jääb see juba paari aastaga meelde, aga võtta teemaks hoopis „Krõll kosmoses” ja seejuures nagu muuseas käia läbi kõik lasteaia õppekavas ettenähtu on suur oskus.
Peakatete nädal pakkus nii palju jutuainet ja uurimismaterjali, et teema lükkus järgmissegi nädalasse. See näitab, et meie õpetajad on heas mõttes raamist väljas. Töö ei jookse aastaplaanina, vaid planeeritakse hetkeolukorra ja muude sündmuste järgi. Teemade valikul arvestatakse väga lastega. Kõige selle tulemusel on meie laste maailmapilt väga avar. Neil on kõik teadmised, mida kooliminevalt lapselt oodatakse, ning rohkemgi veel.
Lõpetuseks – meie lapsed on õpetatud väga hästi mängima. See on tänapäeval suur asi. Nädalateema kandub samuti mängu ja enamik teemasid tuleb koju kaasa. Alles hiljuti õpetas Arpo meid kõiki õigesti hambaid pesema! Ja eile saime teada (Arpo ütles), et pangas töötavad väga erinevad ja eri rahvusest inimesed. Nad lihtsalt räägivad vaktsiiniga (aktsendiga).
Kadri ja Ando
Soovime kooliõpetajatelt samasugust pühendumust!
Inna ja Viivika tööd kõrvalt jälgides oleme jõudnud arusaamisele, et nad on õnnelikud inimesed, sest nende töö on ka nende hobi. Vastasel korral ei suudaks nad oma tööd sellise pühendumisega teha. Lasteaias valmistutakse kooliks märkamatult. Sügisel üllatusime meiegi, kui ühel päeval selgus, et Georg oskab juba päris hästi lugeda. Tänaseks on ta koolikatsed edukalt läbinud ning võime kiita ja tänada õpetajaid ning õpetaja abi Ingat tehtud töö eest. Lisaks sellele, et nad on head õpetajad meie lastele, on nad inimestena meeldivad, sõbralikud ja suhtlemisaltid. Soovime, et meie laste tulevased õpetajad pühenduksid oma tööle samasuguse entusiasmiga nagu õpetajad lasteaias!
Erika, Georgi ja Roman (meie õpetajate eelmisest lennust)
Meil on hullupööra vedanud
Kui meie rühma õpetajad midagi ette võtavad, siis täieliku entusiasmiga. Kui emadepäevapidu, siis ikka mingis võtmes – olgu Entel-Tenteli või džunglipidu. Kui isadepäev, pannakse isad akrobaatilisi püramiide tegema, kokkama või lähevad nad hoopis koos lastega kordoniga tutvuma.
Meelde jäävad kõiksugu väljasõidud peredega, nagu perepäev Palmse mõisas, miniloomaaed Hobuväraval, piknik Lammasmäel, vanade autode varjupaik Järva-Jaanis. Huvitavad olid vanematele korraldatud koolitused, olgu käsitööalane või „Lapse toimetulek leinaga”.
Arvame, et meil on hullupööra vedanud õpetajatega, kes meie kahele pojale kooliks sellise vundamendi lõid.
Riina ja Andrei
—
KRÕLLIDE NALJALOOD
3-aastased
- Ramon: „Trevor, mängime seda mängu, kuidas issi haamriga sõrme pihta lööb.” Trevor: „Ei taha!”
- Karl Sebastian tuleb nutuga lasteaeda. Patrik küsib õpetajalt: „Miks ta nutab?” Õpetaja vastab: „Ma täpselt ei tea, aga küsi Karl Sebastiani käest.” Patrik küsib: „Miks sa nutad?” Karl Sebastian vastab õlgu kehitades: „Ma ise ka täpselt ei tea.”
4-aastased
- Andero kõnnib tegevuskeskusest tegevuskeskusesse, leidmata endale tegevust. Õpetaja: „Kas ma aitan sul mängu leida?” Andero: „Ma ei viitsi mängida, pärast pean ise asjad ära koristama.”
5-aastased
- Andero Samulile: ,,Tead! Naised on soojaverelised. Mehed on külmaverelised. Sellepärast tulebki armastus.”
- Trevor loeb nõudepesumasina peal olevat kirja ,,TEE MASIN LAHTI”. Rihard: ,,Mis siia on kirjutatud?” Trevor: ,,Noooh …” Pikk paus. ,,Natuke avatud!”
- Sandril tuleb väga hästi välja noa ja kahvliga söömine. Õpetaja kiidab teda ja ütleb: „Sander, sa võid kohe restorani minna!” Mõni aeg hiljem muusikatunnis ütleb Sander muusikaõpetajale: „Malle, me lähme restorani!” „Oi, kui tore, kas mina võiks kaasa tulla?” küsib muusikaõpetaja. Sander mõtleb veidi ja vastab: „A miks ka mitte!” Läheb veel nädalake. Muusikaõpetaja tuleb rühma. Sander hüüab teda: „Malle! Sa kahjuks ei saa meiega restorani tulla. Ema ütles, et see on pereüritus.”
6-aastased
- Liisa läheb mööda oma vanaisa poest ja ütleb: „See on minu vanaisa pood, ta on siin direktor. Tema siin tööd ei tee, võtab ainult hommikul kohvitassi pihku. Ja kui mina suureks saan, hakkan ka direktoriks. Vanaisa lubas.”
- Rühmas on arutlusel teleka vaatamine. Trevor: „Mul oli ükskord telekakeeld.” Keegi küsib: „Kui kaua?” Trevor: „Kümme aastat. Aga õnneks võeti kolme aasta pärast maha!”
- Hommikuringis räägib õpetaja karust ja ütleb, et karu on kõigesööja. Kuna ka kahel eelneval nädalal on räägitud loomadest, küsib õpetaja: „Kes veel on kõigesööja?” Ramon tõstab käe. Õpetaja: „Jah, Ramon, sina vist tead.” Ramon: „Minu isa!”
Rakvere Triinu lasteaia Krõllide rühm ja õpetajad džunglipeol. „Meie rühma õpetajate pühendumus on imetlusväärne. Loodame, et koolis on meie lastel sama toredad õpetajad,” soovivad lapsevanemad. Foto: erakogu