Kogenud direktorid õpivad alustavate ametikaaslaste mentoriteks

4. juuni 2015 - Kommenteeri artiklit

Juuni algul startis arenguprogramm kogenud direktoritele, kellest saavad nende alustavate ametikaaslaste mentorid. Programm pakub viieteistkümnele direktorile võimaluse lihvida oma juhendamisoskusi, õppida ja harjutada juhendamiseks vajalikku tehnikat ning saada seeläbi ka veelgi paremaks juhiks, teatas haridus- ja teadusministeeriumi pressitalitus.

Septembrini kestva arenguprogrammi jooksul õpivad osalejad juhendamise ja mentorluse põhimõtteid ja tehnikaid ning proovivad ise nii mentori kui ka juhendatava rolli. Programmi lõppedes hakatakse kohe praktiseerima, sest osalenutest saavad mentorid ametisse asuvatele direktoritele.

Haridus- ja teadusministeeriumi õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiver ütles, et igal aastal alustab Eestis tööd keskmiselt 40 uut üldhariduskooli ja kaks kutseõppeasutuse direktorit. „Uute juhtide sisseelamise ja professionaalse arengu toetamiseks käivitab haridus- ja teadusministeerium sel sügisel alustavate koolidirektorite arenguprogrammi. Uued juhid saavad endale mentorid just selle programmi lõpetajate seast,” selgitas Mikiver.

Mentorite arenguprogrammis osaleva Tartu Raatuse kooli direktori Toomas Kinki sõnul võib, tahab ja suudab ta olla toeks noortele, kes tahavad hariduspõllul uute liidritena tegutsema hakata. „Üksi selles maailmas hakkama saada on siiski raske ja keeruline. Kui sind ümbritseb toimiv sotsiaalne võrgustik, on see märksa lihtsam. Püüame selle tugivõrgustiku koos luua,” ütles Kink.

Programmi kandideeris avatud konkursil 30 koolijuhti, kelle seast osalejad välja valiti. Nende hulgas on nii kutseõppeasutuse kui ka põhikooli- ja gümnaasiumidirektoreid. Arenguprogrammi on ellu kutsunud haridus- ja teadusministeerium Euroopa sotsiaalfondi ja Eesti Vabariigi kaasrahastamisel. Programm viib läbi talendijuhtimise konsultatsioonifirma Fontes.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!