Millest kirjutab 19. juuni Õpetajate Leht?
Kõige parem koolilõpp
Tiina Vapper kirjutab Rocca al Mare kaubanduskeskuse korraldatud klassipiltide võistlusest „Parim koolilõpp”, tuues näiteks Tallinna Lilleküla gümnaasiumi klassipildi, mis tunnistati parimaks. Lilleküla gümnaasiumi 12. reaal-majandusklassi juhataja, matemaatikaõpetaja Lagle Motto räägib võidufoto tegemisest ja oma klassist.
Tuult tiibadesse, viimane lend!
Sirje Pärismaa uurib, millega lähevad ajalukku need gümnaasiumid, mis sügisest jätkavad põhikoolina. Selgub, et mõnigi kolme õpilasega viimane gümnaasiumiklass andis ka medaliga lõpetajaid.
Lapsevanema kirjand: kaheteistkümnendal tunnil
Lapsevanem Terje Keldoja avaldab oma lapse koolilõpupäeva puhul tänu kõigile õpetajatele, kelle töö on olnud seotud laste üld- või huviharidusega, kes on töötanud tema lastega 15 000 tundi – tunnist tundi, päevast päeva, aastast aastasse.
Lähen saja euro eest staatust tõstma
Mare Rossmann kirjutab õpetajate palgaolukorda iseloomustades, et hariduse rahastamine käib meil nagu perekonnas, kus palgapäeval annab mees naisele 20 eurot ja kui naine küsib, kus on ülejäänu, vastab mees, et see ongi ülejäänu.
Usalduse mõõtmine
Kaarel Tarand väidab, et võites riigikogus usaldushääletuse, kaotasid koalitsioon ja peaminister Taavi Rõivas tegelikult opositsioonile 0:2.
Partnerid tahavad üksteisest rohkem teada
Sirje Pärismaa vahendab algatuse „Huvitav kool” partnerite päeva, kus leiti, et algatusele on vaja ühtset infosüsteemi.
Uus IT-põlvkond vajab teadlikku kasvatamist
Meil on poole vähem IT-spetsialiste kui arenenumates riikides. Mida saab kool omalt poolt teha, et IT-spetsialiste oleks Eestiski rohkem? Selle üle arutlevad Saaremaa ühisgümnaasiumi füüsikaõpetaja Indrek Peil, Skype Eesti juht Andrus Järg ja TÜ arvutiteaduse instituudi juhataja Jaak Vilo.
Haridustee kui identiteeditöö
Tallinna ülikooli kasvatusteaduste dotsent Tiiu Kuurme kirjutab õpilase identiteedist. Ta märgib, et üldiselt teeb identiteedi mõiste uurijad ettevaatlikuks, sest sellest on rohkesti teooriaid, kihistusi ja vaatepunkte eri teadusdistsipliinide poolelt. Kujunevatest identiteetidest oleneb ei vähem ega rohkem kui tsivilisatsioonide käekäik, sest identiteet sisaldab ka eluorientatsioone ja moraali, toonitab Kuurme.
Sõna saavad noored lasteaiaõpetajad
Tiina Vapper kirjutab, et praegusel ajal lasteaednikul töö leidmisega muret olla ei tohiks, sest tööpakkumisi on väga palju. Töökoha leidmisest ja esimestest töökogemustest räägivad eelmisel kevadel Tallinna ülikooli Rakvere kolledži lõpetanud Getter Lumiste, Kersti Jõesoo ja Heili Kajaste ning Gerli Kukk, kes sai lõpudiplomi kaks aastat tagasi.
Tähelepanekuid Lõuna-Korea haridussüsteemist
HTM-i üld- ja kutsehariduse asekantsler Mart Laidmets ja UNESCO Eesti rahvusliku komisjoni haridusprogrammide koordinaator Hanna-Liis Kaarlõp-Nanì külastasid maikuus Lõuna-Korea koole ning vahendavad Õpetajate Lehe lugejale seal kuuldut-nähtut.
Lugemisteemalised magistritööd
Eesti lugemisühingu juubelikonverentsil tutvustati kaht hiljuti Tallinna ülikoolis kaitstud lugemisteemalist magistritööd: Anneli Laamann uuris, milline kvaliteedivahe on lugemispesaga ja lugemispesata lasteaiarühmadel ning Helle Taks-Titarenko seda, kui palju õpetajad tajuvad oma rolli motiveeriva lugemiskeskkonna loojana. Lisaks leiab raamatuküljelt kaks eri ajastu keerulise saatusega lastest kõnelevad raamatut: leedu kirjaniku Alvydas Šlepikase „Minu nimi on Maryte” ja Pakistanist pärit tütarlapse Malala Youzafzai loo „Ma olen Malala”.
Õpilase kiri õpetajale
„Mind võlus selle kirja stiil, praegu enam niimoodi ei kirjutata,” ütles teadusajaloolane Vaike Hang. Jutt käib TÜ geograafiakateedri juhataja Endel Varepi kirjast oma kunagisele õppejõule Eduard Markusele. Kirja kommenteerib geograaf Heino Mardiste. 3. septembril möödub Endel Varepi sünnist sada aastat.
Reisiseiklus lutsukommi ja ebolaga
Sandra Lange jutustab põneva loo teekonnast läbi Türgi Ecuadori teatrifestivalile.
Igaühel oma Graal
Karl Kello kirjutab Pühast Graalist, inimajaloo ühest mõistatuslikumast fenomenist, mille saladusse olid pühendatud vähesed, sealhulgas väidetavalt templirüütlid. Igaüks otsib oma Graali ega leia. Väidetavalt pole Graali otsimine midagi muud kui igatsus teadmiste, tarkuse ja valgustatuse järel.