AHHAA-s kohtusid Põhjamaade parimad haridusprogrammid

24. aug. 2015 - Kommenteeri artiklit

Möödunud nädalal võõrustas Tartu teaduskeskus AHHAA parimaid informaalse ja formaalse hariduse ühendajaid Eestist, Rootsist ja Islandilt ehk Islandi ülikooli ja Rootsi teaduskeskuse Teknikens Hus esindajad.

Kolmepäevase kohtumise, millel osales 15 inimest, iga päev oli pühendatud ühe riigi kogemusele ning parimate praktikate tutvustamisele.

AHHAA hariduskoostöö koordinaator Matti Orava sõnul oli külaliste praktikas palju sellist, mida ka Eestis edukalt rakendada saaks. „Näiteks Skandinaavias toimib väga hästi süsteem, kus kohalikud omavalitsused või maakonnad toetavad oma õpilaste osalemist teaduskeskuste ja muuseumide programmides. Meil ei ole kohalike omavalitsustega sellisel kujul veel kokkuleppeid sõlmitud,” sõnas ta.

Üks kohtumise põnevamaid teemasid oli Islandi ülikooli ja maailmakuulsa laulja Björki ühisprojekt „Biophilia” ehk on haridusprogramm, mille keskmes on loomine ja isetegemine kui õppimise meetod, kus töötubades seostatakse muusika laste jaoks põnevate teadusteemadega, näiteks kosmose ja vulkaanidega.

„Programm ühendab kunsti, teaduse ja uued tehnoloogiad ning Biophilia-töötubades osalevad nüüdseks juba kõik Islandi algkoolilapsed. Björk soovis, et lapsed saaksid katsetada uusi ja lihtsaid muusika tegemise võimalusi, ilma et nad selleks eelnevat muusikaharidust vajaksid,” rääkis ülikooli teaduskommunikatsiooni juht GudrunBachmann.

Kohtumise tegi võimalikuks AHHAA koordineeritav projekt SciFEAB (Science Facilitation Expertise Across Borders ehk piirideülene teaduse populariseerimine), mida rahastas Põhjamaade ministrite nõukogu läbi Norra koostöö- ja hariduskeskuse (SIU) juhitava toetusprogrammi Nordplus Horizontal.

 


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!