Nutiga või nutita? Loomulikult nutiga

14. aug. 2015 Katre Sosi Kohtla-Järve Ahtme gümnaasiumi eesti keele õpetaja - 1 Kommentaar

Vaata hetkeks ringi ning mõtle, mitut erinevas vanuses inimest sa näed oma nutiseadmes toimetamas. Päris mitut. Koolis ringi vaadates kasvab see „päris mitu” mitmekümneks, mitmesajaks. Kuidas „nutihullust” õppimise kasuks pöörata? Vastus  on siin – Digipööre. Samsung Electronics Baltic on töötanud koostöös Tallinna ülikooli informaatika instituudi haridustehnoloogia keskuse ning TLÜ haridustehnoloogi, Digipöörde koolitusjuhi Mart Laanperega, keda tuntakse ka kui Tiigrihüppe loojat välja Eesti digiõppe initsiatiivi.

Kohtla-Järve Ahtme gümnaasium on üks 12 õnnelikust koolist, kelle Digipöörde projekt leidis  toetust. Nagu Mart Laanpere TTÜ Mektorys  toimunud Digipöörde koolitiimide esimesel koolituspäeval märkis,  osutusid valituks nimelt need, kelle projekt sisaldas „rosinat”.

Ahtme gümnaasiumi „rosinaks” on õppemeetod „kodus uurin, koolis arutan”. Ehk teisisõnu on tegemist tagurpidi klassiruumiga. Sellises klassiruumis vaatavad õpilased tunni- või loengumaterjale ning erinevaid lisamaterjale kodus, need on tavaliselt õpetaja poolt ette valmistatud ja veebi üles laetud. Reaalne klassiruumis veedetud aeg jääb aga õpilastel ja õpetajal laste tekkinud küsimustele vastamiseks, kodutööga tegelemiseks ning muudeks ülesanneteks, mis aitavad õpilastel oma õpitud teadmisi rakendada.

Digipöörde projekti edukuse üheks võtmeks on ka see, et kool on nutiseadmete ja digitehnika kasutamisel edumeelne.  Ahtme gümnaasiumis on tundides kasutusel tahvelarvutid, õpilastele tasuta wifi, õppetöös võib kasutada ka oma nutitelefone. Sellest sügisest sisustatakse koolis uus digiklass, tänu millele muutuvad koolitunnid interaktiivsemaks, õpetaja saab jälgida õpilaste tegemisi netipõhises õppetöös, koheselt parandada ning anda tagasisidet tunnikontrollide ja kontrolltööde kohta.

Digipööre on Samsungi algatatud koolide digitulevikuks ettevalmistamise programm, mis on inspireeritud Eesti esimesest haridusstrateegiast ja märkimisväärse tähtsusega kogu Eesti haridussüsteemi edendamisel. Digipööre toetab koolituse ja nõustamise kaudu muutuste juhtimist kooli tasandil, et tagada haridusstrateegias kavandatud uuenduste laiapõhjaline elluviimine ja kestmajäämine.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Nutiga või nutita? Loomulikult nutiga”

  1. […] Nutiga või nutita? Loomulikult nutiga […]

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!