Õpetajad kogunevad Tartusse haridusuuendusi arutama
Esmaspäeval, 24. augustil koguneb Tartusse ligi sada õpetajat tosinast Eesti koolist, kus riikliku õppekava haridusuuenduste rakendamiseks on loodud õpikogukonnad, et jagada kogemusi haridusuuenduste rakendamisest.
Koostööpäeval teevad õpetajad, koolijuhid ja ülikooli hariduseksperdid kokkuvõtteid senisest ühisest õppimisest, võrdlevad koolikogemust Eestis ja Austraalias, vahetavad kogemusi õppimist toetava hindamise, lõimingu, koolikiusamise vähendamise ja ennetamise, sooteadliku õppe ja pädevuspõhisele õppele ülemineku teemadel.
Tartu ülikooli pressiesindaja teatel toetab TÜ haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus õpikogukondade meetodil kooliarendust haridus- ja teadusministeeriumi rahastusel teist aastat.
„Erinevalt tavapärastest õpetajate täiendõppest võimaldab õpikogukonna meetod lähtuda konkreetse kooli vajadustest, toetada uuenduste rakendamist pikema aja jooksul ja mitmekülgsemalt, sh viies läbi seminare ja nõustamisi, eriteemalisi webinare, veebikursusi ja teiste koolide külastusi,” kirjeldas Inga Kukk TÜ haridusuuuringute ja õppekavaarenduse keskusest.
Kukk rääkis, et ülikooli eksperdid on täiendanud mujalgi maailmas kasutatavat õpikogukonnas õppimise formaati kaardistusosaga. „Eel- ja järelkaardistus võimaldab koolil valida õpikogukonnatööks endale kõige olulisemad teemad ja lõpuks hinnata töö tulemuslikkust. Õpetajate ja koolide koostööd toetades soodustame parimate ideede ja läbiproovitud praktikate levikut.”
Õpikogukondades toimuvad kooliarendust ja koostööpäeva korraldamist rahastab haridus- ja teadusministeerium.
Lisainfot leiab siit.